Gjest Bumbelbee Skrevet 31. mai 2024 #61 Del Skrevet 31. mai 2024 Betasuppe skrev (42 minutter siden): Høyre er ikke stort bedre. De lovte å fjerne den teite skatten, men ombestemte seg. Norge er på full fart i nedoverbakke... Ja, de må jo finansiere offentlig forvaltning med høye skatter. Så den nå har steget til 62% under Støre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bumbelbee Skrevet 31. mai 2024 #62 Del Skrevet 31. mai 2024 Opplysende samtale om formuesskatt på FrPs landsmøte: https://youtu.be/6aSOYFfnwT8?si=oCL1gM5pgJ3CIvfi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Betasuppe Skrevet 1. juni 2024 #63 Del Skrevet 1. juni 2024 On 5/31/2024 at 1:36 PM, Bumbelbee said: Ja, de må jo finansiere offentlig forvaltning med høye skatter. Så den nå har steget til 62% under Støre. ja og offentlig sektor este ut mer enn Erna selv i hennes periode. Så virker som man kan velge hvor fort Norge går til helvete. Høyre: fort AP: Express Superfort 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bumbelbee Skrevet 1. juni 2024 #64 Del Skrevet 1. juni 2024 Betasuppe skrev (33 minutter siden): ja og offentlig sektor este ut mer enn Erna selv i hennes periode. Så virker som man kan velge hvor fort Norge går til helvete. Høyre: fort AP: Express Superfort Nå burde vi kanskje teste ut en annet parti selv om det kanskje ikke er stuerent å si det i alle kretser. Sende politikerne på studietur til Sveits. FrP vil jo slanke offentlig sektor og kanskje de kutter formuesskatten, men det er kanskje allerede for mye som er gærnt og for seint. Det foruroliger meg mye at du har flyttet ut for å unngå å bli med i fallet når Norge går til Helvete. Var det derfor så mange flytta til Sveits? Vet du noe om det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Betasuppe Skrevet 1. juni 2024 #65 Del Skrevet 1. juni 2024 4 minutter siden, Bumbelbee said: Nå burde vi kanskje teste ut en annet parti selv om det kanskje ikke er stuerent å si det i alle kretser. Sende politikerne på studietur til Sveits. FrP vil jo slanke offentlig sektor og kanskje de kutter formuesskatten, men det er kanskje allerede for mye som er gærnt og for seint. Eneste partiet som var verdt å stemme på var Liberalistene. Men de må legge ned pga nye valgregler. Snakkes mye om mangfold og sånn men bare der det passer dem. 4 minutter siden, Bumbelbee said: Det foruroliger meg mye at du har flyttet ut for å unngå å bli med i fallet når Norge går til Helvete. Var det derfor så mange flytta til Sveits? Vet du noe om det? Jeg vet ikke om mange har flyttet ut direkte pga at det går til helvete men de har flyttet ut for å unngå formueskatten her. John Fredriksen flyttet ut pga vinglete politikere. Det er jo noen av dem. Det er en no-brainer å flytte ut hvis man har litt. Jeg flyttet ut pga begge delene. Skatt + writing on the wall. Men land i EU osv kan også gå til skogen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bumbelbee Skrevet 2. juni 2024 #66 Del Skrevet 2. juni 2024 Betasuppe skrev (På 1.6.2024 den 18.17): Eneste partiet som var verdt å stemme på var Liberalistene. Men de må legge ned pga nye valgregler. Snakkes mye om mangfold og sånn men bare der det passer dem. Jeg vet ikke om mange har flyttet ut direkte pga at det går til helvete men de har flyttet ut for å unngå formueskatten her. John Fredriksen flyttet ut pga vinglete politikere. Det er jo noen av dem. Det er en no-brainer å flytte ut hvis man har litt. Jeg flyttet ut pga begge delene. Skatt + writing on the wall. Men land i EU osv kan også gå til skogen. Høyre har kommet med en fornyelse av løftet om formuesskatt siden de borgerlige partiene nå er mer samstemte. Så får vi se… https://e24.no/naeringsliv/i/Mn3bBK/hoeyre-fornyer-gammelt-skatteloefte-formuesskatt-paa-arbeidende-kapital-skal-vekk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 2. juni 2024 #67 Del Skrevet 2. juni 2024 14 minutter siden, Bumbelbee said: Høyre har kommet med en fornyelse av løftet om formuesskatt siden de borgerlige partiene nå er mer samstemte. Så får vi