Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2006 #1 Skrevet 10. februar 2006 Hei! Jeg skal følge min venninne på sykehuset, fordi hun skal ta abort. Hun er 8 uker på vei. Legen sendte brev til sykehuset denne uken. Kan noen her fortelle meg hvordan "forløpet" er? Må hun inn på kontroll først og så får hun vite dato? Må hun ta underlivsundersøkelse, evt ultralyd først? Og får hun narkose eller hvordan er dette? Og hvor langt kan jeg følge henne, og være hos henne? Håper noen kan svare meg.
Gjest Malina Skrevet 10. februar 2006 #2 Skrevet 10. februar 2006 Skal hun ta en medisinsk eller kirurgisk abort??
Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2006 #4 Skrevet 10. februar 2006 Jeg tok selv kirurgisk abort i mai. Jeg var på sykehuset og tok ultralyd og fikk time til abort en uke senere. Møtte fastende,ble lagt på rom med mange andre som også skulle ta abort. Fikk så satt en kanyle i armen,og de ga meg noe beroligende pluss to paracet. Etter en liten stund ble jeg trillet inn til operasjonssalen,fikk narkose og sovnet umiddelbart...selve inngrepet tok vel ti minutter omtrent. Så ble jeg vekket da jeg hadde kommet tilbake på rommet. Forresten så hadde jeg fått med noen tabletter første gangen,disse satte jeg inn i skjeden om morgenen før jeg dro på sykehuset. De myker opp livmorhalsen slik at det skal være lettere å utføre aborten. Når det gjelder hvor langt du får være med henne-kjæresten min var med og han måtte vente på gangen utenfor. Godt hun har en venninne som deg-pass godt på henne. En abort er etter min erfaring en stor påkjenning,og hun trenger all den støtten hun kan få..håper alt går bra!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå