AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #21 Skrevet 15. mai 2024 HVA ER NAVNET?! Så nysgjerrig! Anonymkode: b1710...c6e
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #22 Skrevet 15. mai 2024 Tantemor skrev (6 timer siden): Hva hadde dere gjort om barna deres seriøst vil bytte fornavnet sitt? De får gjøre det da. Bare minn de på at navnet ikke kan byttes igjen på 10 år, så det bør være gjennomtenkt. Ungen her skal bytte etternavn så snart 16-årsdagen kommer. Støtter det jeg. Anonymkode: f9f3a...a91
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #23 Skrevet 15. mai 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ville bedt han vente til han var 18. Og fortalt hvor viktig det er at han må være 110% sikker. Anonymkode: 92431...558 Denne gutten tror jeg er ganske så sikker. Han har snakka om det siden han var 10 år gammel. AnonymBruker skrev (2 minutter siden): De får gjøre det da. Bare minn de på at navnet ikke kan byttes igjen på 10 år, så det bør være gjennomtenkt. Ungen her skal bytte etternavn så snart 16-årsdagen kommer. Støtter det jeg. Anonymkode: f9f3a...a91 Såg at man kunne bytte tilbake før om man ønska Anonymkode: f9f3a...a91
Gjest ufiltrert Skrevet 15. mai 2024 #24 Skrevet 15. mai 2024 Stakkars gutt som må gå med ett utsatt navn for mobbing osv fordi faren er en stor jævla egoistisk drittsekk.
Million Skrevet 15. mai 2024 #25 Skrevet 15. mai 2024 (endret) Jeg hadde blitt litt skuffet i min sønns tilfelle, siden navnet hans er det fineste guttenavnet jeg vet om, og heldigvis var faren hans enig i det navnevalget. Men om han nå som voksen (eller som 16 åring) hadde kommet hjem og sagt han ville bytte og virkelig ønsket det sterkt, så hadde jeg ikke motsatt meg det. Han ville fått min velsignelse. Men herregud så vanskelig det hadde vært å vende om vanen og ikke bruke hans første barndomsnavn! Vet ikke hvor mange år det hadde tatt meg å ved en refleks bruke det nye, sånn som jeg gjør med det han har hatt til nå. Uansett; en 16 åring er såpass gammel at jeg ville støttet navneendringen, særlig når han har pratet om det i flere år allerede. Da sitter det dypt inne, dette ønsket. Endret 15. mai 2024 av Million omformulert en setning
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #26 Skrevet 15. mai 2024 Vel, har man gitt ungen sin et navn som er vanskelig å like og som man selv må "venne seg til" så får man kanskje skylde seg selv. I og med at han har snakket om dette siden han var ti år er tydeligvis dette noe som har plaget han mye og lenge. Det skulle bare mangle at han får bytte navn, og nå bestemmer han jo heldigvis det selv også. Anonymkode: ccc65...a86 2 1 1
Kålrota Skrevet 15. mai 2024 #27 Skrevet 15. mai 2024 Jeg elsker fremdeles navnet vi ga til minsten og bærer det med meg (og smiler godt når noen andre heter det). Likevel betyr jo ikke det noe når hen selv ikke følte seg komfortabel med det. Lett valg. 1
Tantemor Skrevet 15. mai 2024 Forfatter #28 Skrevet 15. mai 2024 ufiltrert skrev (4 timer siden): Stakkars gutt som må gå med ett utsatt navn for mobbing osv fordi faren er en stor jævla egoistisk drittsekk. Såå ille er det ikke da. Han har aldri blitt mobbet for det.
Tantemor Skrevet 15. mai 2024 Forfatter #29 Skrevet 15. mai 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): HVA ER NAVNET?! Så nysgjerrig! Anonymkode: b1710...c6e Du kan få vite det om du sender meg en melding på innboksen.
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #30 Skrevet 15. mai 2024 Hadde støttet gutten. Syns det var et godt forslag å bytte navn og gjøre det offisielt etter noen måneder. Feks 6 mnd. Anonymkode: fa2f5...230
Fru Uperfekt Skrevet 20. mai 2024 #31 Skrevet 20. mai 2024 Tantemor skrev (På 15.5.2024 den 12.07): Han har et litt kjipt navn som faren hans bestemte. Jeg protesterte så godt jeg kunne i svangerskapet og la frem mine egne forslag. Vi diskuterte heftig og slet virkelig med å bli enige og tilslutt ble jeg lei og ga meg. Jeg fikk legge til et andre fornavn som jeg i mitt stille planla å heller bruke muntlig i det daglige, men da han ble født ble det liksom likevel ikke naturlig å gjøre det. Gikk et års tid så ble jeg vant til navnet hans og faktisk glad i det fordi jeg er så glad i gutten min 🥰 Nå er han 16 år og sier han vil ha et annet navn. Han har snakket om det jevnlig siden han var rundt 10, men da fikk jeg bare avledet det bort med at sånt må han fikse når han blir gammel nok. Han har nå funnet ut at han kan søke nå uten godkjenning fra oss foreldre. Heldigvis foreslår han navn som er fine. Og jeg sier jo med et sukk at ja, du må nå bare gjøre det da. (Siden han uansett har loven på sin side). Hva hadde dere gjort om barna deres seriøst vil bytte fornavnet sitt? Støttet barnet og brukt ønsket navn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå