Gå til innhold

Forteller dere mødrene/foreldrene deres om datingen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Forteller dere om dater, planlagte dater, overståtte dater ol til deres foreldre? Det er kanskje helst mødre som er interessert. 

Jeg har aldri vært åpen om dette med min mor, jeg er i midten av 30-årene. Hun hinter ofte til om jeg har f.eks Tinder, men jeg snakker det bort. Synes det er kleint å dele slike ting med henne. Men kanskje det bare er en kneik å komme over, at hun vil gjerne høre om mine mislykkede dater? 

Hvor åpne er dere med deres foreldre? 

Anonymkode: 1d9f6...f4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 34 og foreldrene mine har fulgt mine opp og nedturer siden samlivsbrudd som 29. De har sett meg både forelsket og med kjærlighetssorg. Begge og da spesielt pappa er forferdet over dagens datingkultur og mamma vil helst finne en mann til meg, dèr satte jeg grensa 😆

Anonymkode: db369...778

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde det før Tinder, men jeg vet ikke om det opplegget der hadde vært noe særlig å dele 😅

Anonymkode: 51c13...c7e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.5.2024 den 18.33):

Jeg er 34 og foreldrene mine har fulgt mine opp og nedturer siden samlivsbrudd som 29. De har sett meg både forelsket og med kjærlighetssorg. Begge og da spesielt pappa er forferdet over dagens datingkultur og mamma vil helst finne en mann til meg, dèr satte jeg grensa 😆

Anonymkode: db369...778

Hvordan skulle hun gå frem da?

Endret av Flintis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvor mye og hvor detaljert deler dere? 

Kun at dere skal/har vært på date, og hvordan det gikk? Eller flere detaljer? 

Ukjent terreng å dele med foreldre. Jeg deler villig med venninner. 

Anonymkode: 1d9f6...f4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Flintis said:

Hvordan slulle hun gå frem da?

Hun jobber med mange menn på min alder som hun anser som bra menn, og så et par andre hun har møtt. Men jeg satte foten ned så det skjer heldigvis ikke mer. Nå har jeg en date neste uke og hun melder jevnlig om jeg gleder meg og hvordan han ser ut 😅

Anonymkode: db369...778

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Men hvor mye og hvor detaljert deler dere? 

Kun at dere skal/har vært på date, og hvordan det gikk? Eller flere detaljer? 

Ukjent terreng å dele med foreldre. Jeg deler villig med venninner. 

Anonymkode: 1d9f6...f4a

Det varierer. Han jeg var forelsket i fikk de høre hele livshistorien til, hele storfamilien hadde uansett merket at jeg var forelsket fordi jeg konstant smilte og nesten virket full. En del dater har jeg ikke nevnt i det hele tatt. Noen relasjoner der fyren har oppført seg svært dårlig har jeg delt detaljert for støtte. Så jeg nevner ganske detaljert om det enten går veldig bra eller veldig dårlig, ellers ingenting. Og sex snakker jeg aldri om. 

Anonymkode: db369...778

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men har ikke vært så mange. Men mamma på over 70år derimot, hun deler om sin dating. Håper jeg blir like sprek som henne❤️

Anonymkode: 11a21...894

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ingen måte. Føler ikke for å si det uoppfordret, og mamma spør virkelig aldri. Tror det delvis er fordi hun ikke kan se for meg at noen skulle være interessert i meg, delvis fordi jeg vet hun synes alt som skjer før ekteskap er vulgært, og spesielt når det er skeive relasjoner. 

 

Anonymkode: 46ce6...a51

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.5.2024 den 18.46):

Hun jobber med mange menn på min alder som hun anser som bra menn, og så et par andre hun har møtt. Men jeg satte foten ned så det skjer heldigvis ikke mer. Nå har jeg en date neste uke og hun melder jevnlig om jeg gleder meg og hvordan han ser ut 😅

Anonymkode: db369...778

Å ja på den måten. Men bør de diskvalifiseres fordi de jobber med mora di?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidligere har jeg vært blyg med å dele, men nå etter et brudd og etter å ha pratet åpent med mamma om hvorfor vi gikk fra hverandre, så tror jeg at jeg kommer til å være åpen om jeg møter noen senere 😊 Mamma er så søt, lett å prate med. 

