AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #1 Skrevet 12. mai 2024 Hei! Jeg er ikke glad i 17.mai, syntes det er en forferdelig masete dag og blir helt overstimulert siden jeg har Asperger syndrom. Har ikke barn selv, men er tante. Siden 17.mai hver gang har ødelagt for formen min i flere dager etterpå så vurderer jeg å heller være hjemme på 17.mai i år, men jeg kvier meg så for å si dette til familie siden jeg vet de kommer til å bruke mot meg at jeg ikke ser niesen min i toget. Noen vil sikkert da foreslå at jeg bare kan ut og se på henne i toget, men da må jeg uansett gjøre det jeg hater, ut blant folkemylderet med skrik og skrål. Er det lov å kun holde seg hjemme på 17.mai? Anonymkode: 8d104...e0b 2 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #2 Skrevet 12. mai 2024 Vi holder oss hjemme på dagen på 17- mai, syns det blir bare mas og kjas med å dra til sentrum for å se på togene. Møter familien på ettermiddagen for mat og samvær. Anonymkode: d74af...326 3
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #3 Skrevet 12. mai 2024 Selvsagt kan du holde deg hjemme, jeg regner med at familien kjenner deg og kanskje vet at dette er vanskelige situasjoner for deg. Om ikke så si det til dem, jeg tror absolutt de forstår. Anonymkode: 5509a...205 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #4 Skrevet 12. mai 2024 Ja, selfølgelig er det dét. Jeg har ikke barn og ingen diagnoser, men orker ikke tog og styr jeg heller. Finn på noe annet, vær hjemme eller dra til Sverige hvis du bor i nærheten. Anonymkode: 1db97...d19 1
mommyaka Skrevet 12. mai 2024 #5 Skrevet 12. mai 2024 Vi har 2 barn ( skolen og barnehagen) og jeg å synes dagen er kjedelige he he...vi ser på toget på skolen og går hjem til bestemor og spiser middag. Hadde vi ikke har barn hadde vi nok bare holdt oss hjemme og gått en tur med hunden
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #6 Skrevet 12. mai 2024 Jeg holder meg hjemme. Mannen er på jobb, og jeg har ingen andre her vi bor. Hadde planer om å dra til nærmeste by og se min nevø gå i tog der, men det blir for dyrt (bare reisen kommer på nesten 1400 kr, i tillegg kommer overnatting og mat). Anonymkode: 78f53...d3f
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #7 Skrevet 12. mai 2024 Autist her også, og jeg går heller topptur. Det blir for mye for meg også nå. Elsket 17.mai som barn, men nå er det bare styr, og det er ingen som forventer så mye fra meg på den dagen her. Har tantebarn andre som kan se på seg så holder det. (Barn av helsepersonell her som hadde vakt innimellom på 17.mai. Da måtte andre til for å se på oss, inkludert mine foreldres venner og søsken.) Anonymkode: 15429...92a
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #8 Skrevet 12. mai 2024 Sjampanje på hytta, ligger helt for seg selv, herlig. Se nevø i toget? Herregud, hvor gøy er det for andre enn foreldre? Besteforeldre til nøds. Hold deg hjemme ts, kos deg med det du finner glede i. Anonymkode: c01c2...61c 3
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #9 Skrevet 12. mai 2024 Har barn, men de er hos faren og er såpass store at det er ok om jeg ikke ser på de i toget. Jeg skal gå topptur, stå opp tidlig og kjøre av gårde Anonymkode: ba3b0...bdb
Gogglebox Skrevet 12. mai 2024 #10 Skrevet 12. mai 2024 Barnløst ektepar i 30-årene her. Vi har leid oss hytte i skogen i år, men ellers pleier vi bare være hjemme med en film eller serie, sitte på verandaen og bare nyte stillheten uten all kjas og mas som skjer i byen. Det er dumt at familien din ikke aksepterer deg som du er, men ikke la deg presse til å gjøre noe du ikke har lyst til. Kos deg hjemme ❤️ 1 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #11 Skrevet 12. mai 2024 Har aldri giddet å se på nevøer og nieser i toget, ingen har ytret at de forventer at jeg gjør det heller. De årene jeg orker drar jeg til familie og spiser kake, men mange år har jeg ligget på sofaen og sett på NRK i stedet. Anonymkode: 8f00a...df7 2
