Gå til innhold

Tanker om dette navnet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og min mann venter ei jente, og vi vurderer navnet Pippa. Hva tenker dere om det? Siden det er ganske uvanlig vet jeg at det sikkert kommer mange negative kommentarer, men jeg spør likevel. Mannen min er fra England, og der er navnet noe mer vanlig. 

Anonymkode: 9563e...d54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg og min mann venter ei jente, og vi vurderer navnet Pippa. Hva tenker dere om det? Siden det er ganske uvanlig vet jeg at det sikkert kommer mange negative kommentarer, men jeg spør likevel. Mannen min er fra England, og der er navnet noe mer vanlig. 

Anonymkode: 9563e...d54

Smaken er vel som baken. Heldigvis opp til foreldrene å bestemme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit på engelsk, slitsom mengde kommentarer og fnising i vente på norsk. 

Anonymkode: 81ae7...170

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nice, Pippa blir sikkert aldri mobbet pga. navnet.

Endret av K.B.
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg og min mann venter ei jente, og vi vurderer navnet Pippa. Hva tenker dere om det? Siden det er ganske uvanlig vet jeg at det sikkert kommer mange negative kommentarer, men jeg spør likevel. Mannen min er fra England, og der er navnet noe mer vanlig. 

Anonymkode: 9563e...d54

Jeg kjenner ei jente som heter Philippa. Hun er norsk, og går under kallenavnet Pippa. Synes det er litt søtt jeg 💕🪷

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser for meg mobbing som

Pip a for oss da

eller

det var en annen pipa

eller

pippiti papp, pipiti pip

Her kommer pippa fuglen

eller

piiiiiiiiiipa, sensure lyd

 

Nei kaller man dattera si Pippa er man ikke særlig glad i sitt fremtidige barnet, egoistisk å gi barn navn som legger opp til at barnet skal bli mobbet.

Hun kommer til å bli hakke mat med det navnet, men det passer jo for det er jo pippati pipp fugler som lager hakkemat.

Klokka er midnatt, jeg er trøtt, og selv da klarer jeg å komme på et hav med måter man kan mobbe noen ihjel med det navnet. Er ikke så mye pippa lyd igjen da.

Jævlig lite gjennomtenkt navn.

Anonymkode: b271e...2f2

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Google betydningen på svensk, sikkert kjempemorsomt om hun skal jobbe, bo eller feriere i Sverige :fnise:

Jeg synes vanligvis "fullvarianten" av navn virker mer elegant, og det synes jeg her også. Philippa gir et stiligere inntrykk enn Pippa.

Anonymkode: 6dafc...943

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippa er vel ikke et «ordentlig» navn, bare en forkortelse for Pillippa? Synes ikke noe om Pippa i Norge. 

Anonymkode: b573d...15a

  • Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er et stygt navn.

 

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fan av Home and Away?

 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippa er da fint.  Noen kommentarer og spørsmål vil hun sikkert få, men det trenger ikke være ensbetydende med mobbing.

To av mine døtre har navn som stammer fra England. Begge er ganske uvanlige i Norge, men begge er oppkallinger etter norske besteforeldre. De har begge fått spørsmål om uttale, men ingen av dem har blitt mobbet.

Mange norske navn som man også kan dra en spøk rundt. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke vanlig å hete Pippa i engelskspråklige land, men å ha det som kallenavn for f.eks. Philippa. Det burde vel mannen din vite? :klo:

Jeg synes ikke Pippa fungerer på norsk, i alle fall ikke som "ekte" navn. 

Anonymkode: 526ad...d9d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du får gi barnet fullversjonen av navnet da, ikke et kallenavn i folkeregisteret. Philippa er fullversjonen, og Pippa blir et kjælenavn i noen tilfeller. Vet ikke mannen din dette, han som er engelsk?

Uansett, jeg hadde vendt tommelen ned for å faktisk døpe ungen Pippa. Det er lett for å få slengt etter seg erting blant nådesløse unger med et sånt navn, "Sippa Pippa" og sånt.

Velg Philippa eller Filippa i så fall, og så kan du bruke det kallenavnet du vil i oppveksten om det er om å gjøre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle tilbakemeldinger! Vi er litt usikre enda, så vi får se hva det blir til slutt.

Anonymkode: 9563e...d54

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Takk for alle tilbakemeldinger! Vi er litt usikre enda, så vi får se hva det blir til slutt.

Anonymkode: 9563e...d54

Kan du slutte å lage alle trådene her inne?

Anonymkode: f82f4...ac3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Kan du slutte å lage alle trådene her inne?

Anonymkode: f82f4...ac3

Hvorfor? Er det ikke det et forum er til for? Merkelig å henge på et forum og prøve å få folk til å slutte å lage tråder. Kan ikke du heller logge av da..

Anonymkode: 7f1ed...9dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes egentlig det er fint 😊 og jeg pleier ikke like uvanlige navn.

Tror mange av de som har svart at det blir mobbing har vokst opp, som meg, i en tid hvor "alle" hadde vanlige navn. Men nå for tida er det jo vanlig å prøve å finne så unike navn som mulig til sine barn. De neste generasjoner vil derfor ikke reagere på "uvanlige" navn på samme måte som vi gjorde.

Hvis man ikke skal velge navn du liker pga frykt for mobbing tror jeg aldri du vil komme i mål. Man trenger ikke assosiasjoner eller rim for å mobbe, bare å kalle noen for Pedo-Kristian eller Smelly-Kamilla hvis man ønsker å mobbe.

 

Velg det navnet du og mannen klarer å bli enige om, det pleier å være vanskelig nok i seg selv 😊

Anonymkode: e6e8f...5be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.5.2024 den 0.08):

Ser for meg mobbing som

Pip a for oss da

eller

det var en annen pipa

eller

pippiti papp, pipiti pip

Her kommer pippa fuglen

eller

piiiiiiiiiipa, sensure lyd

 

Nei kaller man dattera si Pippa er man ikke særlig glad i sitt fremtidige barnet, egoistisk å gi barn navn som legger opp til at barnet skal bli mobbet.

Hun kommer til å bli hakke mat med det navnet, men det passer jo for det er jo pippati pipp fugler som lager hakkemat.

Klokka er midnatt, jeg er trøtt, og selv da klarer jeg å komme på et hav med måter man kan mobbe noen ihjel med det navnet. Er ikke så mye pippa lyd igjen da.

Jævlig lite gjennomtenkt navn.

Anonymkode: b271e...2f2

Altså vet du hva folk heter i dag? Pippa var kult synes jeg- tror neppe hun blir mobbet pga. navnet, heller det motsatte, at det blir sett på som stilig!!

Anonymkode: 9b1e6...b36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Kan du slutte å lage alle trådene her inne?

Anonymkode: f82f4...ac3

Kan ikke heller du slutte å gnåle. Vi er mange her som liker å diskutere navn. Om "casen" er reel eller ikke har ikke så stor betydning. La oss nå få kose oss uten slikt mas fra deg🎉🎉

Anonymkode: 9b1e6...b36

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...