Gå til innhold

Yttringsfrihet


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/sp...icle1219930.ece

Er vi truet til taushet? Hvor mange vil være villige til å demonstrere for yttringsfriheten? Har vi det så godt at vi ikke ser hva vi mister?

Er dette et tegn på at vi føler yttringsfriheten truet:

http://www.nrk.no/nyheter/innenriks/5470278.html

Tørr vi ikke stå for det i det offentlige rom så har muslimene kommet langt i å true seg til taushet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Bare en av tegningene var lagt ut på partiets nettsider da Säpo grep inn."

Ja når politiet griper inn mot tegningene er det ikke lenger yttringsfrihet.

Men jeg synes egentlig at tegningene har fått nok oppmerksomhet nå.

Det viser seg at muslimene i midtøsten ikke hører på det øret som unnskydningene fra magazinet kommer og man oppfordrer til mer vold uavbrutt av noen unnskyldning. Demonstrasjonene ØKER nå i omfang. :overrasket::overrasket:

Dette understreker at tegningene er bare et påskudd for å rettferdiggjøre sabelrassling mot vestlige fordi vi er annerledes enn dem og ikke lever etter islam. De ser at vold hjelper - de får politiet til å hindre tegninger og da har de vunnet en STOR seier mot oss. Ekstremistene har vunnet første slag! og vesten har fått seg en på tygga

Endret av Utenriksmedister
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Bare en av tegningene var lagt ut på partiets nettsider da Säpo grep inn."

Ja når politiet griper inn mot tegningene er det ikke lenger yttringsfrihet.

Men jeg synes egentlig at tegningene har fått nok oppmerksomhet nå.

Det viser seg at muslimene i midtøsten ikke hører på det øret som unnskydningene fra magazinet kommer og man oppfordrer til mer vold uavbrutt av noen unnskyldning. Demonstrasjonene ØKER nå i omfang.  :overrasket:  :overrasket:

Jeg tror dette dreier seg mer om politikk enn om sårede følelser. På tide med en motdemonstrasjon? For å vise at trusler ikke er veien å gå. Dess mer vi gir etter for press dess mer vold tror jeg det vil bli. Jeg vil bare understreke at jeg ikke synes noe om Selbekk og det han står for, men dette dreier seg ikke om karikaturer eller Selbekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tåpelige sms til vilkårlige muslimer er usmakelig og tåpelig - ikke la dere rive med av den slags, men Siv Jensen har en god ide med at nye asylsøkere fra islamske land bedre kan integreres i Tyrkia.

Islam er ikke kompatiel med noe annen religion enn sin egen - det viser seg gang på gang at det ikke går an å ha fred der en større islamsk gruppe bor sammen med store grupper av andre religioner. Det være seg kristne eller jøder eller hva det måtte være. De har en imponerende resistanse mot integrering.

Endret av Utenriksmedister
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tåpelige sms til vilkårlige muslimer er usmakelig og tåpelig - ikke la dere rive med av den slags, men Siv Jensen har en god ide med at nye asylsøkere fra islamske land bedre kan integreres i Tyrkia.

Islam er ikke kompatiel med noe annen religion enn sin egen - det viser seg gang på gang at det ikke går an å ha fred der en større islamsk gruppe bor sammen med store grupper av andre religioner. Det være seg kristne eller jøder eller hva det måtte være. De har en imponerende resistanse mot integrering.

Jeg tror ikke det er religionen i seg selv som er problemet(men det er mulig jeg tar feil), men negative sider ved kulturen de tar med seg. Jeg tviler på at Tyrkia har mulighet til å ta imot så mange flyktninger. De har problemer nok som det er. Jeg håper derimot at Tyrkia blir medlem av EU og kan fungere som en brobygger. Dessverre så tror jeg den tafattheten som vises nå både av media og myndigheter hindrer en integrering mer enn den hjelper, selv om det er det som er tanken. Det er positive og negative sider ved alle kulturer også vår egen. Vi bør ta vare på de positive. SMS aksjonen forstår jeg faktisk i og med at det er ingen som tørr å ta til ordet for at dette er helt ut av proporsjoner og ingen media trykker bildene. Jeg er enig i at i utgangspunktet så er den tåpelig, men jeg forstår den. Det er vel kansje ingen som tørr å demonstrere på fredelig vis lenger i redsel for drapstrusler. Jeg tror ikke SMSene heller dreier seg om å såre men om å vise at forsøkene på å hindre yttringsfriheten ikke aksepteres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ego-Solo

Jeg er i mot satiriske tegninger av alle; politikere, royale, kvinner og menn, døde som levende. Det har intet med ytringsfrihet å gjøre. Det er mobbing, og mobbing er jeg motstander av - i alle former.

Hilsen

Ego-Solo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skjønner ikke hva en konkuranse for å lage tegninger av en profet som ikke skal tegnes, har med ytringsfrihet å gjøre!

Jeg er ikke enig med den reakjsonen som mange muslimer i utlandet har hatt, men jeg var rørt til tårer da jeg så hvor flott den demonstrasjonen i Oslo ble gjennomført!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"De administrerende redaktørene i to algeriske aviser sitter varetektsfengslet etter at de trykket faksimiler av karikaturene av profeten Muhammed, melder algeriske medier." står det skrevet:http://www.bt.no/utenriks/article243177.ece

Er det slik vi ønsker å ha det her også? Skal det ikke engang være mulig å trykke det som skaper opptøyene så vi kan se hva det dreier seg om? Disse to risikerer fem års fengsel. Jeg må si de viser mer mot enn redaktørene i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Bare en av tegningene var lagt ut på partiets nettsider da Säpo grep inn."

Ja når politiet griper inn mot tegningene er det ikke lenger yttringsfrihet.

Ekstremistene har vunnet første slag! og vesten har fått seg en på tygga

Jeg graver for harde liver her - tilfluktsrom, krypkjeller eller hva det nå blir til - men dette akselrerer fortere enn jeg klarer spa unna.. Spørs om det blir gravemaskin på tomta snart....... *Phui*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i mot satiriske tegninger av alle; politikere, royale, kvinner og menn, døde som levende. Det har intet med ytringsfrihet å gjøre. Det er mobbing, og mobbing er jeg motstander av - i alle former.

Hilsen

Ego-Solo

Våkn opp Ego-Solo. Dette har ingenting med karikaturene å gjøre. Det er en unnskyldning for å rasle med sablene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...