Gå til innhold

Hund spist fremmedlegeme.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hunden min spiste opp ett hårstrikk før jeg rakk å ta det fra han.. 

Bør jeg ta han til Vet? 

Hilsen fersk hundeeier 

Anonymkode: f7ede...cd1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror den vil komme ut igjen 

AnonymBruker
Skrevet

Akkurat en hårstrikk tror jeg vil gli fint gjennom systemet. Men hold øye med hunden og se at den bærsjer de neste dagene. Kommer det ikke noe eller hunden har vondt kan du dra til dyrlegen.

Anonymkode: b35df...228

• Liker 1
Skrevet

Hvor stor hund er det snakk om? 

Ett hårstrikk går som oftest igjennom greit på middels store hunder og oppover, men de minste kan få trøbbel. Følg uansett med på om det kommer ut i løpet av de nærmeste dagene. 😊

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
KnitAndCoffee skrev (4 minutter siden):

Hvor stor hund er det snakk om? 

Ett hårstrikk går som oftest igjennom greit på middels store hunder og oppover, men de minste kan få trøbbel. Følg uansett med på om det kommer ut i løpet av de nærmeste dagene. 😊

Labrador. 

Blir å følge med ja , ble litt panikk når han stolt svelget det ned før jeg fikk tatt det fra han 😅

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Labrador. 

Blir å følge med ja , ble litt panikk når han stolt svelget det ned før jeg fikk tatt det fra han 😅

Det kommer mest sannsynlig til å gå rett gjennom😊

Anonymkode: 8e497...5df

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det går sannsynligvis rett gjennom 😊 Jeg hadde ikke vært spesielt bekymret for et strikk. 

Et tips for hundeeiere med hunder som gjerne slukter alt, er å ha noen bokser med hermetisk asparges i kjøkkenskapet. Det kan brukes som førstehjelp om hunden har spist noe med spisse kanter, som bein, nål, glass etc. Trådene på aspargesen legger seg rundt legemet så det ikke får gjort skade på veien gjennom systemet. Her spiste ene hunden en stor synål, og jeg dyttet i ham en hel boks med hermetisk asparges innen 20 minutter (en hel boks er mye for en liten hund 😅). Nålen gikk fint igjennom på egen hånd, og vi slapp skader og en rådyr operasjon.

Anonymkode: e44cf...9ee

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Signerer det med hermetisk asparges!

Fersk kan også brukes i ei krise men det er en viss risiko for at hunden blir treg i magen pga alt fiberet.

Alle med glupske hunder som labrador ofte er bør også ha flytende kull i hus. 

Anonymkode: 09887...671

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Signerer det med hermetisk asparges!

Fersk kan også brukes i ei krise men det er en viss risiko for at hunden blir treg i magen pga alt fiberet.

Alle med glupske hunder som labrador ofte er bør også ha flytende kull i hus. 

Når skal dette brukes?

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for råd alle sammen 😊

AnonymBruker
Skrevet
Bie-damen skrev (11 timer siden):

Når skal dette brukes?

Asparges er når hunden har fått i seg ting som kan perforere tarmen, bein, spisse gjenstander eller ting som kan sette seg fast.

Flytende kull er når hunden har fått i seg ting som er giftig, etsende og lignende. 

Ingen av delene skal brukes i steden for vetrinærbesøk selvfølgelig men begge deler kan brukes for å forhåpentligvis minimere skader som følge av at hunden har spist noe den ikke skulle.

AnonymBruker
Skrevet

Akkurat operert min. Måtte inn igjennom buk og magesekk for å fjerne fremmedlegmet som var livsfarlig om det hadde passert opp eller ned. Vi banket inn et par glass asparges i tilfelle, men ble som sagt operert ut.

En hårstrikk burde gå helt fint.

Anonymkode: b3585...d49

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...