Gå til innhold

Trampoline er redningen for slitne foreldre


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Har to gutter på 6 og 8 år, vi fikk nettopp trampoline, og det er det beste kjøpet vi noen gang har gjort. Ungene blir slitne, mindre skjerm og vi foreldre får mindre mas. Andre som er enig i at det er genialt?:) 

Anonymkode: 0e5a4...c6e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jah, helt til en får et komplisert armbrudd og en annen får skulderen ut av ledd. Vi fjernet den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kålrota skrev (Akkurat nå):

Jah, helt til en får et komplisert armbrudd og en annen får skulderen ut av ledd. Vi fjernet den.

Såpass, hvor lang tid gikk det før det skjedde?

Anonymkode: 0e5a4...c6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naboene får støyten💔

Anonymkode: cde62...3d9

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Såpass, hvor lang tid gikk det før det skjedde?

Anonymkode: 0e5a4...c6e

Sldri skjedd her

Anonymkode: af033...257

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kålrota skrev (2 minutter siden):

Jah, helt til en får et komplisert armbrudd og en annen får skulderen ut av ledd. Vi fjernet den.

Defor har man sikkerhetsnett på innsiden 

Anonymkode: af033...257

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har hatt trampoline i 12 år, ingen alvorlige skader.

I fjor var det faktisk eldste på 12 år og venninnene som brukte trampolina mest. Hun venter også mest på at den skal bli satt opp i år.

Avanserte til stor, rektangulær trampoline under korona. Og de får absolutt utfoldet seg fysisk der!

Anonymkode: f09dd...6d6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hade trampoline hele barndommen og ungdomstiden uten sikkerhetsnett. Vi 3 som brukte den brakk aldri noe, eller fikk aldri skader. Så ikke hør på de som sier "Helt til noen brekker..." for det er ikke sikkert det kommer til å skje. Men så bra! Og da har ungene det gøy også! Elsker å høre barnelatteren til ungene ute på trampolina i nabolaget mitt! Hender også det oppstår krangling, men jeg synes det også er koselig. Bare fint å se at barna er ute og lager minner istede for å sitte ved en skjerm  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi ikke hage. Så ungene sykler isteden. Naboene har trampoliner da, så er ofte hos dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, mine to på 5 og 3 elsker trampolina. Vi har så klart sikkerhetsnett og har strenge regler for bruk. Eldste liker å trikse, og det er kun lov når hun er alene på trampolina. De får ikke lov å hoppe med sko, ikke lov rett etter regn fordi duken da er bløt og de får heller ikke ha leker på trampolina bortsett fra myke kosedyr. Trampolina har vært oppe nå i snart en måned, og den blir mye brukt. 

Er selv oppvokst med trampoline i hagen. Fikk albuen ut av ledd da jeg var 13 år, men bortsett fra det har det aldri vært et eneste uhell på den, hverken fra meg, to veldig aktive og vågale lillebrødre eller noen andre som har brukt den :) ser på det som en god investering. 

Anonymkode: 81716...a5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kålrota skrev (37 minutter siden):

Jah, helt til en får et komplisert armbrudd og en annen får skulderen ut av ledd. Vi fjernet den.

Vi har hatt trampoline 20 år og med 3 unger, har aldri hatt en uhell på den. Den er i bruk hver dag. 

Anonymkode: 1bfc5...45f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trampoline er gull!

Etter 5 år med trampoline og uendelig med hoppetimer for uendelig med unger har det kun skjedd ett uhell, og det var da minsten falt ned stigen på vei ned første uka. 

 

Vi har forøvrig et hypermobilt barn som har fått albuen ut av ledd 6 ganger, men aldri på trampolinen. 😊

Anonymkode: 83111...6c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett ned noen grunnregler. 

Hatt trampoline i alle år og det jeg har tenkt er en selvfølge som at bare gjør triks om gangen sånn at man bytter på er ikke selvfølge for mine store barn. Mye jeg ser på som god risikovurdering som mine barn ikke har noe kunnskap om. De har null risikovurdering. 

Så her har vi hatt forstuet hånd, fot og en tann løsnet 🤦🏽‍♀️ Alt på 2 uker. Så her har vi satt strenge regler frem til de faktisk klarer å innse at de må ta hensyn, vurdere hoppene sine og hvor de andre befinner seg på trampolina. 

Skulle tru en 11 åring burde forstå det, men neida. Lurer på hvordan min genrasjon vokste opp uten sikkerhetsnett og null skader. Men her er det altid hyl og grin 🤦🏽‍♀️

Anonymkode: 3dc93...04f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kålrota skrev (1 time siden):

Jah, helt til en får et komplisert armbrudd og en annen får skulderen ut av ledd. Vi fjernet den.

Du sender ikke ungene ut på sykkel? Aking utgår vel også. For man kan jo tross alt slå seg noe voldsomt. Også diverse brudd og store skader. Man kan ikke gå å pakke ungene inn i bomull. 

Anonymkode: 872f0...bca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

så lenge den står ytterst ytterst på tomta, helt klint inntil naboen som ikke har barn og som eeeelsker å høre på skriking ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei! Har to gutter på 6 og 8 år, vi fikk nettopp trampoline, og det er det beste kjøpet vi noen gang har gjort. Ungene blir slitne, mindre skjerm og vi foreldre får mindre mas. Andre som er enig i at det er genialt?:) 

Anonymkode: 0e5a4...c6e

Helt enig! Det har vært det beste kjøpet ute vi har gjort. Hatt den i 4 år, fremdeles like mye brukt. Ingen skader og ingen ulykker her. Jeg kan se dem både fra kjøkkenet og stua når de er på trampolinen. 

Anonymkode: 8f297...5af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat kjøpt trampoline nå, men frem til nå kaller jeg oppvarmet basseng for redningen for slitne foreldre 😅

Det å ha en fysisk leke som de får brukt seg på, det har fått oss til å overleve, rett og slett. Kjøpte bare sånn basseng i lekebutikken (altså så stort at jeg kan svømme litt, vannet går til hoftene mine), og så kjøpte vi en varmepumpe til, slik at den kan varmes opp hele tiden uten at det trekker for mye strøm. Sikker på det brukes 2-3 timer hver eneste dag om sommeren! Forskjellen er at vi alltid må være i umiddelbar nærhet (altså enten i vannet eller på kanten) ved basseng. Håper på litt mer fri nå med trampoline også :) 

Anonymkode: 50a72...8e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dinfarsrevolver skrev (1 time siden):

så lenge den står ytterst ytterst på tomta, helt klint inntil naboen som ikke har barn og som eeeelsker å høre på skriking ...

Er vel bare å lage noen regler, her er det ikke ut før klokka 09.00 og ferdig maks kl 21.00. 

Anonymkode: 0e5a4...c6e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Er vel bare å lage noen regler, her er det ikke ut før klokka 09.00 og ferdig maks kl 21.00. 

Anonymkode: 0e5a4...c6e

så bare tolv solide timer med skriking og knirking fra fjæra ... himmel! 

 

men på en annen side; når ble det så vanlig at alle har egen trampoline?  Før lekte ungene sammen hos den ene kidden med trampis i gata, men nå hopper jo alle på hver sin virker det som

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dinfarsrevolver skrev (7 minutter siden):

så bare tolv solide timer med skriking og knirking fra fjæra ... himmel! 

 

men på en annen side; når ble det så vanlig at alle har egen trampoline?  Før lekte ungene sammen hos den ene kidden med trampis i gata, men nå hopper jo alle på hver sin virker det som

De fleste unger er ikke ute hele dagen på trampoline. Og selv om alle har trampoline, er de noen dager hos den ene, og andre dager hos en annen.

Barn lager lyd. Når de er små, leker de. Og når de blir større har de fest på terrassen med mye musikk. Det kan sikkert være slitsomt å høre andres barn, men de fleste har barn i løpet av livet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...