Gå til innhold

Oslo-> bergen om geilo stoppe steder?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Skal snart kjøre oslo Bergen alene! Har noen tips til steder å stoppe? Små butikker eller kafeer? Små unike plasser. Elsker foreksempel  siloen ved Seljord men kjører ikke forbi der denne gangen. 

Anonymkode: bedac...abf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Vøringsfossen i Eidfjord. 

Anonymkode: 73a16...e40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Små cafeer og butikker har du jo i alle bygdesenter på ruten, Gol.. Ål... Geilo  osv.  Ellers vi jeg anbefale Jons kro, litt forbi Geilo. Veldig bra og rimelig mat der, populært stopp for yrkestransport.  Vøringsfossen som noen skriver er ok, men unødig dyrt og "over-turistifisert".  På vestsiden har du jo også Voss, med butikker og cafeer.

Anonymkode: 4080a...f85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Små cafeer og butikker har du jo i alle bygdesenter på ruten, Gol.. Ål... Geilo  osv.  Ellers vi jeg anbefale Jons kro, litt forbi Geilo. Veldig bra og rimelig mat der, populært stopp for yrkestransport.  Vøringsfossen som noen skriver er ok, men unødig dyrt og "over-turistifisert".  På vestsiden har du jo også Voss, med butikker og cafeer.

Turistvegprosjektet på Vøringsfossen er gratis. Det samme er Skjervet mellom Voss og Granvin. Kjøre opp til Kjeåsen også. Se på gullfiskene i Kvam også (det står skilta til Gullfiskvatnet rett etter broa over Fyksesundet). Ta en omvei til Stalheim turisthotell, kjøp en lunsj og se på utsikten fra terrassen deres, Stalheimskleiva er dessverre stengt for trafikk. 
Bordalsjuvet på Voss er fint. Svanger landhandel kan være artig å stikke innom. Dale fabrikker har fabrikkutsalg på Dale. Janus har utsalg på Espeland i Arna utenfor Bergen

Anonymkode: 73a16...e40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Turistvegprosjektet på Vøringsfossen er gratis.

Må være noe nytt.  For noen år siden skulle hotellet (som eier p-plassen) ha 100 kr, bare for å parkere for å gå bort å se på fossen.   Når folk begynner å bli ublu, boikotter jeg bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Må være noe nytt.  For noen år siden skulle hotellet (som eier p-plassen) ha 100 kr, bare for å parkere for å gå bort å se på fossen.   Når folk begynner å bli ublu, boikotter jeg bare.

Var gratis parkering når jeg var der i fjor 

Anonymkode: 1586c...d1d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...