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #12 Skrevet 12. mai 2024 Barnløst par med autister her, vi holder oss hjemme og har våre egne tradisjoner på 17.mai. Da i hovedsak at NRK står på noen timer, vi har is i hus og spiser pølser til middag. Nevøer og nieser blir tatt bilder av, så kan jeg gjerne spørre og la de snakke seg tomme når vi sees neste gang. Anonymkode: e5e5e...bf7 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #13 Skrevet 12. mai 2024 Ja, er lov til å holde seg hjemme. Jeg stikker av i år, reiser til syden. Anonymkode: a0a8f...29c
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #14 Skrevet 12. mai 2024 Dette bestemmer du selvfølgelig selv. Men kan du ikke forklare familien hvorfor? Anonymkode: 41659...e68 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #15 Skrevet 12. mai 2024 Familien din vet du er autist og sliter etterpå, men holder det mot deg om du ikke ser niesen i toget? For en slekt du har. Tipper at niesen din blåser i om er der i all fall, det er en stor dag for unger men de er hakket mer opptatt av is og pølser enn av om tante ser toget. Jeg er barnløs tante selv, jeg gjør akkurat hva jeg vil. Jeg har ingen tradisjon fast traidsjon, kan se nieser og nevøer i tog, reise bort på storbyweekend, holde 17. mai-frokost eller være på det, gå på grillings, eller gjøe absolutt ingenting. Det siste er kanskje det vanligste, jeg bare tar det som en vanlig fridag, kanskje tekster noen ut på kvelden når det verste kaoset er over og henger meg på noen som tar en utepils, om jeg føler for det. Blant mine barnløse venner på, så føler jeg det vanligste er litt dagsfylla-dag, etterfulgt av å gå en tur. Det er virker som det er veldig vanlig å ta seg en topptur, eller bare en tur i marka, blant de som ikke orker maset. Anonymkode: fc093...5b0
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #16 Skrevet 12. mai 2024 Gjør dagen slik du selv ønsker. De som er glad I å stå sild i tønne kan gjøre det. Vi som ikke liker det finner på andre ting. I år skal jeg ha besøk av en venninne, sitte i hagen og spise reker. I fjor var jeg bare hjemme alene, så på serie og spiste rømmegrøt, spekemat og snacks. Anonymkode: 099fc...00c 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #17 Skrevet 12. mai 2024 går på trening. spiser god mat og sitter her på Kvinneguiden. 😃 Anonymkode: ea915...dc4
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #18 Skrevet 12. mai 2024 Selvsagt er det lov?? Jeg liker å gå en tur enten i skog/ved et vann, eller bare kose meg med et par filmer. Av og til går jeg på kino, men syns kinoarbeidere burde fått fri 😛 Har måtte jobbe ganske mange 17mai så er glad når jeg kan få sitte hjemme og baaaare kose meg. Pleier lage livretten min, nyte en deilig dessert osv. Jeg driter i hva andre mener 17mai burde feires slags. Anonymkode: 5728e...912 1 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #19 Skrevet 12. mai 2024 Du må jo snakke med familien din? Burde være helt ok å droppe tog/dra til byen, spesielt når det påvirker deg så negativt. Kan du møte familien etterpå kanskje? I min erfaring, så liker barn også veldig godt den oppmerksomheten når de får fortelle om noe spesielt de har opplevd i etterkant Har helseproblemer selv, og tar nok rullestolen ned veien her og ser barnetoget gå forbi på ei strekke hvor det er lite folk. Men drar ikke bort på skoleplassen. Har masse is i fryseren, og familien kommer innom her en kjapp tur bare så ungene får hilse på og velge seg is i fryseren. Og det er stort sett det jeg har helse til Ellers koser jeg meg hjemme med nrk på tv’n, god mat og familien kommer innom med grillmat utpå dagen Anonymkode: d8a30...240
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #20 Skrevet 12. mai 2024 Jeg er ikke barnløs men har tenåringer. Og de vil henge med kompiser. Så jeg koser meg hjemme. Synes det er godt etter 8 år med barn i korps Anonymkode: 9815c...2fd
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå