Gå til innhold

Andre late mammaer her?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I full jobb, barn med fritidsaktiviteter, lekser og middagslaging. Når barna er i seng kl 21, orker jeg ikke husarbeid. Det flyter i gangen, på kjøkkenet, i stua. Klarer å tvinge meg til å rydde ca 15 min (rekker å sette på en maskin med klær og rydde kjøkkenbenken). Mannen lager matpakker og legger frem tøy til neste dag, så ser vi TV, til vi legger oss 22:30. 

Hvor ryddig har dere andre det egentlig?

Anonymkode: bf4a7...d27

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

I full jobb, barn med fritidsaktiviteter, lekser og middagslaging. Når barna er i seng kl 21, orker jeg ikke husarbeid. Det flyter i gangen, på kjøkkenet, i stua. Klarer å tvinge meg til å rydde ca 15 min (rekker å sette på en maskin med klær og rydde kjøkkenbenken). Mannen lager matpakker og legger frem tøy til neste dag, så ser vi TV, til vi legger oss 22:30. 

Vi rydder alltid etter dagens/ettermiddagens aktiviteter. Støvsuger tre ganger i uka, vasker huset en gang i uka, badet 1-2 ganger i uka. Det rotet vi har er i skuffer og skap, det sliter jeg med å ha nok tid til. Jeg rydder barnas skap etterhvert som de vokser ut av klær, verre med mitt eget skap🙈

Anonymkode: 6a805...822

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler meg litt som en «lat mamma» men på en annen måte enn deg, jeg lar nok barna få litt for mye skjermtid, er for dårlig til å ta dem med ut og skulle sikkert laget mer mat fra bunnen av😅 akkurat på det med å holde det ryddig er jeg litt nøye med, for det første fordi vi har robotstøvsuger som må ha det noe ryddig for å fungere, og for det andre blir det kaos i hodet mitt av mye rot😂 men jeg tenker ingen er perfekte, du er absolutt ikke den eneste som ligger på sofaen og ser på tv til dere går og legger dere på kvelden😂🥰

Anonymkode: a9193...70b

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Orker daglig husarbeid, typ moppe gulvet og rydde kjøkkenet. Men rundvask husker jeg ikke når vi sist gjorde. Alt er egentlig skittent og burde vært vasket. 

Anonymkode: 95cfd...2d3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Orker daglig husarbeid, typ moppe gulvet og rydde kjøkkenet. Men rundvask husker jeg ikke når vi sist gjorde. Alt er egentlig skittent og burde vært vasket. 

Likt her. Skittent i vinduskarmer og ved dørlister. Håper ingen på besøk ser seg nøye om. Synes i grunn det er litt flaut.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Likt her. Skittent i vinduskarmer og ved dørlister. Håper ingen på besøk ser seg nøye om. Synes i grunn det er litt flaut.

Ja, det er pinlig. Skjønner ikke når jeg skal orke eller få tid til å ta det. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi er ikke late. Vi er bare overarbeidet, overstimulert og slitne. Det kommer bedre tider. 

Anonymkode: 2f7f3...9ed

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du er i full jobb, så du starter dagen ved 6-tiden eller noe, jobber 7,5 time, lager middag hjemme, følger til fritidsaktiviteter og hjelper til med lekser fram til 21 på kvelden??

Dette er da virkelig ikke å være lat!!! ❤️ 

• Liker 3
Skrevet

Du er ikke lat, du er menneske!

Ingen klarer å stå på konstant, noe pusterom må du også ha. 

Jeg er så «lat» at vi skaffet vaskehjelp. Fantastisk investering!

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...