AnonymBruker Skrevet 7. september #21 Del Skrevet 7. september Ts her. Vi byttet og det var null stress. Man må bare ikke anta at folk vil le og mobbe. Faktisk var det ingen som direkte gjorde det, selvom noen kunne humre litt. De fleste forstod det. Og tok det pent. Anonymkode: 8d87b...236 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september #22 Del Skrevet 7. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Ts her. Vi byttet og det var null stress. Man må bare ikke anta at folk vil le og mobbe. Faktisk var det ingen som direkte gjorde det, selvom noen kunne humre litt. De fleste forstod det. Og tok det pent. Anonymkode: 8d87b...236 Så bra! Hva var grunnen til at dere byttet? Føltes det ikke riktig? Var det vanskelig å «omstille seg» til at han het noe annet? Jeg prøver å bytte navn nå, men merker at det tar litt tid å vende seg til det nye 😅 Anonymkode: ecf9c...ed4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september #23 Del Skrevet 7. september AnonymBruker skrev (9 timer siden): Så bra! Hva var grunnen til at dere byttet? Føltes det ikke riktig? Var det vanskelig å «omstille seg» til at han het noe annet? Jeg prøver å bytte navn nå, men merker at det tar litt tid å vende seg til det nye 😅 Anonymkode: ecf9c...ed4 Jeg følte det ble litt kjedelig. Det var det tryggeste alternativet. Og derfor ble det feil. Å "safe" seg når man uansett ikke vet hva barnet selv kommer til å like. Ja, jeg synes jo det var rart, og kunstig å uttale et annet navn, men nå etter noen få mnd begynner det å bli naturlig. Kan fortsatt ta meg seg i å tenke ut enda "bedre" navn. Så jeg er fortsatt usikker, men vet jo at det vil med tiden gå seg til. Overtenker alt, dessverre. Anonymkode: 8d87b...236 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september #24 Del Skrevet 7. september AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg følte det ble litt kjedelig. Det var det tryggeste alternativet. Og derfor ble det feil. Å "safe" seg når man uansett ikke vet hva barnet selv kommer til å like. Ja, jeg synes jo det var rart, og kunstig å uttale et annet navn, men nå etter noen få mnd begynner det å bli naturlig. Kan fortsatt ta meg seg i å tenke ut enda "bedre" navn. Så jeg er fortsatt usikker, men vet jo at det vil med tiden gå seg til. Overtenker alt, dessverre. Anonymkode: 8d87b...236 Skjønner! Hvordan forholdte barnefar seg til dette? Min er litt imot byttet Anonymkode: ecf9c...ed4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september #25 Del Skrevet 8. september AnonymBruker skrev (21 timer siden): Skjønner! Hvordan forholdte barnefar seg til dette? Min er litt imot byttet Anonymkode: ecf9c...ed4 Han var ikke superbegeistret. Samtidig ville han at jeg skulle være fornøyd. Han var mer opptatt av hvordan det oppfattes av andre å skulle bytte. Kan man gi deng i hva alle andre måtte mene tror jeg det meste i livet går bra. Hvis du søker litt på det, virker det som at veldig mange har vært i samme situasjon. Er det helt forskjellige navn, type sjangermessig? Om jeg får spørre:) Anonymkode: 8d87b...236 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober #26 Del Skrevet 14. oktober AnonymBruker skrev (På 8.9.2024 den 22.36): Han var ikke superbegeistret. Samtidig ville han at jeg skulle være fornøyd. Han var mer opptatt av hvordan det oppfattes av andre å skulle bytte. Kan man gi deng i hva alle andre måtte mene tror jeg det meste i livet går bra. Hvis du søker litt på det, virker det som at veldig mange har vært i samme situasjon. Er det helt forskjellige navn, type sjangermessig? Om jeg får spørre:) Anonymkode: 8d87b...236 Hei igjen! Vi endte opp med å bytte (baby var da 3,5 mnd). De fleste tok det pent. Ble mye spørsmål om hvorfor. Vil ikke skrive navnene her, men det var 2 veldig like navn - norrøne. Merker det tar litt tid før folk klarer å vende seg til det nye, selv om det var nesten likt. Har gått 1 mnd og folk sier fortsatt feil. Håper det går over snart. Tok det lang tid før folk vendte seg til det nye navnet? Anonymkode: ecf9c...ed4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober #27 Del Skrevet 19. oktober AnonymBruker skrev (På 14.10.2024 den 22.10): Hei igjen! Vi endte opp med å bytte (baby var da 3,5 mnd). De fleste tok det pent. Ble mye spørsmål om hvorfor. Vil ikke skrive navnene her, men det var 2 veldig like navn - norrøne. Merker det tar litt tid før folk klarer å vende seg til det nye, selv om det var nesten likt. Har gått 1 mnd og folk sier fortsatt feil. Håper det går over snart. Tok det lang tid før folk vendte seg til det nye navnet? Anonymkode: ecf9c...ed4 Gratulerer med beslutningen! Heier på alle som tør å drite i hva alle andre vil tenke, og gjøre som man selv vil. Krevde mye av meg å kvinne meg opp til avgjørelsen selv. Måtte gå litt tid før det satt. Og folk jeg nesten aldri har kontakt med, vet jo kanskje ikke om bytte og jeg vet ikke om de har så god hukommelse at de husker forrige navn. Har endelig kommet over skammen, og sier det rett som det er at vi byttet, så setter jeg punktum der. Før drev jeg å forklarte for alle om hvorfor osv. Har jo ingen plikt til å fortelle noen noe som helst, så får alle tenke sitt. De som har hatt dilemma med å navngi barna sine forstår problematikken. Mens mange andre forstår ikke og blir veldig forundret. Det er mye følelser rundt det fortsatt da. Har ei venninne som slang ut en kommentar at barnet mitt kledde det første navnet sitt bedre, og det har kvernet i hodet mitt i flere uker... Anonymkode: 8d87b...236 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober #28 Del Skrevet 19. oktober lillebamsemums skrev (På 6.9.2024 den 22.11): kan man gjøre det? vi sliter sikkelig med å finne navn til lille jenta vår. Hun er ikke født enda, men termin nærmer seg og jeg får ganske mange spørsmål om navn. Vi slet også med å bestemme oss. Visste ikke om vi fikk gutt eller jente. Hadde jentenavnet klart, men stod mellom tre guttenavn og ut kom en gutt:) Brukte en liten uke på å bestemme oss. Navnet vi var mest fortrolig med før fødsel passet absolutt ikke til gutten vår. Sa navnene høyt til ham og snakket mye sammen om navnene. Vi er veldig fornøyd med navnet vi endte på:) Men vanskelig var det! Lykke til Anonymkode: 51110...92f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå