Gå til innhold

Hvordan reagerer du på pollen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg lurer fordi dette er nytt for meg..hehe. Har alltid vært pollenallergisk på prøver, men har ikke hatt noen symptomer på det. Før i fjor. Da begynte jeg å kjenne noe. I år så er det enda værre tror jeg. Jeg bruker aerius fast hele året pga kronisk elveblest, ellers bruker jeg ikke noe nesespray eller øyedråper eller noe. Men det som er rart er at jeg har ingen symptomer fra øynene eller nesen, kun fra halsen..jeg får vondt bak i nesa og ned i halsen/svelget, akkurat som at jeg skulle vært forkjølet å hatt halsvondt. Går det virkelig an å reagere sånn på pollen? Alle jeg hører om har jo rennende nese og øyne.

får du vondt i halsen? Og er det eneste symptom eller har du det itillegg til øyne/nese? 
 

altså, halsvondtet kommer når jeg går ut føler jeg, etter en stund.

Anonymkode: b394b...c75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her tett i nesa i bihuler, og som noe irriterer meg i halsen, akurat som det skulle være hår som sitter i halsen med klø. Klør og til tider i øye, men renner ikke. Får og mer eksem i pollensesongen 

 

Bruker zyrtec året rundt pga eksem kløe, og nesespray fra mars til august/september.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreløpig bare med kløende tørre øyne...men så har jeg hovedsaklig gresspollenallergi da.  Og gresset har ikke blomstret enda.  Godt jeg snart kan sette Kenacortinjeksjon. 

Anonymkode: 49789...1bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøtt, feber oh sykdomsfølelse, mental og fysisk utmattelse. Blir nesten sengeliggende de verste dagene. 
 

Går forebyggende på to forskjellige tabletter, nesespray med kortison og to forskjellige øyedråper, så jeg har ikke så mange symptomer fra øyne og nese lenger. Men glemmer jeg en dag eller begynner for sent får jeg kløe, hovne øyne, klør i nese, klør bak i «gommen», og nyser mye.
 

Det verste er uansett at jeg blir så slått ut. 

Anonymkode: 725f1...67c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesa drypper , øyene klør , tungpustet, nyser, utslitt og trøtt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tørre kløende øyne, nyser en del. 

Anonymkode: 79f7b...758

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Astmaanfall, kløe i øynene, rennende, nese, sykdomsfølelse, utmattet, dårlig søvn, migrene. 
Jeg er vaksinert for bjørk, men har likevel disse symptomene, likevel er jeg nå mye mer fungerende enn før :) 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klør tidvis i øynene og nesa er tett og renner litt.

Det verste er imidlertid hodepine og generell sykdomsfølelse. Er sånn hvert år, og er allergisk fra or/hassel til burot, men bjørk og gress er verst. Har vært allergisk siden jeg var 4-5 år, og symptomer fra nese/øyne/hals holdes nogenlunde i sjakk med medisiner, men helt tydelig at kroppen jobber hardt allikevel. Det er ikke allergitablettene som gjør meg trøtt og uggen, for det går jeg på hele året pga kronisk elveblest... Så det er selve allergien som slår meg ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...