Også som beskyttelse, tryggere når noen vet hvem jeg møter. 

Anonymkode: d8fa2...542

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.5.2024 den 18.31):

Forteller dere om dater, planlagte dater, overståtte dater ol til deres foreldre? Det er kanskje helst mødre som er interessert. 

Jeg har aldri vært åpen om dette med min mor, jeg er i midten av 30-årene. Hun hinter ofte til om jeg har f.eks Tinder, men jeg snakker det bort. Synes det er kleint å dele slike ting med henne. Men kanskje det bare er en kneik å komme over, at hun vil gjerne høre om mine mislykkede dater? 

Hvor åpne er dere med deres foreldre? 

Anonymkode: 1d9f6...f4a

Hadde kanskje sagt noe i den duren som at jeg treffer noen, og det er hyggelig, men ikke noe mer enn det....

Kommer litt an på situasjonen. Noen ganger krever omstendighetene mer enn man skulle tro sånn sett. Er ikke alt man klarer å styre eller har råderett over.

Endret av Irak
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det gjør jeg nå. Dvs jeg svarer om de spør. Nå var jeg i et forhold (kort) å det var et tema da vi enda var sammen, eller data om du vil å mamma fikk med seg dette. Så hun fikk svar på sine spørsmål i dag om det var slutt. Det hun ikke vet er at jeg dater en ny nå, selv om hun kanskje har en mistanke 😅 siden jeg plutselig har vært på noen fjellturer å sånnt. Hun har ikke spurt, men gjør hun det svarer jeg. Om ikke får det evt bli tema neste gang vi møtes. 

Anonymkode: 1abaa...11a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 40 nå og har hatt kjæreste et par år. Deler mye med mine foreldre, ja. Før da jeg datet, og nå. Ikke seksuelle detaljer, men det meste annet. Liker å snakke om følelser

Anonymkode: c8c75...610

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, deler ikke sånt med noen før det blir seriøst.

Anonymkode: a22b6...7ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/17/2024 at 12:29 AM, Flintis said:

Å ja på den måten. Men bør de diskvalifiseres fordi de jobber med mora di?

Nei, hadde hun funnet en som var min type hadde det jo gått :) 

Anonymkode: db369...778

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei. Jeg har hatt relasjoner som har vart et-to år uten å fortelle om dem. Forteller ingenting før de er offisielt kjæreste. Jeg er 32. Har nå samboer jeg har vært sammen med i 7 år da, så om det skulle bli slutt kan det jo være at jeg deler mer. Men tviler. 

Anonymkode: aa575...cbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Nei, hadde hun funnet en som var min type hadde det jo gått :) 

Anonymkode: db369...778

Det var bra😊 kanskje det kunne være en tanke å kommunisere hva som er din type så kan hun komme med mer reaøistiske forslag om det skulle dukke opp noen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 46, vært singel i 3 år. Forteller ingen detaljer eller utbroderer noe som helst, i blant  deler jeg om jeg dater over tid og det er en fyr jeg trives med. Sier jeg for mye blir det bare brukt mot meg med syrlige kommentarer og latterliggjøring. Moren min er ekstremt nysgjerrig og skulle nok helst vært flue på veggen på alle datene mine. 

Anonymkode: 03f35...29a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Jeg er til og med avhengig av henne for å gå på date, fordi jeg er alenemor. Jeg har datet en fyr i 2 mnd nå, og har ikke sagt noe om ham. Har løyet om hvorfor jeg trenger barnevakt. Skal til og med på en kort ferie med ham i sommer og lyver om hvem jeg skal på tur med. 

Når vi blir kjærester kan jeg fortelle om ham. 

Det er en reaksjon på at mamma har fortalt meg altfor mye detaljer om sitt datingliv og jeg blir uvel av  å høre om det. 

Anonymkode: dac40...0dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...