se… https://e24.no/naeringsliv/i/Mn3bBK/hoeyre-fornyer-gammelt-skatteloefte-formuesskatt-paa-arbeidende-kapital-skal-vekk I kommentarfeltet seg jeg at mange som meg synes at det blir feil at minstepensjonister med nedbetalt bolig vil betale formuesskatt med Høyres forslag, mens mangemilliardærene skal slippe formuesskatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isambard Skrevet 2. juni 2024 #68 Del Skrevet 2. juni 2024 SVK skrev (27 minutter siden): I kommentarfeltet seg jeg at mange som meg synes at det blir feil at minstepensjonister med nedbetalt bolig vil betale formuesskatt med Høyres forslag, mens mangemilliardærene skal slippe formuesskatt. Jeg mener det viktigste er at mangemilliardærer slipper skatt fordi det i realiteten er skatt på bedriftene deres og ikke på dem som personer. Spørsmålet er hvor mye penger man bør flytte fra privat sektor/ verdiskaping og inn i Staten. Jeg tenker at pengene gjør mest samfunnsnytte i bedriftene sånn som det er i dag. Det er ikke sunt at offentlig sektor skal utgjøre langt over 60% av BNP. Et snekkerfirma er til for å bygge hus som folk kan bo i. Det er ikke til for å betale skatt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bumbelbee Skrevet 2. juni 2024 #69 Del Skrevet 2. juni 2024 Nå ser jeg rød-grønn regjering utreder exit fra EØS. Det blir jo katastrofe. Jeg kommer uten tvil til å stemme borgerlig nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bumbelbee Skrevet 2. juni 2024 #70 Del Skrevet 2. juni 2024 SVK skrev (3 timer siden): I kommentarfeltet seg jeg at mange som meg synes at det blir feil at minstepensjonister med nedbetalt bolig vil betale formuesskatt med Høyres forslag, mens mangemilliardærene skal slippe formuesskatt. Folk med små formuer betaler lite formuesskatt mens mangemilliardærer betaler mye. Skal Høyre endre på det? Det har jeg ikke sett. Det som skal bort er formuesskatt på arbeidende kapital. Så blir det et problem å definere hva som er «arbeidende kapital». Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GP950mAh Skrevet 2. juni 2024 #71 Del Skrevet 2. juni 2024 (endret) Bumbelbee skrev (1 time siden): Nå ser jeg rød-grønn regjering utreder exit fra EØS. Det blir jo katastrofe. Jeg kommer uten tvil til å stemme borgerlig nå. Om det er EØS-utredningen du sikter til har utvalget allerde levert sin rapport som sier soleklart at Norge har tjent stort på avtalen og at det ikke er noe realistisk alternativer utenom fullverdig EU-medlemskap. Endret 2. juni 2024 av GP950mAh Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bumbelbee Skrevet 2. juni 2024 #72 Del Skrevet 2. juni 2024 GP950mAh skrev (27 minutter siden): Om det er EØS-utredningen du sikter til har utvalget allerde levert sin rapport som sier soleklart at Norge har tjent stort på avtalen og at det ikke er noe realistisk alternativer utenom fullverdig EU-medlemskap. Phu! Takk for opplysningen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Betasuppe Skrevet 3. juni 2024 #73 Del Skrevet 3. juni 2024 23 hours ago, Bumbelbee said: Høyre har kommet med en fornyelse av løftet om formuesskatt siden de borgerlige partiene nå er mer samstemte. Så får vi se… https://e24.no/naeringsliv/i/Mn3bBK/hoeyre-fornyer-gammelt-skatteloefte-formuesskatt-paa-arbeidende-kapital-skal-vekk Det er arbeidende kapital da. Så det er ikke godt nok. Det burde fjernes på alt så slanker man byråkratiet for å håndtere skatten i samme slengen. Bestemor må fortsatt betale i dette tilfellet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bumbelbee Skrevet 3. juni 2024 #74 Del Skrevet 3. juni 2024 Betasuppe skrev (3 timer siden): Det er arbeidende kapital da. Så det er ikke godt nok. Det burde fjernes på alt så slanker man byråkratiet for å håndtere skatten i samme slengen. Bestemor må fortsatt betale i dette tilfellet... Er du veldig ung Betasuppe? Mener bestemor skal betale av en veldig liten pensjon og lide? Ingen empati? Jeg ble glad da jeg så siste meningsmåling for TV2 for folk uten empati med makt et ikke bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Betasuppe Skrevet 4. juni 2024 #75 Del Skrevet 4. juni 2024 15 hours ago, Bumbelbee said: Er du veldig ung Betasuppe? Mener bestemor skal betale av en veldig liten pensjon og lide? Ingen empati? Jeg ble glad da jeg så siste meningsmåling for TV2 for folk uten empati med makt et ikke bra. Leste du det jeg skrev? Jeg mener at de IKKE skal betale noe. De burde fjerne HELE skatten! