Gå til innhold

Baby og 17 mai


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dere i litt større byer hvor det er en del støy på 17 mai- hvordan gjør dere det med baby? Er førstegangsmamma og kom plutselig til å tenke på at det kunne bli litt mye bråk og store folkemengder.. baby vil være ca 5 uker på 17 mai.

Anonymkode: 63455...a0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har ikke reist inn i sentrum 17mai med små barn/baby.. Holdt oss mitt i utkanten, gjerne på en skole eller lignende med venner eller familie. 

Baby og kaoset sentrum byr på orker jeg ikke. Men det er smak og behag. Mye folk, liten plass, mye støy er ikke noe gøy med baby 

Anonymkode: 164a8...0f0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke dra til sentrum med en liten en på 5 uker ❤️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anononyma skrev (26 minutter siden):

Ikke dra til sentrum med en liten en på 5 uker ❤️

Tenker du i forhold til mye støy eller mennesker, eller annet?☺️

Anonymkode: 63455...a0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tenker du i forhold til mye støy eller mennesker, eller annet?☺️

Anonymkode: 63455...a0d

Egentlig alt vil jeg tro. Er vel et helvete med barnevogn i sentrum på 17. mai. 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min var under en måned da vi feiret 17.mai. Spiste lunsj sammen med venner og familie på en restaurant, og ellers vandret vi litt rundt i byen (storby). Gikk glipp av selve toget, så var ikke så mye støy syns jeg. Baby sov for det meste i vognen.

Anonymkode: 3edeb...9fa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi hadde baby på 3 uker på 17mai. Ble hjemme. Orket ikke ut i byen når vi ikke måtte. Greit å slippe fintøy og amming/mating ute med masse støy og folk. Senere grillet vi hjemme med besteforeldre.

Babyen vil jo ligge trygt og godt i vognen, finnes jo øreklokker man kan ta på. (3m sine barneøreklokker er gode) lue, så øreklokker. 

Senere år har vi vært i byen pga barnetoget. Det er noe dritt med vogn og 17mai, er så masse folk overalt, trangt og vanskelig. Kø til alle iskiosker og ja.  

Anonymkode: f8aeb...78c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Tenker du i forhold til mye støy eller mennesker, eller annet?☺️

Anonymkode: 63455...a0d

En god blanding av alt. Blir for mye for en så liten! Det kommer mange muligheter for morsomme nasjonaldager i årene som kommer :) 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har baby på 6 uker. Kommer til å bli hjemme.

Anonymkode: 8698b...e78

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg aldri tenkt på. 17. mai var den stolteste dagen med nesten fersk baby (mine har vært 2 og 4 mnd på sin første 17. mai. De sov i vognen, 

Anonymkode: 50b82...470

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er 6 måneder nå, men jeg har skitur som tradisjon på 17. Mai, og jeg lurer på om ikke mini må bli med på det gitt, fram til hun er stor nok til å be om tog og styr 🙈

Anonymkode: e85a4...105

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde baby i vognen på 17. mai i Oslo. Trillet litt rundt på st hans haugen, der var det i alle fall den gang relativt rolig på 17. mai. Holdt oss unna sentrum for baby var bare to uker. Men lufte oss litt ville vi da. 

Anonymkode: a4d0a...d6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dere i litt større byer hvor det er en del støy på 17 mai- hvordan gjør dere det med baby? Er førstegangsmamma og kom plutselig til å tenke på at det kunne bli litt mye bråk og store folkemengder.. baby vil være ca 5 uker på 17 mai.

Anonymkode: 63455...a0d

I flere store byer i Norge er der store utbrudd av kikhoste. Foreldre med uvaksinerte barn er oppfordret til å  beskytte sine babyer, blant annet ved å ikke ta babyene med på kjøpesentre og lignende steder der det er mye folk og stor smitterisiko. 
 

17. mai foregår utendørs, mange steder, men smittefaren tar ikke pause selv på nasjonaldagen. Så bare dette bør medføre at du er forsiktig med å ta mabyen med til sentrum. 
Å komme seg frem uten barnevogn er vanligvis en utfordring på 15. mai, hvordan tror du det vil være å komme seg frem med baby i vogn? Hva om baby ikke trives med all støyen og hylskriker, og du i tillegg har utfordringer med fremkommerlighet? 
 

Tenk deg om og sett babyens ve og vel foran ditt eget behov for å feire 17. mai i år. Det kommer mange flere 17. mai, i fremtiden. 

Anonymkode: 1bdd3...e91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville holdt meg hjemme med en fem uker gammel baby. :) 

Bor i Oslo og har aldri dratt med meg barna til sentrum (eldste er ikke skolebarn før om to år). Fremkommeligheten er vanskelig, det er støy, varmt, vanskelig å finne steder å sette seg ned, komme seg frem med barnevogn etc. 

 

Anonymkode: 5a3f9...c6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Vi hadde baby i vognen på 17. mai i Oslo. Trillet litt rundt på st hans haugen, der var det i alle fall den gang relativt rolig på 17. mai. Holdt oss unna sentrum for baby var bare to uker. Men lufte oss litt ville vi da. 

Anonymkode: a4d0a...d6b

Der finnes det ikke rolig nå. Det rigges til gedigent fyllekalas på toppen der. Folk pisser og spyr i kryss rundt hele haugen der allerede fra 11-12 tiden. Et magisk motbydelig skue.

Anonymkode: f0ad1...2e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var i byen med 5 uker gammel baby og så på borgertoget. Det gikk helt greit.

Vi innså at vi burde hatt med hørselvern, så vi prøvde å holde for ørene hennes. Et øre mot brystet, det andre dekket med lue og en hånd. 

 

En tabbe vi gjorde var at vi gikk feil vei rundt folkemengden når vi skulle ta bussen hjem. Vi skulle gått slik at vi kom på stoppet før sentrum, men vi endte opp på stoppet rett etter sentrum. Vi måtte vente noen busser før det kom en med plass til barnevogn, og siden det egentlig var feil buss måtte vi gå et stykke for å komme hjem. 

Anonymkode: b7eef...553

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bor i Oslo og drar aldri ned til selve sentrum. Dette blir barnets andre 17. mai, så vi skal ha frokost med venner hos oss, før vi drar på skolen på ettermiddagen bare for å se på lekene, kjøpe en is osv. Så griller vi på verandaen på kvelden.

Anonymkode: 55ab4...a0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (16 timer siden):

Egentlig alt vil jeg tro. Er vel et helvete med barnevogn i sentrum på 17. mai. 

Signerer denne. Jeg hadde stor søskenvogn på 17.mai for noen år siden. Vanskelig å komme forbi og gikk kjempe tregt. 

Endret av Babi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min var noen måneder eldre, men vi dro til sentrum for å se på tog med ungen i bæresele og med hørselvern på. Gikk veldig fint. Ville aldri prøvd med vogn, noen venner gjorde det, men det var bare styr. Nå som han er større har vi ham i bånd i slike folkemengder 😆

Anonymkode: 81ec9...498

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...