Gå til innhold

Cravings under graviditet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva craver du? Jeg prøver finne ut hva det er jeg craver hele tiden 🤔

Anonymkode: fe9f8...8eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syrlige kastanjer (smågodtet) 

ananas fra boks 

iskaffe fra tine (viktig at det var den gule) 

Isvann 

var vel ikke så mye annet jeg «måtte» ha som jeg kan huske 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frukt og bær, spesielt vannmelon. Og smurf drops 😂

Anonymkode: d9e4f...3f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting... Mer ting jeg ikke har lyst på 😂

Anonymkode: 6c9df...bfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det motsatte, aversjoner mot veldig mye mat. Og så kan jeg ha lyst på noe i en halvtime før jeg blir kvalm av tanken på det igjen.

Anonymkode: 691e0...edd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er ikke jeg gravid lenger, men jeg er/var misunnelig på de som hadde matlyst under graviditeten. Det meste av mat var lite fristende da jeg var gravid, spesielt kjøtt. Noen dager måtte jeg tvinge i meg mat. Men det gikk på et vis. Det ble bedre ut i graviditeten, stort sett. Men det var jo bare en kort periode, så det gikk over. 

Anonymkode: d4fa4...bff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I starten av graviditeten var det kun drittmat som frista. Nå føler jeg meg ganske normal uten så mye cravings, bortsett fra skikkelige sprø epler. Helst anglamark sine økologiske 😍

Anonymkode: d5813...a45

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde cravings på appelsiner, tress-is og MC Donalds (og ikke prøv å komme med burger king 😂).

Appelsiner og tress is i starten av svangerskapet og mc’ern mot slutten.

Er det salt, surt, søtt eller kanskje friskt du craver? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre ting jeg ellers aldri kjøper/spiser/drikker 😅 MC Donalds, Mills kaviar og tomat jus! Likt i begge graviditetene. Men det gikk over etter tipp uke 20. Det som varte gjennom begge graviditetene var appelsiner og iskaldt vann (klarer ikke å drikke SÅ kaldt vann til vanlig!)

Anonymkode: 3ef9a...03a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med nummer 1 cravet jeg sunn mat, typ hadde lyst på salater (cravet proteiner i form av kikerter o.l.), frukt og bær, ren fisk, gresk yoghurt, rundstykker etc., vet ikke om det var psykisk og at førstegangsmammaen i meg bare ville gjøre alt riktig😅 hadde absolutt ikke lyst på brus, sjokolade, kake og den slags. Med nummer to hadde jeg ingen cravings :) var bare ekstremt sulten (med begge to, for øvrig). Mistet lysten på kaffe hele første trimester med begge🫣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I starten på denne så var det løk. Og jeg er egentlig helt anti på løk, men denne gangen spiste jeg hauger med løk på brødskiva med masse smør de første ukene. Dette ble kun stoppet pga tidlig halsbrann. 

Det neste har bare vært at jeg har vært veldig sulten og orker veldig mye mer mat enn før. 

Anonymkode: f6609...a53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen cravings... dårlig matlyst, så det varierte annenhver dag hva jeg hadde lyst på/ klarte å spise

 

De siste ukene har jeg spist ekstremt mye vannmelon og jordbær, men det gjør jeg hver gang sommeren kommer, så anser det ikke som graviditetscravings

Anonymkode: d63e2...ca7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjærbakst (boller, kanelboller, rundstykker) og nå den siste tiden: iskrem. Spiser minst én is hver dag. Gjør det med dårlig samvittighet, siden jeg jo vet at det ikke er bra for hverken meg eller barnet😓 Men klarer ikke la være …

Anonymkode: 16433...2fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...