AnonymBruker Skrevet 11. mai #1 Del Skrevet 11. mai Er ikke veldig sterk i kjernemuskulatur og skuldre/overkropp er nok hakket svakere men har lyst å bli sterkere. Liker å ha noe å jobbe mot og tenkte det kan være et treningsmål 🙂 Men siden jeg ikke har mye treningserfaring er spørsmålet hvordan gå fram for å klare pull up eller chin up og hvilken er enklest å få til? Trener litt men er i hovedsak gruppetimer akkurat nå. Anonymkode: d7475...494 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blåmonster Skrevet 11. mai #2 Del Skrevet 11. mai AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Er ikke veldig sterk i kjernemuskulatur og skuldre/overkropp er nok hakket svakere men har lyst å bli sterkere. Liker å ha noe å jobbe mot og tenkte det kan være et treningsmål 🙂 Men siden jeg ikke har mye treningserfaring er spørsmålet hvordan gå fram for å klare pull up eller chin up og hvilken er enklest å få til? Trener litt men er i hovedsak gruppetimer akkurat nå. Anonymkode: d7475...494 Chinups for det tar med biceps også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai #3 Del Skrevet 11. mai Begynn med chins, det er lettere enn pull ups. Jeg tar før øyeblikket 6 chin ups og 5 pull ups. Tatt meg 8 mnd. Begynte med pull ups når jeg hadde noen chin ups inne. Det som har funka for meg: - Negative reps (senk deg sakte ned fra topposisjon), men vær forsiktig med disse i begynnelsen hvis du har lite overkroppsstyrke. - Strikk - Støtteøvelser som inverted rows, enarms hantelroing, nedtrekk. Spesielt de to første. Stikkordet er kontinuitet. For mange, spesielt jenter, tar det lang tid å lære seg å ta pull ups/chin ups. Kanskje klarer du ikke å holde kroppsvekten i mer enn noen sekunder i begynnelsen. Dette er helt greit. Man kan også trekke seg opp til stanga med beina i gulvet i begynnelsen, for å trene bevegelsesmønsteret. Også viktig å trene litt pressøvelser, skuldre, pushups/benkpress, osv. Ikke bare trekkøvelser, kan føre til skuldersmerter (snakker av erfaring). Det er myyyyyye informasjon å finne på Internett. Også programmer for nybegynnere. Les deg opp på teknikk, se litt youtube videoer. Lykke til! Lite som føles bedre enn første gang man klarer å trekke seg opp til stanga 😎🤘 PS. Hvis man veier litt for mye, kan også vektnedgang hjelpe på repetisjonsantallet. Her snakker jeg også av erfaring 😂 Anonymkode: 35833...cf8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai #4 Del Skrevet 11. mai Du kan starte med pullups på bakken, der du står på bakken med stanga ca til unner haka, dra deg opp med så lite hjelp fra bena som mulig. så kan du gå over til negative, det du starter i toppen å senker deg sakte med (5 sek+) etter du klarer det bra kan du gå over til strikk, ha et mål på 5-8 reps på 3 sett. når du klarer 8 reps på ett sett, ta et tynnere strikk, sånn kan du fortsette til du klarer uten😊 kan fort ta noen mnd å lære seg dette. Anonymkode: d45da...0f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai #5 Del Skrevet 11. mai Øver også på dette. Klarer 2 chin, men så stopper det. Klarer 10 stk pull up i strikk, men ingen uten. Det tar tid. Anonymkode: 84b05...700 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blåmonster Skrevet 12. mai #6 Del Skrevet 12. mai - Chinups med strikk eller enda bedre om gymmen din har assist Pullup maskin, det er 6-7 kg hver level på den, legg på litt vekter ved behov slik at du kan øke 2,5 kg og ikke 6-7. - negative pullups - chinups heng , med og uten vekter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå