Gjest Lurven Skrevet 31. mai #21 Del Skrevet 31. mai Blåmonster skrev (22 minutter siden): Treningen kan være løsning men kan også være stresset. Plutselig så henter man seg ikke fra all treningen, trening kan få kroppen til å vippe begge retninger. trening er stresset i stress -restitusjon- adaptasjon prosessen. Når jeg har dårlige perioder så trapper jeg ned treningen, det er en fin måte å kvitte seg med systemisk stress som bygger seg opp over tid.. psykisk stress må ned , men enda viktigere å få ned det mentale stresset. For meg hjelper trening på mentalt stress. Men om treningen blir en besettelse feks kan det ha negativ effekt . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blåmonster Skrevet 31. mai #22 Del Skrevet 31. mai Lurven skrev (12 minutter siden): For meg hjelper trening på mentalt stress. Men om treningen blir en besettelse feks kan det ha negativ effekt . Når man trener seriøst over tid så akkumulere man stress mentalt også, når pusher intensitet spesielt over lang tid, man blir tøff mentalt men man må hente seg inn. Man gjør lurt å velge noe men lavere inntensitet om man skal være aktiv for å føle seg bra, for det formålet bruker jeg å gå tur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lurven Skrevet 31. mai #23 Del Skrevet 31. mai Blåmonster skrev (1 time siden): Når man trener seriøst over tid så akkumulere man stress mentalt også, når pusher intensitet spesielt over lang tid, man blir tøff mentalt men man må hente seg inn. Man gjør lurt å velge noe men lavere inntensitet om man skal være aktiv for å føle seg bra, for det formålet bruker jeg å gå tur. Ja hvile mellom økter er veldig viktig. Og å løpe en del rolige turer med lav intensitet. Jeg løper ca 60 % av øktene med lav intensitet. De funker bra for meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni #24 Del Skrevet 4. juni M55, begynte å løpe for fem år siden, og tar mila på 48 minutter nå. Det virker mot uro og angst, men opplever ikke bedre energinivå. Anonymkode: f164f...c63 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lurven Skrevet 6. juni #25 Del Skrevet 6. juni Føler ikke at det hjelper veldig mye på daglig energinivå. Men jeg blir bedre til å løpe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni #26 Del Skrevet 9. juni AnonymBruker skrev (På 15.5.2024 den 14.55): Altså hjelper det å trene seg til knallgod kondis, vil man føle seg mindre sliten av livet da? Anonymkode: 24a96...4b0 For meg er det motsatt. Jo mer fokus jeg har på kondisjon, jo mer tom og sliten føler jeg meg. Moderat styrketrening gjør at jeg får mer overskudd. Tung, intensiv styrketrening gjør at jeg ikke orker stort annet en å sove/hvile etterpå. Anonymkode: 9084b...215 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni #27 Del Skrevet 13. juni AnonymBruker skrev (På 9.6.2024 den 17.54): For meg er det motsatt. Jo mer fokus jeg har på kondisjon, jo mer tom og sliten føler jeg meg. Moderat styrketrening gjør at jeg får mer overskudd. Tung, intensiv styrketrening gjør at jeg ikke orker stort annet en å sove/hvile etterpå. Anonymkode: 9084b...215 Men du trener jo ikke kondisjon, cardio 🤷♀️ Anonymkode: 48791...3b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå