Gå til innhold

Hvorfor får man stygge blikk om man ønsker seg en kjølig sommer?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 14.5.2024 den 14.13):

Hvorfor blir folk sure fordi jeg ikke ønsker meg en sprengvarm sommer? Merkelig fenomen som jeg ikke skjønner.... 

Anonymkode: 2d2df...000

Hva tenker du at ønsker i denne sammenhengen har å si? 

Jeg ønsker å vinne 24 millioner i Lotto.

Anonymkode: 2494e...b07

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min teori er at folk som er enige med flertallet, ofte tror de har "rett", og at deres egen oppfatning er den riktige. Da blir de ofte provosert over mindretallet. Enten det er oss som liker kulde, som er frivillig barnløse, som er avholds eller hva det nå måtte være. Selv om ingen av de tingene går utover andre. 

Anonymkode: aff9b...e96

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hva tenker du at ønsker i denne sammenhengen har å si? 

Jeg ønsker å vinne 24 millioner i Lotto.

Anonymkode: 2494e...b07

Det må man jo spørre de som blir sure om. 

Anonymkode: aff9b...e96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.5.2024 den 15.23):

Eg ønsker heller ikkje sprengvarm sommer, men ingen har blitt sure hittil, eg blir heller ikkje sur på dei som ønsker seg varme😅 muligens måten du seier det på som er irriterande🤔

Anonymkode: 8386e...d08

Jeg sier det på en vanlig normal måte i en setning. " jeg er ikke så glad i varme, så jeg ønske meg en kjølig sommer " . 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kanskje fordi sommeren er ca 2 måneder tilsammen. Mens resten av året er bare skit, med kulde, mørke og regn/snø. 

Anonymkode: 4efa0...6ba

mai-oktober er ikke to mnd på min kuleramme. Vår og høst regner jeg også med til tiden uten snø. Tåpelig å bli sur fordi det ikke blir varme i dine 3-4 ukers sommerferie. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/14/2024 at 6:13 AM, AnonymBruker said:

Hvorfor blir folk sure fordi jeg ikke ønsker meg en sprengvarm sommer? Merkelig fenomen som jeg ikke skjønner.... 

Tviler på at folk egentlig bryr seg om andres værpreferanser.

At folk blir sure er nok en tolkning du har som ikke gjenspeiler seg virkeligheten.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bigote skrev (5 minutter siden):

Tviler på at folk egentlig bryr seg om andres værpreferanser.

At folk blir sure er nok en tolkning du har som ikke gjenspeiler seg virkeligheten

Jeg har fått sure svar tilbake, så det er nok virkelighet . Ikke tolkning. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har fått sure svar tilbake, så det er nok virkelighet . Ikke tolkning. 

Har du vurdert om du kanskje tolker svarene feil også?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bigote skrev (16 minutter siden):

Har du vurdert om du kanskje tolker svarene feil også?

Ikke rom for tolkning nei, det er ord som ikke kan misforståes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Ikke rom for tolkning nei, det er ord som ikke kan misforståes. 

Som?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

mai-oktober er ikke to mnd på min kuleramme. Vår og høst regner jeg også med til tiden uten snø. Tåpelig å bli sur fordi det ikke blir varme i dine 3-4 ukers sommerferie. 

Haha jeg er da ikke sur. Er vel heller du som er det. Jeg koser meg i varmen og senere i år skal jeg kose meg i Gran Canaria 😊

Anonymkode: 4efa0...6ba

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bigote skrev (10 minutter siden):

Som?

Nei, det gidder jeg ikke sitere. Kan fort bli gjenkjent,så du må bare tro meg på mitt ord. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Like lite som jeg ønsker å fryse om vinteren- ønsker jeg å bli kokt og stekt levende om sommeren. Begge deler er ubehagelig. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 14.5.2024 den 17.38):

Og det er hundre prosent flere som klager på kald vinter! 

