Gå til innhold

Finansiering depositum


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg leier leilighet og må flytte. Jeg har per nå 39000 kr innestående på depositumkonto. Jeg har funnet en leilighet som har 48000 i depositum, jeg har kun 30000 oppspart. Så her er det ett mellomlegg på 18000 kr. Jeg har betalingsanmerkninger på meg, så lån i vanlig bank er ikke aktuelt. Finnes det noen form for mellomfinansiering her? Jeg får jo ut de 39000, men det er jo etter jeg ev har flyttet inn i den nye. Bare seriøse svar takk. 

Anonymkode: 0dad4...514

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har bare 30.000 cash? Kan du låne av venner/familie til du får tilbake depositumet?

Anonymkode: 54724...3cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si depositumet tilsier at du leier dyrt. Husk at maks depositum er 3 ganger husleie. Har du mulighet til å leie noe billigere? Kanskje bo i kollektiv til du har mer oppspart? 

Anonymkode: 8060e...d53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådstarter her.

Ja, mulig jeg må spørre familie. Det er dyrt ja, men bor i et dyrt sted i landet dessverre. Kollektiv er ikke aktuelt siden jeg har barn. 

Anonymkode: 0dad4...514

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Må si depositumet tilsier at du leier dyrt. Husk at maks depositum er 3 ganger husleie. Har du mulighet til å leie noe billigere? Kanskje bo i kollektiv til du har mer oppspart? 

Anonymkode: 8060e...d53

Maks er 6 måneder men 3 måneder er mest vanlig, depositumet kan også økes hvis husleien går opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Må si depositumet tilsier at du leier dyrt. Husk at maks depositum er 3 ganger husleie. Har du mulighet til å leie noe billigere? Kanskje bo i kollektiv til du har mer oppspart? 

Anonymkode: 8060e...d53

Husleieloven sier seks måneder...

Tre måneder er vanlig, og det tilsier en husleie på 16 000 for ts, noe som ikke er uvanlig leiepris i flere byer.

Anonymkode: 64e48...c6f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ts: ta kontakt med utleier på ny leilighet og spør om du kan betale inn resterende når du får frigitt nåværende depositum.

Anonymkode: 64e48...c6f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...