Gå til innhold

Utelatt bestevenner fra feiring av runddag


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min barndomsvenninne utelot meg og en annen nær venninne av seg fra feiringen sin. Først hadde hun tenkt å «skjule» det, men andre venninner postet det på sosiale medier. Da hun ble spurt om det, sa hun at det er fordi vi bor 2 timer unna (hun bor på hjemstedet vårt enda) og det var midt i uka. Vi »utelatte» to studerer eller jobber turnus, så vi hadde fått til å komme. Ble utrolig skuffet! Vi har kontakt daglig og jeg kjøpte gave til henne. Vært brudepiker for hverandre liksom.

Hun tar sjelden aldri initiativ til å møtes og vil ikke komme å besøke oss i byen. Er det bare meg/oss, eller er dette egentlig en ditch? 

Anonymkode: c3c56...bac

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ikke ut som hun vil ha noe med deg å gjøre.

Anonymkode: 8f56a...193

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Er det bare meg/oss, eller er dette egentlig en ditch? 

Anonymkode: c3c56...bac

ditch, uten tvil.

Anonymkode: 3eab4...70e

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å la være å ta kontakt og se om du noen gang hører fra henne igjen.

  • Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vet du i hvert fall at dere ikke er bestevenner mer.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det jeg egentlig tenkte selv… TS

Anonymkode: c3c56...bac

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Venner man setter pris på inviteres selvfølgelig til anledninger. Jeg vil anta at hun er smålig og misunnelig fordi dere har kommet dere videre mens hun henger igjen på hjemplassen, og gjerne kjenner at hun stagnerer. Smålighet ødelegger veldig mye i relasjoner. Det er som de sier, folk ønsker deg vel og at du skal gjøre det bra - men ikke bedre enn dem selv.

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gidd å kalle dette en venninne. Uansett årsak er signalet veldig tydelig. Finn deg andre venner som bryr seg om deg :) Livet er alt for kort til å bruke det på dårlige enveis "vennskap".

Anonymkode: 764ff...ec2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun ikke inviterte dere etter å ha blitt spurt direkte (går utfra at du eller hun andre spurte henne hvorfor ikke invitert?) er det jo en åpenbar ditch. Og veldig uhøflig.

Om jeg har utelatt noen fra invitasjonslista og blir konfrontert med det, så skal det veldig mye til for at jeg ikke svarer "...men de er selvfølgelig hjertelig velkommen hvis de har mulighet".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke en venninne dessverre. Slutt å ta kontakt med henne, så skal du se at dere ikke har noen kontakt lenger. 

Anonymkode: 9f897...360

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...