Gå til innhold

Ikke feire 17 mai med barnet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Barnet har lyst å være med besteforeldre 3 timer unna og feire med onkel tante og søskenbarn. Reise i morgen og hjem igjen selve 17 mai. ELler dagen etter. 

Jeg synes ikke det er greit i mine øyne å ikke være med barnet sitt 17 mai. Barnet og far mener det er ok. 

Hva tenker dere?

Anonymkode: 08752...315

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med da kanskje, så får barnet hele pakka🥰

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnet er med familie. Samme hvem så klart. Barnet ditt ønsker å feire med annen familie og syns jeg burde være lov. 

Kommer en dag der det kun er venner som gjelder. 

Anonymkode: 27cc6...715

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnet bestemmer, tenker jeg. Det viktigste er jo at barnet har det fint. 

Hadde vært annerledes om du sendte bort barnet på 17.mai mot barnets vilje. Men her er det jo barnet som ønsker det selv. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnet er stort ok til å reise tre timer selv. Altså er det stort nok til å velge selv. 

Og så ville jeg tatt inn over meg at du har et barn som setter pris på innhold, mennesker og tradisjoner på slike dager, om du vil ha en endring videre. Samt blitt med, eller kommet etter, og sett hvorfor barnet ditt trives. 

Anonymkode: cb004...67c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det betyr at barnet begynner å løsrive seg fra deg. 
Jeg ville tillatt det, og om jeg ønsket å være med på feiringen, hadde jeg blitt med.

Anonymkode: 34669...4c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan dere ikke være med da? 😊

Anonymkode: 48030...15a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi må være her hjemme grunnet andre barn. Og barnet er bare 4 år 🤭 

Anonymkode: 08752...315

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke problemet. Det er mange barn som ikke feirer hver 17. mai med begge foreldre. Tenk heller på at barnet får dele denne dagen med besteforeldre og annen familie, får andre inntrykk, se andre måter å gjøre ting på, bli mer selvstendig. Alt dette er gode ting å ta med seg videre i livet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Vi må være her hjemme grunnet andre barn. Og barnet er bare 4 år 🤭 

Anonymkode: 08752...315

Du synes ikke alderen på barnet var en vesentlig nok info til HI?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det hørtes helt greit ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dojakitty skrev (6 minutter siden):

Ser overhodet ikke problemet 

altså, hvis en fireåring skal reise alene med buss i tre timer til besteforeldrene, så ville jeg også vært litt skeptisk. 

Men hvis dere bringer og henter er det jo OK. 

OG så må det jo besteforeldrene synes det er greit også. 

Anonymkode: 1da2f...e91

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så lenge det er ok for besteforeldrene ser jeg ikke problemet med det. Det er hyggelig at barnet vil tilbringe tid med øvrig familie også. Ville bare ringt i løpet av selve dagen for å høre hvordan det går og ønske barnet en god dag :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg antar at baret skal reise sammen med besteforeldrene? Det høres jo ut som en stor opplevelse for barnet på alle måter - reise bort "alene", treffe søskenbarn og ferie med dem, i en alder hvor 17. mai ennå ikke i særlig grad handler om tog og venner og forventninger. Unn barnet ditt å få oppleve ting uten deg, det er sånt de vokser på.

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnet skal være med besteforeldre ja. Det er søskenbarn som bor 3 timer unna. 

Anonymkode: 08752...315

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hadde gått med på det selv 

Anonymkode: 4109c...ed8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnet kommer til å dra. Men synes det sitter langt inne i hjertet og synes det er ok. 

Har forklart barnet hva det innebærer og at det ikke blir noe tog her med barnehagen som først tenkte. Men barnet er bestemt på å være med bestemor. 

Anonymkode: 08752...315

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså.. hvis du ikke vil så må du jo ikke sende barnet avgårde? Barnet er 4 år og bestemmer vel ikke sånt selv? Hvorfor er barnet spurt om dette hvis du ikke hadde lyst til at det skulle gjøres?

Hva slags feiring har dere om barnet er hjemme? Om jeg visste at den andre feiringen ble mye morsommere for barnet mitt så ville jeg synes det var ok at jeg ikke fikk deltatt mot at barnet hadde en fin dag. Men er det sånn ganske likestilt så ville jeg hatt barnet hos meg selv og avtalt besøk hos søskenbarn med besteforeldre en annen dag.

Anonymkode: 42fd1...ffe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Men altså.. hvis du ikke vil så må du jo ikke sende barnet avgårde? Barnet er 4 år og bestemmer vel ikke sånt selv? Hvorfor er barnet spurt om dette hvis du ikke hadde lyst til at det skulle gjøres?

Hva slags feiring har dere om barnet er hjemme? Om jeg visste at den andre feiringen ble mye morsommere for barnet mitt så ville jeg synes det var ok at jeg ikke fikk deltatt mot at barnet hadde en fin dag. Men er det sånn ganske likestilt så ville jeg hatt barnet hos meg selv og avtalt besøk hos søskenbarn med besteforeldre en annen dag.

Anonymkode: 42fd1...ffe

Enig.

Barnet er bare 4 år. Vær forsiktig med å overlate det et ansvar det ikke er rustet til å ta. Det kan ha sterke formeninger, uten å helt se rekkevidden av egne valg. Du er forelderen, og du tar det valget som er best for deg og barnet. Hvis du ønsker å ha barnet hjemme, sier du bare nei, men at det kan vurderes når barnet blir eldre.

Anonymkode: 90ed1...dba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...