Gå til innhold

ulvehunger


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er i gang med samme prosjekt, 20 kg skal bort! Har hatt det akkurat som deg. Alt av nei mat bare dyttes inn fordi det føles som at man trenger rask energi. Har de siste ukene begynt å registrere i lifesum (første tiden synes jeg det var et ork, men nå går det veldig fint). Har fokusert veldig mye på å drikke myyyye vann. Før hvert måltid og innimellom om jeg er tørst. Før drakk jeg uten unntak, kaffe med melk, red Bull, saft, brus. Har holdt på morgenkaffen min, som består av melk, kaffe og sukker. Har også begynt å spise en del kokt egg/eggerøre, skyr sitron, yt produkter feks protein shake og proteinsjokomelk. Middag spiser jeg som.normalt med familien, men prøver å ta litt mer salat og rent kjøtt og begrense fisk potet og pommes. Noen dager sliter jeg faktisk med å komme opp i 1300 kcal, og egentlig helt siden jeg startet å bli litt mer bevist så har jeg ikke hatt noe søtsuget, og vert veldig mett jevnt. Her snakker vi å gå fra å ha ettersøk i skapene etter sjokolade/chips/pommes med dressign/ hvetebakst osv..til å nå uten problem stå over en (10) is i sommervarmen med ungene. Var i konfirmasjon og koste meg da med kakestykke osv, uten at det har hatt noe å si..og tenker å kose meg med et kakestykke på 17.mai, samt ha en eller to faste dager uten telling når vi skal til Syden om noen uker. 

 

Hadde aldri trodd at det skulle gå fra søtsuget til ingenting bare ved å faktisk drikke mer vann og ha mer protein i kosten. Har bytta ut hvitost med egg, og herremin hatt hvor mye kcal det er i norvegia som jeg ikke har tenkt over🫠 har holdt på i en 5-6uker aktivt, og gått ned 3 kg ca. 

 

Lykke til!

Anonymkode: fca48...7d1

Tusen takk for motivasjon og gode råd. Har veldig lyst å klare dette...for jeg blir bare mer og mer lei meg for hver gang jeg sprekker...og det er hver dag i desse tider.ts

Anonymkode: 6e06f...d22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

TomSawyer skrev (På 12.5.2024 den 10.05):

😆 Er en grandis og en pose potetgull en smell? Da smeller det ofte her iallefall..

Er det ikke bare å ikke ha ting i hus da? altså ting  du ikke ønsker å spise ?

nei....for jeg kunne fint kjørt langt for å få tak i det jeg craver....ts

Anonymkode: 6e06f...d22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sulten hele tiden. Blir sprø.

Anonymkode: e5770...179

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.5.2024 den 14.12):

En HEL grandiosa, en hel potetgullpose OG kroneis på en HALVTIME er absolutt en smell. 

TS, er du sikker på at måltidene du spiser er riktig sammensatte? Spiser du mettende matvarer? Nok proteiner? Peis på med så mye grønnsaker du vil, så får du opp volumet i måltidene. Hvordan ser en dag ut for deg med normale måltider? 

Anonymkode: e807a...111

Frukost : to skiver hjemmelaget brød, med norvegia, sylte og kaviar og kaffe med melk. Lunsj : det samme, i tillegg til eple og yoghurt og to knekkebrød. Middag : variert fisk og kjøtt, men store porsjoner....og noe søtt til kaffen 4 g i uka sikkert...ts

Anonymkode: 6e06f...d22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Tusen takk, jeg burde prøve det. sitter her igjen, stappmett på spaghetti og kjøttsaus og baguetter og brus og en kroneis....Har du tips til hvordan jeg kan begynne? ts

Anonymkode: 6e06f...d22

Jeg har også slitt mye med overspising og det handler mye om raske karbohydrater ja. Prøv egg, fet yoghurt, spis hamburgerrygg - 4 skiver når du blir småsulten, skjær egg og ha i båter og ha det i kjøleskapet, det er godt kaldt! Cherrytomater og gulrot. Knekkebrød med cottage cheese og lettsyltetøy når søtsuget melder seg. Eller saftis, fruittero mango er god og har ca. 40 kcal. Eller lag deg en smoothie med banan, frosne jordbær, yoplait vaniljeyoghurt og solo super. Metter kjempegodt, 1 time før leggetid så er du god og mett når du legger deg. Ikke vær så "smart" som jeg var å underspise noen dager for å ned i vekt, for det betaler seg alltid med overspising. Har stabil vekt rundt bmi 19, har gått ned fra bmi 30 og holdt ny vekt i 5 år. 

Anonymkode: abc0b...b15

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TomSawyer skrev (4 timer siden):

Overspisingslidelse..? Når jeg kommer hjem sent og stapper ned en grandiosa pluss en pose potetgull og et par lettøl..? 😆👌

Hva synes du jeg bør jeg si til legen da? 

Ja, men TS trapper det i seg på 30 minutter og føler deretter på skam. Klassiske symptomer på overspisingslidelse er at man spiser raskt mye mat, føler skam, tap av kontroll og har generelt mye tanker og følelser rundt måltid. Men sier ikke at alle som koser seg med en pizza og et par øl har overspisingslidelse.

Anonymkode: 34287...e6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, men TS trapper det i seg på 30 minutter og føler deretter på skam. Klassiske symptomer på overspisingslidelse er at man spiser raskt mye mat, føler skam, tap av kontroll og har generelt mye tanker og følelser rundt måltid. Men sier ikke at alle som koser seg med en pizza og et par øl har overspisingslidelse.

Anonymkode: 34287...e6e

Ja jeg forstår...jeg burde ikke vært i denne tråden. Veier det samme som for 35 år siden og tenker aldri på hva jeg spiser egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg er sulten hele tiden. Blir sprø.

Anonymkode: e5770...179

Stakkars deg. 🌹 Og du slanker deg hele tiden og da?..Hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WTF? Du burde melde deg på en slik spis mest mat konkurranse innefor en bestemt tid. En hel grandis, potegullpose og en kroneis er virkelig imponerende på under 30 min? Ble du ikke kvalm? Fikk du ikke vondt i magesekken? 

Kontakt legen din du, høres ikke helt bra ut det her. Sitter nok i hodet ditt. 

Anonymkode: 36deb...3e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

WTF? Du burde melde deg på en slik spis mest mat konkurranse innefor en bestemt tid. En hel grandis, potegullpose og en kroneis er virkelig imponerende på under 30 min? Ble du ikke kvalm? Fikk du ikke vondt i magesekken? 

Kontakt legen din du, høres ikke helt bra ut det her. Sitter nok i hodet ditt. 

Anonymkode: 36deb...3e5

du er ingen pedagog hører jeg....

Anonymkode: 6e06f...d22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...