Akhenaton Skrevet 12. juni 2024 #181 Del Skrevet 12. juni 2024 Vel, det er ikke første gangen vi her på nisseberget får oss til å se ut som noen forbanna idioter ute i verden. Neppe siste gang heller. 3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymabcdef Skrevet 13. juni 2024 #182 Del Skrevet 13. juni 2024 hocane skrev (23 timer siden): Jøder har blitt undertrykt i flere tusen år Jeg er like i mot at jøder skal undertrykkes på noen som helst måte, det gjelder alle uansett hudfarge eller religion. Men at jøder blir undertrykt på noen måte, gjør det likevel ikke greit at staten Israel systematisk undertrykker palestinere. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymabcdef Skrevet 13. juni 2024 #183 Del Skrevet 13. juni 2024 Akhenaton skrev (23 timer siden): Vel, det er ikke første gangen vi her på nisseberget får oss til å se ut som noen forbanna idioter ute i verden. Neppe siste gang heller. Ja, IS er resultat av at vesten gikk inn i Irak. Taliban er resultat av at vesten blandet seg inn i Afghanistan, og Hamas er også et resultat av at vesten sin innblanding med å gi land der palestinerene var til Israel. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OconMissy Skrevet 13. juni 2024 #184 Del Skrevet 13. juni 2024 Akhenaton skrev (23 timer siden): Vel, det er ikke første gangen vi her på nisseberget får oss til å se ut som noen forbanna idioter ute i verden. Neppe siste gang heller. Det er flaut! Rett og slett skikkelig flaut. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhodiola Skrevet 17. juni 2024 #185 Del Skrevet 17. juni 2024 Tråden er ryddet for brudd på underforumets retningslinjer, spam (innlegg kun bestående av lenker), avsporing, diskriminerende ytringer, ensidig meningspåvirkning og svar til slettede innlegg. Rhodiola, adm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rebella81 Skrevet 18. juni 2024 #186 Del Skrevet 18. juni 2024 Akhenaton skrev (På 12.6.2024 den 21.48): Vel, det er ikke første gangen vi her på nisseberget får oss til å se ut som noen forbanna idioter ute i verden. Neppe siste gang heller. Tror du at det kan være gjort noen andre vurderinger her, enn at dette sosialdemokratiske nisseberget her bare går hen og anerkjenner en folkemordutførende terroristorganisasjon sånn helt ut av det blå? Hvilke vurderinger tror du ble gjort på forhånd? Hva er curriculum’et til Hamas da, siden denne X-brukeren mener å vite at de promoterer hat, rasisme og antisemittisme der? Ja, for hva står det egentlig i Hamas sitt 2017-charter? Et vennlig råd; hør gjerne på Cecilie Hellestveit, hun er med i en podcast med Wolfgang Wee tatt opp 9.oktober i fjor. Veldig lærerikt om Hamas. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 18. juni 2024 #187 Del Skrevet 18. juni 2024 Nrk har en sak hvor de viser frem satellitt bilder av Gaza, muligens noen her inne vil se de: https://www.nrk.no/norge/satelittbilder-fra-gaza-viser-hvordan-palestinere-blir-drevet-pa-flukt-1.16923756 Jeg synes det var spesielt å se Gaza sit nyeste universitet bli sprengt med overleg av Israel. Jeg forstår ikke hvorden de kan forsvare det som en militer handling? Fremstår jo bare som ren hevn... 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OconMissy Skrevet 18. juni 2024 #188 Del Skrevet 18. juni 2024 Pippi Lotta skrev (3 timer siden): Nrk har en sak hvor de viser frem satellitt bilder av Gaza, muligens noen her inne vil se de: https://www.nrk.no/norge/satelittbilder-fra-gaza-viser-hvordan-palestinere-blir-drevet-pa-flukt-1.16923756 Jeg synes det var spesielt å se Gaza sit nyeste universitet bli sprengt med overleg av Israel. Jeg forstår ikke hvorden de kan forsvare det som en militer handling? Fremstår jo bare som ren hevn... Fy flate for en ensidig «reportasje». NRK har ingen troverdighet. «Ifølge Netanyahu gjemmer Hamas-krigere seg blant sivilbefolkninga. Han hevder angrepene er rettet mot Hamas og deres tunnelsystemer under bakken. De har ikke lagt fram bevis for dette» Det er jo helt hårreisende av NRK dette! Blir seriøst kvalm av hele greia! 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rebella81 Skrevet 18. juni 2024 #189 Del Skrevet 18. juni 2024 OconMissy skrev (12 minutter siden): Fy flate for en ensidig «reportasje». NRK har ingen troverdighet. «Ifølge Netanyahu gjemmer Hamas-krigere seg blant sivilbefolkninga. Han hevder angrepene er rettet mot Hamas og deres tunnelsystemer under bakken. De har ikke lagt fram bevis for dette» Det er jo helt hårreisende av NRK dette! Blir seriøst kvalm av hele greia! Jeg skjønte denne kom. Jo, IDF har lagt frem bevis på at det er tunneler under bakken ja, spesielt under sykehus. Hvis du klarer å se bort ifra det; hva tenker du om bildeserien? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OconMissy Skrevet 18. juni 2024 #190 Del Skrevet 18. juni 2024 rebella81 skrev (5 minutter siden): Jeg skjønte denne kom. Jo, IDF har lagt frem bevis på at det er tunneler under bakken ja, spesielt under sykehus. Hvis du klarer å se bort ifra det; hva tenker du om bildeserien? Jeg forstår jo at mennesker er på flukt. Jeg skjønner jo også at det ikke er noe greit. Men hvem sørget for denne elendigheten? Hvorfor er ikke dette nevnt? Er det det virkelig tvil om Hamas oppholder seg med og bak sivile? På skoler/sykehus? Har tunneler gjennom Gaza? Startet hele opplegget? Ikke bryr seg om hvem som dør, men heller ønsker flest mulig død? Dette blir så ensidig at jeg lurer på om de er støttet av Hamas selv jeg. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hank Amarillo Skrevet 18. juni 2024 #191 Del Skrevet 18. juni 2024 rebella81 skrev (22 minutter siden): Jeg skjønte denne kom. Jo, IDF har lagt frem bevis på at det er tunneler under bakken ja, spesielt under sykehus. Hvis du klarer å se bort ifra det Hvorfor se bort fra det? Det antyder vel noe om troverdigheten til artikkelen som helhet? 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rebella81 Skrevet 19. juni 2024 #192 Del Skrevet 19. juni 2024 Hank Amarillo skrev (14 timer siden): Hvorfor se bort fra det? Det antyder vel noe om troverdigheten til artikkelen som helhet? Jeg er enig i at NRK kunne utelatt det med manglende bevis for tunneller under bakken. Dessverre vil kanskje en slik feilslutning ødelegge for selve hovedpoenget i debatten, som det ikke finnes noen grunn for å diskreditere til tross for denne setningen. NRK har forøvrig flere nyhetsartikler om tunneller under i bakken i Gaza, så skjønner ikke hvor de har vært hen her. I går viste NRK dokumentaren om Supernova, etterfulgt av diskusjon med Sigurd F Mikkelsen og Marte H Engdal før de viste dokumentaren «På innsiden av Gaza». Underlig nok hadde de dette på NRK2, mens på hovedkanalen hadde de et program om en komplett ukjent kunstner. Det synes jeg godt kunne vært bytta om på. Skal skrive mer om inntrykkene etter dette senere, men nå er det en lang møtedag først. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 19. juni 2024 #193 Del Skrevet 19. juni 2024 rebella81 skrev (59 minutter siden): Jeg er enig i at NRK kunne utelatt det med manglende bevis for tunneller under bakken. Dessverre vil kanskje en slik feilslutning ødelegge for selve hovedpoenget i debatten, som det ikke finnes noen grunn for å diskreditere til tross for denne setningen. NRK har forøvrig flere nyhetsartikler om tunneller under i bakken i Gaza, så skjønner ikke hvor de har vært hen her. I går viste NRK dokumentaren om Supernova, etterfulgt av diskusjon med Sigurd F Mikkelsen og Marte H Engdal før de viste dokumentaren «På innsiden av Gaza». Underlig nok hadde de dette på NRK2, mens på hovedkanalen hadde de et program om en komplett ukjent kunstner. Det synes jeg godt kunne vært bytta om på. Skal skrive mer om inntrykkene etter dette senere, men nå er det en lang møtedag først. Veldig rart. Skulle nesten tro at NRK ikke ville at vi skulle se dokumentaren. I kontrast har statskanaler i våre naboland sendt den for flere måneder siden. Vet at folk som støtter Israel har måttet mase på NRK for å få den sendt. Jeg har fri i dag og skal se debatten i etterkant på NRKTV, og dokumentar fra Gaza. NOVA-filmen har jeg sett på VG.. Det er en ting jeg er veldig redd for, jeg tror aldri israelerne kommer til å glemme eller tilgi det som er blitt gjort; jeg tror dette har bidratt til å radikalisere befolkningen. De føler også at de står helt alene oppi dette og at verden har vendt seg mot dem. Veldig farlig, ikke minst for palestinerne. Det var liksom ikke rette folket å gjøre dette mot, noe kanskje vi i Europa forstår. Det var en gjenskaping av pogromene og jødeforfølgelsene i Europa før og under WW2, på det som skal være jødenes safe haven. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hank Amarillo Skrevet 19. juni 2024 #194 Del Skrevet 19. juni 2024 rebella81 skrev (2 timer siden): Jeg er enig i at NRK kunne utelatt det med manglende bevis for tunneller under bakken. Dessverre vil kanskje en slik feilslutning ødelegge for selve hovedpoenget i debatten, som det ikke finnes noen grunn for å diskreditere til tross for denne setningen. NRK har forøvrig flere nyhetsartikler om tunneller under i bakken i Gaza, så skjønner ikke hvor de har vært hen her Hva er hovedpoenget i debatten? NRK er her der de har vært både før og etter 7 okt: med et skarpt og tydelig propal/anti-Israel bias. Man må lese alt de produserer med våkenhet og kritisk sans. Dessverre. 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå