Gå til innhold

Kan jeg bruke tekster som jeg ikke har levert?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Overskriften kan være uklar. Men saken er den at jeg skal ha hjemmeeksamen snart. Forrige gang jeg hadde hjemmeeksamen i samme emne(noe innen norsk og norskdidaktikk) klarte jeg å ødelegge for meg selv og ikke å levere før tidsfristen slik at jeg fikk «Ikke møtt» på eksamen. Altså jeg har teksten i pdf på min PC uten at den ble levert. 
 

Spørsmålet mitt nå er: kan jeg bruke(kopiere og lime inn) deler av denne teksten(min egen tekst) det som kan bli relevant for den nye besvarelsen uten å måtte henvise til kilden(teksten min) uten å risikere plagiat? Det ønsker jeg virkelig ikke. Jeg skal selvfølgelig henvise til hovedkilden som ble brukt i denne teksten. Samtidig er denne eksamen spesielt krevende da jeg må skrive på norsk sidemål.
 

Jeg leste et sted at bare publiserte tekster slår ut i plagiatkontroll og forstår det slik at min tekst som jeg ikke klarte å levere ikke vil være i plagiatkontrollen. Og jeg forstår det også slik at den oppgaveteksten min som nærmest var ferdig og bra skrevet bare ligger i PC-en min som et slags notat fra en eller annen forelesning. Hva tenker dere? Jeg lurer oppriktig på dette altså i tilfellet noen tror jeg tuller. Og jeg ønsker ikke å bli tatt for fusk. 

Anonymkode: da678...ce5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Plagiatkontrollen har selvsagt ikke tilgang til dine private dokumenter på PC-en. Så lenge teksten ikker er levert inn eller publisert en plass vil den ikke slå ut. Bruk i vei

Anonymkode: 93e59...360

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Plagiatkontrollen har selvsagt ikke tilgang til dine private dokumenter på PC-en. Så lenge teksten ikker er levert inn eller publisert en plass vil den ikke slå ut. Bruk i vei

Anonymkode: 93e59...360

Åh! Takk for svar! Jeg tenkte jo litt slik, men er veldig redd for plagiat. Jeg har aldri jukset på prøver før og ble engstelig for å bli tatt i fusk 😅 

-Ts

Anonymkode: da678...ce5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...