Gå til innhold

Psykisk syk og hjelp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er psykisk syk og fått mye hjelp. Både terapi og medisiner i mange år. Men blir ikke noe bedre av det. Hva gjør man da? Vil bli frisk.

Anonymkode: 79a7d...552

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du ikke har blitt bedre på mange år, kanskje revurdere diagnose? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes mange former for hjelp eller terapi. Prøv andre terapiformer eller andre terapeuter.

Ikke gi opp!

Anonymkode: 150e9...835

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er du feildiagnostisert og/eller feilbehandlet, om du ikke feks lever i et voldelig forhold eller lignende da.

Anonymkode: abd81...7ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du ikke bør fokusere på å bli frisk, men å leve best mulig sånn du er?

 

Anonymkode: 7b283...e8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lag en liste. Da er det lettere å ha oversikt.

Ha en boks med:
- Hva som er bra i livet mitt
- Hva som ikke er bra i livet mitt
- Hva jeg bør beholde i livet mitt
- Hva jeg bør kvitte meg med (det du har som du bør kvitte deg med fordi det gjør deg ikke bra)
- Hva jeg bør legge til (noe nytt du trenger)

Finn ut hvem du er som person. Hva liker du? Hva interesserer du deg for? Hva er din lidenskap? Hva er din gnist i livet? Det kan kreves en del arbeid på dette punktet og mye indre arbeid.

Legger ved et par videoer til inspirasjon.
 

 

Håper det var til hjelp på veien. Ønsker deg masse lykke til.

Anonymkode: f5563...01f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg er psykisk syk og fått mye hjelp. Både terapi og medisiner i mange år. Men blir ikke noe bedre av det. Hva gjør man da? Vil bli frisk.

Anonymkode: 79a7d...552

Uten å gå i dybden på hva slags diagnoser, mulig årsak og type behandling er det helt umulig å gi noen råd. 

Anonymkode: a39fc...73b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Uten å gå i dybden på hva slags diagnoser, mulig årsak og type behandling er det helt umulig å gi noen råd. 

Anonymkode: a39fc...73b

En trenger ikke gå i dybden på alt. Alle er mennesker og har på et vis like behov uansett om psykisk syk eller ikke. Diagnoser kan også være svært forskjellig for hvordan det oppleves fra person til person. Når du skriver det er umulig gå i dybden grunnet en forumpost på internett med lite informasjon, er det mer som du leter etter problemer og ikke vil se løsninger i stede og tenke på alle som verdige mennesker uten at en tenker på andre som de er eller har en spesifikk diagnose.

Før en var psykisk syk, var en vanlig og man er på en måte vanlig nå å. Det er bare at er psyk og har noe inni seg som ikke er helt friskt.

Bli psykisk syk kan en å bli om ikke alt er helt som skal, om ikke får den utviklingen en er ment til og være årsak til enten mobbing tidligere eller overgrep.

Anonymkode: f5563...01f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...