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A new man Skrevet 9. juni 2024 #76 Del Skrevet 9. juni 2024 (endret) Betasuppe skrev (På 3.6.2024 den 18.38): Det burde fjernes på alt så slanker man byråkratiet for å håndtere skatten i samme slengen. Bestemor må fortsatt betale i dette tilfellet... Skatteetaten er ikke så dyr i drift. En taper stort ved å slanke den, da den på enkel og billig måte måte drar inn de pengene AS Norge trenger. Det blir mest å spare strøm, siden Skatteetaten er en de mer digitaliserte statlige virksomhetene Dessuten er skatten smart hvis man er en «Rand økonom». Skatt på formue sørger for at folk ikke putter penger i madrassen. De må investeres og gi avkastning. Endret 9. juni 2024 av A new man Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Betasuppe Skrevet 9. juni 2024 #77 Del Skrevet 9. juni 2024 14 minutter siden, A new man said: Skatteetaten er ikke så dyr i drift. En taper stort ved å slanke den, da den på enkel og billig måte måte drar inn de pengene AS Norge trenger. Det blir mest å spare strøm, siden Skatteetaten er en de mer digitaliserte statlige virksomhetene Dessuten er skatten smart hvis man er en «Rand økonom». Skatt på formue sørger for at folk ikke putter penger i madrassen. De må investeres og gi avkastning. Det er ikke slik formueskatten virker. De skal ha den selv om du har 0 kr i banken men har assets nok til å utløse skatten. Og byråkratiet er mer enn Skatteetaten. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A new man Skrevet 9. juni 2024 #78 Del Skrevet 9. juni 2024 Betasuppe skrev (24 minutter siden): Det er ikke slik formueskatten virker. De skal ha den selv om du har 0 kr i banken men har assets nok til å utløse skatten. Og byråkratiet er mer enn Skatteetaten. Det er faktisk det. Ta en titt på kapittel 4 i skatteloven. Der er akkurat formue ( at du kaller det assets tilfører lite), som skal beskattes. Ikke utelukkende kontantbeholdning. Formuen må i arbeid, den må ha avkastning, ellers minker den på grunn av skatt. Hvilket annet byråkrati kutter du ved å fjerne formuesskatten? En kutter vel en del rådgivnings- og revisjonssjobber i det private også i tilfelle? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Betasuppe Skrevet 9. juni 2024 #79 Del Skrevet 9. juni 2024 Just now, A new man said: Det er faktisk det. Ta en titt på kapittel 4 i skatteloven. Der er akkurat formue ( at du kaller det assets tilfører lite), som skal beskattes. Ikke utelukkende kontantbeholdning. Formuen må i arbeid, den må ha avkastning, ellers minker den på grunn av skatt. Hvilket annet byråkrati kutter du ved å fjerne formuesskatten? En kutter vel en del rådgivnings- og revisjonssjobber i det private også i tilfelle? nei du forstår ikke. hvis du har investert i en bedrift, så kan den bli såpass verdt at du må selge deg ut av bedriften litt etter litt for å betjene skatten, for det er en personlig skatt. og svært ødeleggende. plan og bygningsetaten, kulturdepartementet kan legges ned . men samme det jeg har flytta ut så Norge kan bare gå til helvete for min del. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A new man Skrevet 9. juni 2024 #80 Del Skrevet 9. juni 2024 Betasuppe skrev (1 minutt siden): nei du forstår ikke. hvis du har investert i en bedrift, så kan den bli såpass verdt at du må selge deg ut av bedriften litt etter litt for å betjene skatten, for det er en personlig skatt. og svært ødeleggende. plan og bygningsetaten, kulturdepartementet kan legges ned . men samme det jeg har flytta ut så Norge kan bare gå til helvete for min del. Bare å ta ut utbytte det. Har bedriften blitt så verdifull så går det fint. jeg tenker vi kunne starte med å slå sammen kommuner og ha noe styring på offentlige prosjekter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå