Gå til innhold

Startet i ny jobb, er dette uvanlig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg søkte en jobb som kunderådgiver, jeg var i to intervjuer. Og  tok  evnetest. Jeg startet i jobben sist uke, og vi har tester hver eneste dag nå. Ting vi har gått gjennom dagen før, skal vi få spm om, er omtrent 20 spm. Jeg har måttet legge alt til side venner og familie for å øve til tester, og få alt riktig. Nå om 1 uke har vi en muntlig test hvor vi får 45 spm, og alt skal være riktig. Jeg har signert jobbkontrakt.
 

Er det virkelig vanlig å ha tester hver dag i en opplæring som er på 2 uker? Og om vi ikke består muntlig test så kan vi ikke jobbe som kunderådgiver. Jeg har jobbet som rådgiver i et økonomiselskap før, men har aldri hatt en slik opplæring før.  Føles ut som at jeg er tilbake til skolebenken igjen. Vi har bare masse teori, og vi sitter kun halvtime om dagen foran en skjerm og ser på hva de andre kunderådgiverne gjør.

Anonymkode: 97b3d...543

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er en standardisert opplæringsform som gir mindre slitasje for bedriftens opplæringsansvarlige i bedrifter der det er stort gjennomtrekk.

Med stort gjennomtrekk av utbyttbare ansatte blir det større konkurranse. 
 

Anonymkode: 05d7c...b63

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kunderådgiver akkurat, men håndtere tidskritiske telefoner. Var på teoretisk opplæring i to uker med en test på slutten. Og så 4 mnd praktisk opplæring med praktisk eksamen. 

Anonymkode: 59c9d...d9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du fører timer for tid brukt på dette håper jeg?

Anonymkode: d3022...50e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...