Gå til innhold

Myheritage - utroskap

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Tok en myheritage test nettopp. Fikk resultert i går. Stusset skikkelig. Full pott på nord-afrika av alle ting. Nærmere bestemt 37,4%, samt 13,5% iberisk og noe italiensk, resten skandinavisk. 
Skjønte umiddelbart at noe var feil. Viste seg at min mor ble voldtatt som 19 åring av en marokkaner. Min ikke-biologiske far som hun da allerede var sammen med påtok seg farskapet og «håpet det var han som var faren». 
Jeg er knust

Anonymkode: 0d5da...f6d

• Liker 1
  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tok en myheritage test nettopp. Fikk resultert i går. Stusset skikkelig. Full pott på nord-afrika av alle ting. Nærmere bestemt 37,4%, samt 13,5% iberisk og noe italiensk, resten skandinavisk. 
Skjønte umiddelbart at noe var feil. Viste seg at min mor ble voldtatt som 19 åring av en marokkaner. Min ikke-biologiske far som hun da allerede var sammen med påtok seg farskapet og «håpet det var han som var faren». 
Jeg er knust

Utroskap ble feil. Da dette ikke var frivillig 

• Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Utroskap??? Dette er jo voldtekt!

Anonymkode: 9e175...7ba

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Utroskap??? Dette er jo voldtekt!

Anonymkode: 9e175...7ba

Ja, det er riktig 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis du velger å kalle voldtekt utroskap, tror jeg du bør gjøre noe med empatien din. Herregud så stygt.

Anonymkode: b195e...af3

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hvis du velger å kalle voldtekt utroskap, tror jeg du bør gjøre noe med empatien din. Herregud så stygt.

Skrev feil. Er i sjokk. Mangler du empati? 

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Den må du lengre ut på landet med. Man skriver ikke feil på utroskap og voldtekt, særlig siden du klarte å skrive det rett i HI.

• Liker 17
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Den må du lengre ut på landet med. Man skriver ikke feil på utroskap og voldtekt, særlig siden du klarte å skrive det rett i HI.

Jeg skrev feil. Er ikke her for å overbevise deg.

Lurer på om noen andre har opplevd det samme. Dette er så smertefullt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jeg er knust

Troll

Anonymkode: 19f6e...4ae

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg skrev feil. Er ikke her for å overbevise deg.

Lurer på om noen andre har opplevd det samme. Dette er så smertefullt

Tror ikke litt på deg engang.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ifølge alle som er pro donorbarn så har ikke slektskap noe å si for barnet.

Så ifølge dem har det ikke noe å si hvem som er den biologiske faren din.

Anonymkode: 6be42...472

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Har du blitt voldtatt noen gang? Da tror jeg du hadde klart å vise moren din mer empati enn du gjør så langt jeg har lest å tråden. Voldtekt er helt jævlig å oppleve, at hun valgte å beholde barnet gjør det vanskeligere å legge det bak seg. Prøv å se på situasjonen litt større enn det du gjør nå og vis empati og medfølelse for moren din som har levd med denne opplevelsen.

Anonymkode: 67102...290

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg er litt enig. Min ikke-biologiske far tok ansvar - min mor og han giftet seg. Men dette er likevel et stort sjokk

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Har du blitt voldtatt noen gang? Da tror jeg du hadde klart å vise moren din mer empati enn du gjør så langt jeg har lest å tråden. Voldtekt er helt jævlig å oppleve, at hun valgte å beholde barnet gjør det vanskeligere å legge det bak seg. Prøv å se på situasjonen litt større enn det du gjør nå og vis empati og medfølelse for moren din som har levd med denne opplevelsen.

Anonymkode: 67102...290

Kan jo være TS også syns begge deler er forferdelig, men at tråden handlar om opplevelsen til TS ikkje mora først og fremst. Forstår godt at dette er eit sjokk for TS, men håpar du TS klarar tilgi mor di for å ikkje ha klart å vore open om dette❤️

Anonymkode: 0c5ba...6b4

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Kan jo være TS også syns begge deler er forferdelig, men at tråden handlar om opplevelsen til TS ikkje mora først og fremst. Forstår godt at dette er eit sjokk for TS, men håpar du TS klarar tilgi mor di for å ikkje ha klart å vore open om dette❤️

Anonymkode: 0c5ba...6b4

Takk for forståelsen ❤️ Blandede følelser her. Har alltid trodd (eller forstått?) ubevisst at noe ikke stemte  

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ta en DNA-test er en stor risiko. Som du erfarte så kan man oppdage hemmeligheter som ikke er bra for en. «Ikke spør hvis du ikke takler svaret». 

Selvsagt er det grusomt å oppdage at sin biologiske far er en voldtektsmann. Ikke glem at dette vil være vondt for faren din også, som har tatt på seg ansvaret og håpt at han var biologisk far. 

Du må la dette synke inn og bearbeide det. Pass bare på at du ikke skyver fra deg dine foreldre i prosessen. De valgte å skåne deg fordi de elsker deg.

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
Hulderen skrev (2 minutter siden):

Å ta en DNA-test er en stor risiko. Som du erfarte så kan man oppdage hemmeligheter som ikke er bra for en. «Ikke spør hvis du ikke takler svaret». 

Selvsagt er det grusomt å oppdage at sin biologiske far er en voldtektsmann. Ikke glem at dette vil være vondt for faren din også, som har tatt på seg ansvaret og håpt at han var biologisk far. 

Du må la dette synke inn og bearbeide det. Pass bare på at du ikke skyver fra deg dine foreldre i prosessen. De valgte å skåne deg fordi de elsker deg.

Mest fornuftige svaret jeg har fått hittil. Tusen takk ❤️ 

Jeg hadde følelsen av at noe ikke stemte, men hadde ikke fantasi til å forestille meg dette. 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det er forskjell på å vokse opp med å ha bli fortalt man har blitt til ved hjelp av donor fra man kunne snakke til å oppdage når man er voksen at man ikke har fått vite sannheten og at man attpåtil er resultatet av en voldtekt 

Anonymkode: 4ed96...f72

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Det er forskjell på å vokse opp med å ha bli fortalt man har blitt til ved hjelp av donor fra man kunne snakke til å oppdage når man er voksen at man ikke har fått vite sannheten og at man attpåtil er resultatet av en voldtekt 

Det er det. Men ikke glem at i dette tilfellet så var ikke foreldrene sikre på hvem som var den biologiske faren. De håpte at det ikke var voldtektsmannen og valgte å skåne barnet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Hulderen skrev (11 minutter siden):

Det er det. Men ikke glem at i dette tilfellet så var ikke foreldrene sikre på hvem som var den biologiske faren. De håpte at det ikke var voldtektsmannen og valgte å skåne barnet. 

Absolutt! Jeg bare syntes ikke det var rett å dra donorbarn inn i denne diskusjonen. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...