Gå til innhold

"Kvinner får lite ut av samleie"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

"Samleie er for det meste snakket om som sex mellom mann og kvinne. Problemet er at samleie nesten utelukkende er for mannens nytelse, og mange kvinner får lite ut av denne formen for sex", sier Tone Haldorsen, sertifisert sexolog og parterapeut, til KK.

https://www.kk.no/samliv/kvinner-far-lite-ut-av-samleie/81362909

Er dere enig, kvinner?

 

Anonymkode: 4f955...c81

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er veldig koselig med noen man er ordentlig glad i. Det kan være alt fra vondt til kjedelig til greit til veldig godt. Hvis det ikke er med noen jeg elsker så klarer jeg meg veldig fint uten.

Anonymkode: 66489...3d2

  • Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ikke. Samleie er det aller beste ved sex. Sex uten samleie har jeg ikke lyst til

Anonymkode: 0e475...d56

  • Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mitt første langtidsforhold? Ja.

I ekteskapet mitt? Absolutt ikke. Da hadde det ikke vært et ekteskap, men en kort romanse. Jeg har heldigvis lært at jeg er verdt mer 😊

Anonymkode: 53897...a37

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg tenker på ren nytelse så gir samleie meg lite. Men det er intimt og på den måten binder mannen og meg sammen. Men noe mer er det ikke, hadde aldri giddet å ha kun samleie (piv) med en jeg ikke elsket. 

Nå tenker jeg på piv, ikke alt annet rundt sex.

Anonymkode: bb956...793

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mitt tilfelle ja, får generelt lite ut av det. Men, jeg har noen underliggende problemer knyttet til voldtekt, som jeg jobber med. Det er som regel fint å være nær den jeg elsker, så det får jo bygget tilknytningen uansett.

Anonymkode: 89858...7da

  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På ingen måte enig. 

Men etter å ha hatt meg med en del talentløse menn (sorry altså, men det er sånn de har fremstått) så kan jeg skjønne at det kan bli sånn i en del forhold. Og jeg legger da ikke skylda bare på mennene, men tror en god del kvinner er i samme kategori, og i den komboen tror jeg på at det er mennene som får mest ut av det. Selv om de også da har en stor blindsone, de vet ikke hva de går glipp av, tror jeg.

Jeg har vært forholdsvis talentløs selv, tror jeg. Men det har endret seg stort. Jeg tror mye fysisk trening pluss en utvikling av fullstendig skamløshet i senga har vært hemmeligheten for meg. Og to gode, spreke og oppfinnsomme partnere jeg har vært glad i. Det har gitt helt fantastiske opplevelser, hadde aldri tenkt tanken at det kunne være sånn. Ikke de heller! Så magien ligger i kombinasjonen. Og da er det kjempebra for både kvinner og menn.

Anonymkode: d02a5...da8

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lever veldig godt uten det altså. Trengs ikke. 

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det kun er fokus på at ut/ inn er hovedpoenget og alt annet er bare litt oppvarming før «akten» så kan man få lite ut av det. Men hvis alt det andre også teller som hovedakten, og ut/ inn er en del av det men ikke hele poenget da tror jeg man er på vei. 

Anonymkode: 56a47...680

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Absolutt ikke. Samleie er det aller beste ved sex. Sex uten samleie har jeg ikke lyst til

Anonymkode: 0e475...d56

Enig🥰k46

Anonymkode: 9b1e1...641

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke særlig utbytte av det. Er andre ting som er deilig for meg. Selve samleiet blir fort kjedelig.

Anonymkode: 06e9a...486

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns sex var stas når jeg var nyforelsket, men var jo veldig fokus på at jeg skulle være deilig og at han skulle få orgasme. Når den sterkeste forelskelsen gav seg så ble det bare en plikt.

Anonymkode: d1a81...c64

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det så hokus pokus da?

