Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er det jeg ikke har fått med meg.. Mange sier at "man må støtte Tine". Hva er galt med å handle produkter fra f.eks. Rørosmeieriet eller Q-meieriene? 

Anonymkode: 362b6...cfe

• Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Støtt Q-meieriene, stop Tine sitt forsøk på monopol.

Anonymkode: a334e...dfb

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøper bare Q melk. 

Anonymkode: 2af58...497

• Liker 6
Skrevet

Jeg har ikke hørt noe om at man skal støtte Tine noe mer enn noe annet jeg...

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Støtter Q-meieriene. Tine har vel stått så støtt flere tiår at de i praksis har hatt monopol, da støtter jeg heller konkurrentene 

Anonymkode: 11933...ae2

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Støtt heller alt som IKKE er tine!

Anonymkode: 1f43a...b8b

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Tror det handler om at Tine henter melk i hele landet, mens Q-meieriene kun i sentrale strøk. Selv liker jeg smaken på Tine-melk bedre.

Anonymkode: 6cbeb...678

• Liker 16
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Tror det handler om at Tine henter melk i hele landet, mens Q-meieriene kun i sentrale strøk. Selv liker jeg smaken på Tine-melk bedre.

Anonymkode: 6cbeb...678

Takk for fornuftig svar. 😊  Jeg tenker det kan være noe i det. Alle som sier det til meg bor i ei landbruksbygd/liten by. Og det er Tine-meieri her.. Men altså.. Skader jeg bøndene i bygda mi ved å kjøpe Røros-melk? 

Ts

• Liker 1
Skrevet

Kjøper konsekvent Q produkter 😊 Ønsker ikke at Tine skal få monopol på meieriprodukter 🤔

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tine er eid av bøndene selv, og overskuddet går tilbake til bøndene. Det gir mer makt og penger til bonden. For noen av oss er det viktig mtp å fremme norsk landbruk. det verste i så måte er å kjøpe butikkenes egne merkevarer (EMV), f.eks. first price, kolonihagen og folkets. 

Anonymkode: 1f7ef...a54

• Liker 20
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Kjøper også konsekvent Q-meieriene. Ønsker ikke at Tine har monopol. Q-meieriene har i tillegg vært de mest innovative med laktosefrie produkter, skrukork mv. 

Anonymkode: 6ca26...a18

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tine er eid av bøndene selv, og overskuddet går tilbake til bøndene. Det gir mer makt og penger til bonden. For noen av oss er det viktig mtp å fremme norsk landbruk. det verste i så måte er å kjøpe butikkenes egne merkevarer (EMV), f.eks. first price, kolonihagen og folkets. 

Godt poeng, men da får disse som styrer i Tine kanskje step it up mht innovasjon… monopol er uansett negativt for forbrukerne mtp pris.

Anonymkode: 6ca26...a18

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Ah, ikke sant. Takk. Så f.eks. Røros-meierine gir ikke noe/nok  tilbake til bøndene? 

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ah, ikke sant. Takk. Så f.eks. Røros-meierine gir ikke noe/nok  tilbake til bøndene? 

Ts

Bøndene får betalt for å levere melk

Anonymkode: 3fc38...666

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Røros er best og øko, så da blir det den. Evnt Jersey meieriet når jeg finner. Liker å støtte smått og lokalt også. 

Anonymkode: ffddb...863

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Q-meieriene trenger i hvert fall mer støtte enn Tine. Tine har levd uten særlig konkurranse i flere tiår og har bare godt av flere aktører. At Tine er forpliktet å hente melk fra en øde øy med 5 kyr betyr ikke at det er noe positiv, bare at det finns gårdsdrift som er så ulønnsomt at man ikke burde støtte det.

Anonymkode: 711cf...c38

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Tine la ned det lokale meieriet og flyttet det til Oslo så nå bryr jeg meg lite hvilken melk jeg kjøper 

Anonymkode: 150e5...ac5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjøper mest q

Anonymkode: 49abb...69d

AnonymBruker
Skrevet

Er glad for at Q-meieriene og Synnøve Finden finnes!

Anonymkode: 8c6a3...9aa

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kunne aldri falle meg inn å kjøpe noe som helst fra Q. De fremstiller seg som et stakkars lite meieri som kjemper en tapper kamp mot giganten Tine.

Vel, Q har overtatt halvparten av all melkehenting i sentrale strøk. De driter langt i distriktene og bøndene, de har mottatt enorme tilskudd fra staten (slutt på det nå) og gjør likevel ikke annet enn å sutre. Snakk om å skumme fløten! 

Jeg vil ha et levende Norge, der små produsenter der kuene har navn og ikke er del av en kynisk storindustri også har en plass i systemet. Jeg vil at kyr skal beite over hele landet, også i de mest avsides bygdene. Uten Tine hadde dette vært umulig.

Og sist, men ikke minst, ønsker jeg at pengene mine skal gå til bøndene som faktisk produserer melka og ikke gis bort til veldedige formål pga reklame. 

Anonymkode: e1686...647

• Liker 22
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...