Gå til innhold

Selge enebolig til langt under prisantydning eller ha is i magen?

Badabim

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Kanskje man bare fikk lån til 6,5 og ikke 7

Anonymkode: e3666...53d

Ja, men du sliter ikke med å komme deg inn på markedet om du får 6,5 i lån.. Man kan kjøpe billigere å komme seg inn på markedet… 

Ts: jeg hadde kommet med et motbud til den som er interessert og evt akseptert noe under takst men ikke en halv mill.

Anonymkode: 0dc33...a7b

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Ts skal da ikke drive veldedighet fordi en annen ikke gidder å spare de siste 300 k i egenkapital. 

Anonymkode: c5990...aaf

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ga motbud 300 under takst for å komme de i møte men de avslo og sa at det er kjøpers marked og står på sitt.
Vi kjører ny visning på mandag, kanskje det kommer noen nye på banen. Foreslo til megler å sette ned prisen 300 k men hun mente at da vil folk by 200 k under det igjen og at vi er like langt. 
Strengt tatt har det bare gått en drøy uke siden første visning så vi har god tid men hele dette opplegget er så slitsomt😪

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 hours ago, Badabim said:

Vi ga motbud 300 under takst for å komme de i møte men de avslo og sa at det er kjøpers marked og står på sitt.
Vi kjører ny visning på mandag, kanskje det kommer noen nye på banen. Foreslo til megler å sette ned prisen 300 k men hun mente at da vil folk by 200 k under det igjen og at vi er like langt. 
Strengt tatt har det bare gått en drøy uke siden første visning så vi har god tid men hele dette opplegget er så slitsomt😪

Gi det litt tid...er helt vanlig å bli stresset. Har vært gjennom det to ganger, det ordnet seg! Den ene gangen bød kjøper prisantydning likevel da vi ikke solgte under. Den andre gangen hadde vi mange visninger, den ble til slutt solgt over prisantydning. 

Anonymkode: 919d8...830

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Høres ut som dere gav et ganske akseptabelt motbud. Har dere mulighet ville jeg holdt ut litt til, sommeren er ganske vanskelig å selge på… 

Anonymkode: 0dc33...a7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 hours ago, AnonymBruker said:

Gi det litt tid...er helt vanlig å bli stresset. Har vært gjennom det to ganger, det ordnet seg! Den ene gangen bød kjøper prisantydning likevel da vi ikke solgte under. Den andre gangen hadde vi mange visninger, den ble til slutt solgt over prisantydning. 

Anonymkode: 919d8...830

Tusen takk for gode ord! Og godt å høre at det ordnet seg for deg begge gangene ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Badabim skrev (18 timer siden):

Hei!

Jeg er veldig rådvill trenger å lufte noen tanker :)

Vi har lagt ut en enebolig til salgs i begynnelsen av mai men kun fått bud fra en person langt under takst - høyeste budet er 500 k under takst (boligen ligger ute til 7 000 000). Boligen har nytt kjøkken og generelt blitt freshet opp før salg og har en god plassering mtp på både avstand til tog (kort vei til oslo), men også rett ved turområder og det er veldig stille (lite trafikk). Da vi kjøpte boligen i sin tid var det mye interesse og mange i budrunden. Dette er noen år siden så det er selvfølgelig andre tider nå, men jeg lurer på om det er verdt å ha is i magen og ta flere runder med visning eller bare krype til korset og takke ja til budet 500 k under takst. 

Foreløbig har vi bare hatt en visning så den har ikke vært lenge ute i markedet, så situasjonen er ikke håpløs men megler stresser oss med at ting ikke blir solgt om dagen og at vi burde takke ja. Samtidig har jeg hørt fra flere at det kan være lurt å vente i tilfelle det dukker opp flere interessenter.

Hva synes dere? Takker vi ja, blir vi ferdig med prosessen, noe som er veldig forlokkende. Men da får vi ikke noe igjen for at vi har pusset opp (surt, men kanskje noe man må akseptere i dagen marked).

P.s. Ikke kom med spydige kommentarer - synes ting er stressende nok som det er :)

Hvorfor selger dere? Hvis dere ikke har kjøpt ny bolig og har mellomfinansiering, så hadde jeg ventet.

Edit: Ser du har svart på det.

Endret av takinova
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Badabim skrev (13 timer siden):

Megler har rett. 

Hvorfor i all verden skal du sette ned prisen fordi EN potensiell kjøper mener det er deres marked? La den ligge ute.

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, takinova said:

Hvorfor selger dere? Hvis dere ikke har kjøpt ny bolig og har mellomfinansiering, så hadde jeg ventet.

Vi har kjøpt, og har fått innvilge mellomfinansiering i ett år. Men jeg vil helst ikke stå i en situasjon med to boliger lenge, fordi det tross alt er penger rett uv av vinduet og det er stressende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Badabim skrev (3 minutter siden):

Vi har kjøpt, og har fått innvilge mellomfinansiering i ett år. Men jeg vil helst ikke stå i en situasjon med to boliger lenge, fordi det tross alt er penger rett uv av vinduet og det er stressende.

Full forståelse for dette! Det er en av grunnene til at vi selger først, jeg takler ikke den prosessen der. 

Siden det er så kort tid siden første visning, ville jeg hatt is i magen frem til midten av juni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ville sjekket prisen på mellomfinansiering og tatt dette med i bildet. Da vi solgte kostet mellomfinansieringen 100 000 kr i måneden. Vi valgte å selge da vi fikk bud 150 000 kr under prisantydning grunnet den dyre mellomfinansieringen. Men dere har fremdeles mai og juni til å selge. Ville hatt litt is i magen hvis det er lang tid til dere overtar den nye boligen.

Anonymkode: b071d...4e2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Badabim skrev (13 timer siden):

Vi ga motbud 300 under takst for å komme de i møte men de avslo og sa at det er kjøpers marked

Ville ha ventet litt. Når vedkommende har lagt inn ett bud i utgangspunktet så er vedkommende interessert, så jeg tenker at de kommer til å godta 300k under takst, bare gi dem litt mer tid. Men som andre sier. Vent. Megler kan ta bort boligen fra finn i 14 dager, for så og re publisere den, da vil den dukke opp til de som har lagret søk på finn, da kan det gi en ny boost 

Anonymkode: 5b59d...4c4

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Men da må jo kjøper kjøpe noe de får lån til.... 

Anonymkode: 8b889...580

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vent TS. Du kom med motbud på 300k og de nekter. Jeg tviler på om at det er kjøpers marked de neste årene, og alt du trenger er en budgiver til for å skape litt action.

du har bare hatt en visning og allerede fått bud. Hadde vært noe annet om boligen sto ute i 6-12mnd +.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...