Ja, hvordan våger de!! De lærte ingenting av Frozen. 

Anonymkode: 37cbe...367

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.5.2024 den 14.13):

Hvorfor blir folk sure fordi jeg ikke ønsker meg en sprengvarm sommer?

1. det er jo en mellomting mellom "sprengvarm" og "kjølig". 

2. Kanskje de tror at du er ekspert på "law of attraction" og at det derfor blir en kjølig sommer fordi du ønsker deg det :- ) 

Anonymkode: e5e9f...c81

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir alvorlig syk av vinteren (eller ikke av selve vinteren sånn egentlig så sant det ikke er sprengkulde, men av vedfyring som følger med). Dette gjør at jeg knapt kan gå utforbi huset i 7 - 8 måneder av året.

Når det endelig blir sommer og varmere i været (varmt nok til at naboer slutter med vedfyring) så jubler jeg... Dessverre så er dette en kortvarig periode i løpet av et år.

Reiser også til Syden en gang i løpet av disse 7 -8 månedene hvis jeg har mulighet  til det for å få et lite avbrekk i torturen jeg utsettes for av naboene. Hadde vært deilig om de kunne bruke varmepumpe og varmeovner i stedet for...

Hvis jeg ytrer et ønske om å ikke bli plaget, så får jeg bare beskjeden "jamen så flytt da". Kanskje de som ikke tåler sommer så godt kan få samme beskjed? Sibir er sikkert fint...

Anonymkode: 4df98...cfa

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg fungerer ikke så godt i over 20 grader. Men klager ikke høyt før det nærmer seg 30 😃. Stortrives med skikkelig sprengkulde på vinteren. Da er det andre som klager 😉. Er ikke alle som liker det samme været, og det må man respektere!

Anonymkode: 1ce93...e48

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Nei, det gjør det virkelig ikke. Vi har ikke så mye fint vær men vi har langt flere dager med kulde, slapps, regn og overskyet og grått vær, hvor det er kaldt å jævlig. I et kalenderår har dere som liker drittvær mange flere dager å kose dere på enn vi som liker fint vær. Så hold kjæft og slutt å vær så grinete de få dagene i året solen faktisk skinner. Dere er bortskjemt med så mange dager i året dere får det været dere ønsker så får dere heller ta dere sammen og sitte bak lukkede gardiner aleine med den negative innstillingen når vi andre koser oss. Men å være så forbanna korttenkt at dere ikke skjønner hvorfor folk reagerer på klagingen deres på fint vær? Så forbanna dum nekter jeg å tro dere kan være.

Anonymkode: bca65...8a5

Hvorfor er det så vanskelig for dere å forstå at folk er forskjellige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/14/2024 at 3:50 PM, Million said:

Jeg liker heller ikke varme, men jeg går ikke rundt og sier det til alle. Da blir jo folk fornærmet, fordi "folk flest" her i landet liker sol OG varme. Jo varmere, jo bedre ser det ut til at flertallet liker.

Folk er rare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.5.2024 den 18.34):

Nei, det gjør det virkelig ikke. Vi har ikke så mye fint vær men vi har langt flere dager med kulde, slapps, regn og overskyet og grått vær, hvor det er kaldt å jævlig. I et kalenderår har dere som liker drittvær mange flere dager å kose dere på enn vi som liker fint vær. Så hold kjæft og slutt å vær så grinete de få dagene i året solen faktisk skinner. Dere er bortskjemt med så mange dager i året dere får det været dere ønsker så får dere heller ta dere sammen og sitte bak lukkede gardiner aleine med den negative innstillingen når vi andre koser oss. Men å være så forbanna korttenkt at dere ikke skjønner hvorfor folk reagerer på klagingen deres på fint vær? Så forbanna dum nekter jeg å tro dere kan være.

Anonymkode: bca65...8a5

Det som er fint vær for deg, er ikke alltid fint vær for andre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...