Under oppvarming må man pirke på den lille halve «hvalnøtta» gjerne kombinert med klitorisstimulanse (hodet). G-punktkjertelen vil vokse litt. Under samleie så må man forsøke å treffe på eller i det minste komme borti den.  Hvis man i tillegg tar hensyn til at kvinner har mest nerver ytterst, ikke dypt inni, altså overvekt av ikke så dype støt, så er mye gjort? 

Ellers prøv å følg med litt hva hun gjør når hun er øverst. Noen vil bare please deg, andre gjør det de liker. Disse kvinnfolka🤣❤️Ingen er like!! 
 

Anonymkode: aaae9...bff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

"Samleie er for det meste snakket om som sex mellom mann og kvinne. Problemet er at samleie nesten utelukkende er for mannens nytelse, og mange kvinner får lite ut av denne formen for sex", sier Tone Haldorsen, sertifisert sexolog og parterapeut, til KK.

https://www.kk.no/samliv/kvinner-far-lite-ut-av-samleie/81362909

Er dere enig, kvinner?

 

Anonymkode: 4f955...c81

Mye rart man skal høre før øra detter av.

Det stemmer vel slørgelig nok for noen.

I mitt forhold finner vi nytelse i mye annet enn at jeg «stikker den inn». 
Men inn skal den til slutt. Ikke ifølge meg, men ifølge henne. Hun holder ofte igjen orgasmen fordi hun helst ikke vil komme uten at jeg er inni henne et sted. Da elsker hun at jeg «dunker på» skikkelig. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må vel innrømme at selve penetrasjonsdelen av sexen ikke gir meg så veldig mye. Hovedpoenget med den delen for meg er rett og slett å gi mannen nytelse og å få han i mål men hadde aldri orket noe mer enn et engangsprosjekt hvis han var av typen som brukte evigheter på å komme (dvs for meg, mer enn maks 5-6 minutter).

Men mye annen moro man kan finne på bortsett fra penetrasjon heldigvis.

Anonymkode: 79d99...eb7

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg får veldig mye ut av samleie. Elsker å ha kjenne pikk inni meg, det er noe av det beste jeg vet. Men jeg kan også få vaginal orgasme da

Anonymkode: c9e9f...c92

  • Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er ikke enig, men jeg får orgasmer av det også da, men vil absolutt ha pikk inni meg hvis jeg er sammen med en mann ja. Fingre hvis det er en jente. 

Anonymkode: 18773...b20

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke enig.

Anonymkode: 8c957...dcd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nei, jeg får veldig mye ut av samleie. Elsker å ha kjenne pikk inni meg, det er noe av det beste jeg vet. Men jeg kan også få vaginal orgasme da

Anonymkode: c9e9f...c92

Jeg får ikke vaginal orgasme, men elsker piv allikevel🤷‍♀️Uten piv kan vi bare droppe hele sexen for min del.

Anonymkode: fec05...c49

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sterkt uenig. For meg er det noe av det beste ved sex å ha samleie og følelsen av penetrering. Er dessverre ikke en av de som klarer å få orgasme fra kun dette, så jeg må ha stimulering av klitoris for å oppnå det. Men følelsen av penetrering og "støtene" som blir gitt er fortsatt utrolig godt selv om jeg ikke kan oppnå orgasme fra kun det, sikkert fordi det fortsatt trykker mot noe g-punkt. Syns også det er veldig fint og intimt å ha samleie med en partner, spesielt hvis han kommer inni meg. Uten det så føler jeg at noe "mangler" ved sexen. 

Syns faktisk at det er så godt at jeg har savnet det mye når jeg har onanert og vært alene. Fordi å bevege en dildo selv blir fortsatt ikke helt det samme som "støt" / penetrering fra en mann. Nærmeste jeg har kommet det med sexleketøy er sånne "thrusting rabbitvibratorer". Disse beveger seg og man kan justere hastighet så det føles som vanlig penetrering under samleie, i tillegg til at de stimulerer klitoris samtidig. Har selv den som heter "Greedy Girl thrusting rabbitvibrator" fra Fifty Shades of Grey. Anbefales! 🖤

Anonymkode: 30496...06c

  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...