Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg liker å teste mat uten helt standard ingredienser. I dag ble det vafler med havremel og gulrot.   Oppskriften fant jeg hos Tine 

Jeg hadde ikke kefir, så det ble kun lettmelk. Jeg gadd ikke å raspe gulrot, men kuttet den i biter og moste den i melken med hakkebollen til stavmikseren.   Jeg smurte vaffeljernet med litt olje i stedet for smør.

Med mitt vaffeljern ble dette 14 plater. Smaken ble veldig nøytral, så de kan vel brukes som brødskiver eller lomper. Jeg brettet en vaffelplate rundt salat og skinke.

Er det andre her som lager matvafler og har lyst til å dele oppskrifter og bilder?  Da blir jeg glad 😊

IMG_2362.jpeg

  • Liker 2
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Disse er veldig lite fancy, men jeg har alltid ingrediensene i hus og barna merker ikke forskjell ennå, de er bare lykkelig for å få vafler.

De er best helt nystekte, jeg spiser de da gjerne med brunost og syltetøy. Men når de først har blitt kalde så synes jeg også de funker veldig bra med spekeskinke, ost og litt grønt.

 

https://www.melk.no/Oppskrifter/Vafler/Grove-vafler

Anonymkode: 7b296...9dd

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Disse er veldig lite fancy, men jeg har alltid ingrediensene i hus og barna merker ikke forskjell ennå, de er bare lykkelig for å få vafler.

De er best helt nystekte, jeg spiser de da gjerne med brunost og syltetøy. Men når de først har blitt kalde så synes jeg også de funker veldig bra med spekeskinke, ost og litt grønt.

 

https://www.melk.no/Oppskrifter/Vafler/Grove-vafler

Anonymkode: 7b296...9dd

Takk for svar 😊 

AnonymBruker
Skrevet

Ingen oppskrift, men jeg slenger oppi rester av potetmos eller annen grønnsakmos, revne grønnsaker eller andre middagsrester som funker i røra.

Anonymkode: 80981...6a4

  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ingen oppskrift, men jeg slenger oppi rester av potetmos eller annen grønnsakmos, revne grønnsaker eller andre middagsrester som funker i røra.

Anonymkode: 80981...6a4

Tusen takk til deg også 😊 ja, mos i vaffelrøra var smart.jeg gjør det noen ganger når jeg baker brød. Flott å bruke opp rester.

AnonymBruker
Skrevet
Perine skrev (19 timer siden):

Jeg liker å teste mat uten helt standard ingredienser. I dag ble det vafler med havremel og gulrot.   Oppskriften fant jeg hos Tine 

Jeg hadde ikke kefir, så det ble kun lettmelk. Jeg gadd ikke å raspe gulrot, men kuttet den i biter og moste den i melken med hakkebollen til stavmikseren.   Jeg smurte vaffeljernet med litt olje i stedet for smør.

Med mitt vaffeljern ble dette 14 plater. Smaken ble veldig nøytral, så de kan vel brukes som brødskiver eller lomper. Jeg brettet en vaffelplate rundt salat og skinke.

Er det andre her som lager matvafler og har lyst til å dele oppskrifter og bilder?  Da blir jeg glad 😊

IMG_2362.jpeg

Her i huset er disse en stor hit😍

Anonymkode: 11d83...51e

  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...