Gå til innhold

De kaller sønnen min for Johnny!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Minn tenåring heter Jonathan. Jeg er ikke norsk, og der jeg kommer fra er det vanlig at alle som heter Jonathan blir kalt for Jojo/Jo-jo. Vi kaller han det hjemme.

da vi flytte til Norge og han starte på skole i Norge, alle vennene hans begynte å kalle han for Johnny. Jeg tenkte ikke over det, men mine norske venner sier nå at jeg skal be de slutte å kalle han Johnny fordi det er et navn som bare kriminelle og drug-adicts har. De sier at ingen som heter Johnny kan bli tatt seriøs når de skal søke jobb når de er voksen. 

er det riktig? Jeg er bekymret nå. Skal jeg be han si at de ikke skal kalle han for det?

(beklager feil norsk)

Anonymkode: ee2fb...3e3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje de kan kalle han Jørgen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er verken kriminell og har aldri brukt narkotika.

Anonymkode: c2f52...48d

• Liker 5
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du burde finne deg mindre fordomsfulle venner. 

Anonymkode: 76fd7...597

• Liker 21
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jojo er litt kleint da, syns jeg. Litt barnslig og useriøst. Da er Jo bedre. 

Jonathan er da et helt ok navn på norsk? Hvorfor må han hete jørgen osv? Kan han ikke bare hete Jonathan?

Hva vil han selv kalles? Er da vel han som må få bestemme dette.

Anonymkode: aa4f2...ecb

• Liker 18
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han heter jo ikke Johnny, men Jonathan. Man bruker ikke kallenavn ved jobbsøknader osv. Faren min heter forøvrig Johnny og er en lovlydig og ordentlig mann 😊

Anonymkode: d0df9...cf8

• Liker 27
  • Hjerte 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Johnny er LANGT bedre enn Jojo/Jo-Jo (som høres ut som et kallenavn på en jentebaby)

Anonymkode: 0225f...88d

• Liker 22
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Minn tenåring heter Jonathan. Jeg er ikke norsk, og der jeg kommer fra er det vanlig at alle som heter Jonathan blir kalt for Jojo/Jo-jo. Vi kaller han det hjemme.

da vi flytte til Norge og han starte på skole i Norge, alle vennene hans begynte å kalle han for Johnny. Jeg tenkte ikke over det, men mine norske venner sier nå at jeg skal be de slutte å kalle han Johnny fordi det er et navn som bare kriminelle og drug-adicts har. De sier at ingen som heter Johnny kan bli tatt seriøs når de skal søke jobb når de er voksen. 

er det riktig? Jeg er bekymret nå. Skal jeg be han si at de ikke skal kalle han for det?

(beklager feil norsk)

Det er  bare tull, kjenner flere johnny og ingen av de er kriminelle eller narkomane. Folk har assosiasjoner med navn på folk de kjenner å sånn vil det alltid være. Den som har sagt det. kjenner nok en johnny som er det.  Akkurat som jeg ikke ville kalt jenta mi kristina fordi assisasjonen til det navnet er en skikkelig fæl jente jeg gikk i klasse med. 

Anonymkode: a19f1...d6c

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Johnny er vel greit som kallenavn 🙂 hvis han søker jobb skriver han under med Jonathan 🙂

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Johnny er ett flott navn.

Anonymkode: 01ce9...4d7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste jeg kjenner som kalles Johnny er godt gift, har en lederstilling og tre fantastiske barn...

Av alle ting man har å bekymre seg for med barn, tenker jeg at dette ikke når opp på lista en gang...

Anonymkode: 1fb65...e0f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

(beklager feil norsk)

Vi har en avstemming over hva vi skal kalle han nå i kameratflokken og er nå i semi-finale, det står nå mellom Per, Gudrun, Thorvald og Linda. Stay tuned for oppdatering!

Anonymkode: c918e...cb0

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vi har en avstemming over hva vi skal kalle han nå i kameratflokken og er nå i semi-finale, det står nå mellom Per, Gudrun, Thorvald og Linda. Stay tuned for oppdatering!

Anonymkode: c918e...cb0

+1 på Linda

Anonymkode: 76fd7...597

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Beklager, jeg forstår ikke humoren.

jeg er fra UK, der er jojo/jo vanlig for Jonathan. 
Jeg har ikke noe i mot Johnny, men vennene mine sier det er et navn som er for kriminelle; og da vil jeg ikke noen skal kalle han for det.

Svarene her forteller det ikke er så ille likevel? Det er sant at han søker jobb med det riktige navnet og ikke kalle navn. Da er bekymringen litt mindre. 

Linda, per og de navnene? Jeg forstår ikke? Er det ikke vanlig med love-names i Norge? Min andre barn heter Christina og i UK kaller man Christina ofte for Chrissy eller Tina. Min familie sier Tina fordi da hun ikke kunne snakke sa hun Tina selv og ikke Christina. Er det ikke vanlig med love-names og kortere navn enn det ekte navnet i Norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har ikke noe i mot Johnny, men vennene mine sier det er et navn som er for kriminelle; og da vil jeg ikke noen skal kalle han for det.

Svarene her forteller det ikke er så ille likevel? Det er sant at han søker jobb med det riktige navnet og ikke kalle navn. Da er bekymringen litt mindre. 

Linda, per og de navnene? Jeg forstår ikke? Er det ikke vanlig med love-names i Norge? Min andre barn heter Christina og i UK kaller man Christina ofte for Chrissy eller Tina. Min familie sier Tina fordi da hun ikke kunne snakke sa hun Tina selv og ikke Christina. Er det ikke vanlig med love-names og kortere navn enn det ekte navnet i Norge?

Drit i hva dine venner mener! La sønnen din ha akkurat det kallenavnet han selv vil ha!

Anonymkode: 85145...ff7

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner bare en Johnny, han leder et stort investeringsselskap i England. Ikke noe galt med det navnet. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg er norsk, og har en sønn som heter Jonas. Kaller ham ofte for yo-yo 😆 Men jeg tror ikke det er like vanlig i Norge som i UK eller US nei. 

Her på kvinneguiden tuller folk med alt, så det skal du ikke bry deg om. Johnny er for øvrig et helt fint kallenavn. Når jeg tenker meg om så sier faktisk storebror her i huset Johnny-boy til Jonas.. 

Anonymkode: 731c1...bf0

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han heter jo Jonathan men venner kaller han Jonny, ser jo ikke problemet?

når han skal søke jobb skal han jo skrive Jonathan på CV-en.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe galt med Johnny, ikke bry deg om det. Vennene hans bruker det vel ikke for å være ekle? Å få en gjeng med tenåringsgutter ( eller jenter for den saks skyld) til å slutte å bruke kallenavnet - vel, det hadde ikke vært vits i å prøve engang 

Anonymkode: f0e93...7aa

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehh. Min 16 år gamle sønn heter Jonathan, ingen har kalt han Johnny ever. Siste året er det Jboy 🤣

Anonymkode: 23823...14f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...