Gå til innhold

Soothing beige- Jotun lady


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal male kjøkkenet, det er lite men god belysning. To store vinduer. 

Jeg tenker å male med fargen soothing beige,  er det noen som kjenner til den fargen? Kan man se at det er en beige farge? 

Jeg har også lyst å male vinduskarmer i samme farge- bare i halvblank. Er det noen som kan fortelle meg om det er verd den jobben? 

 

Anonymkode: 7d5b9...8e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg skal male kjøkkenet, det er lite men god belysning. To store vinduer. 

Jeg tenker å male med fargen soothing beige,  er det noen som kjenner til den fargen? Kan man se at det er en beige farge? 

Jeg har også lyst å male vinduskarmer i samme farge- bare i halvblank. Er det noen som kan fortelle meg om det er verd den jobben? 

 

Anonymkode: 7d5b9...8e5

Fargen er nydelig 😍 vi har den i hovedstue og på soverom. Vi bor i et stort gårdshus med jugendstil på vinduene, og her glir det rett inn. Den passer veldig fint til antikke møbler og rosetter i taket og store taklister uten at den ser "gammel" ut.  Rolig farge som passer til det meste (man kan tilpasse andre farger til den uten at det blir "masete") 🙂 vi har valgt matt, men vi har glatte vegger. Vet ikke om det blir annerledes om det males f.eks på panel 🤔 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja den er beige av farge, mal heller vinduer i 15 glans.det blir penere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig lekker farge. Passer til hvitt og mørke møbler. Ser elegant ut selv med gamle møbler.

Vi har akkurat malt et soverom som har hvitt tretak og høye gulvlister, gammeldags stil. Er sååå fornøyd.

Skal ha inn mørke møbler.

Anonymkode: 6876a...c71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan absolutt se at det er en beige farge, og jeg liker den stort sett veldig godt.

Men den forandrer seg med lyset, og jeg synes den kan fremstå litt gul i direkte sollys/kaldt lys.
Jeg synes fargen er penest når det er litt varme i lyset (kveldssol/varm innendørsbelysning)

 

 

Anonymkode: 927b9...173

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar 🤩 

Hva tenker dere om å male vinduskarmer og evt lister i samme farge? I glansgrad 15 som en av dere snille foreslo 😍 Er det forferdelig mye arbeid? Ser for meg at det kan bli veldig fint, men orker ikke bruke hele sommeren på det... 

Anonymkode: 7d5b9...8e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

 

Hva tenker dere om å male vinduskarmer og evt lister i samme farge? I glansgrad 15 som en av dere snille foreslo 😍 Er det forferdelig mye arbeid? Ser for meg at det kan bli veldig fint, men orker ikke bruke hele sommeren på det... 

Anonymkode: 7d5b9...8e5

Det tar litt tid å male vinduskarmer og lister, men hele sommeren tar det ikke. 
Hvis du setter av en helg har du kommer veldig langt. 

Anonymkode: 927b9...173

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...