Gå til innhold

Kan skatteetaten trekke feriepenger?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg fikk et sluttoppgjør med bestående kun noen dagers lønn og feriepenger fra ifjor og iår. Jeg ble trukket 20.000 fra feriepenger og ble sittende igjen med 10.000,  og samtidig betalte jeg 9000 i skatt for feriepenger 

Jeg har ikke nok til livs opphold, så spørsmål er kan skatteetaten trekke skyldig skatt at man blir sittende igjen med lite til livsopphold?

Anonymkode: ce79c...eca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er bedriften som har trukket skatt, basert på ditt skattekort.

Du skal trekkes skatt for feriepenger opptjent I år, og lønn. Feriepenger opptjent I fjor har ikke skattetrekk. Har du hatt ferie skal du ikke ha lønn.

Skatteetaten trekker aldri skatt. Skyldig skatt, dvs restskatt, skal betales innen angitte frister.

Anonymkode: 50a59...8c6

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Det er bedriften som har trukket skatt, basert på ditt skattekort.

Du skal trekkes skatt for feriepenger opptjent I år, og lønn. Feriepenger opptjent I fjor har ikke skattetrekk. Har du hatt ferie skal du ikke ha lønn.

Skatteetaten trekker aldri skatt. Skyldig skatt, dvs restskatt, skal betales innen angitte frister.

Anonymkode: 50a59...8c6

De har trukket meg 12% ekstra hver måned fra ifjor for skyldig skatt?

Anonymkode: ce79c...eca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er bedriften som har trukket skatt, basert på ditt skattekort.

Du skal trekkes skatt for feriepenger opptjent I år, og lønn. Feriepenger opptjent I fjor har ikke skattetrekk. Har du hatt ferie skal du ikke ha lønn.

Skatteetaten trekker aldri skatt. Skyldig skatt, dvs restskatt, skal betales innen angitte frister.

Anonymkode: 50a59...8c6

Jeg har sjekket mine inn og utbetalinger skatt 2024 og arbeidsgiver har trukket 12% ekstra utenom vanlig skattetrekk siden ifjor.

 

Det står ingenting innbetalt der fra lønn osv.

Ble trukket 3000,- fast hver måned. Da burde det vel stått på siden ??? Helt forvirret nå 

Anonymkode: ce79c...eca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

De har trukket meg 12% ekstra hver måned fra ifjor for skyldig skatt?

Anonymkode: ce79c...eca

Tvangstrekk? Det er vanskelig å forstå hva du egentlig lurer på.

Anonymkode: 50a59...8c6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Tvangstrekk? Det er vanskelig å forstå hva du egentlig lurer på.

Anonymkode: 50a59...8c6

Tvangs trekk av skatteetaten ja 

Anonymkode: ce79c...eca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om du tenker de har trukket deg for mye, vil du få dette igjen neste år. Tror desverre ikke det er noe du kan gjøre med det nå. 

Anonymkode: 3197d...e37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er namsmannen som pålegger tvangstrekk, ikke skatteetaten. De legger til grunn at du skal ha nok til livsgrunnlag. Tvangstrekk er nedbetaling av gjeld, her antageligvis til skatteetaten.

Anonymkode: 50a59...8c6

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er tvangstrekk, har du garantert fått brev om dette. Gå gjennom den digitale postkassen din, sjekk brev på Skatteetaten etc. 

Anonymkode: 844ef...038

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er namsmannen som pålegger tvangstrekk, ikke skatteetaten. De legger til grunn at du skal ha nok til livsgrunnlag. Tvangstrekk er nedbetaling av gjeld, her antageligvis til skatteetaten.

Anonymkode: 50a59...8c6

Namsmannen har ingenting med restskatt og gjøre, det er det skatteetaten/SI som håndterer da de er særnamsmenn. 

Ts- logg deg inn på SI og få en oversikt over dine saker.

Anonymkode: 1cec6...c15

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...