Gå til innhold

Bare et hjertesukk ang andres forventninger om meg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg var i en vanskelig periode i livet. Kiloene rant av og jeg ble regelrett avmagret. Folk rundt meg begynte å bli bekymret. Alle var veldig hensynsfulle, og diskret påpekte sin bekymring. I begynnelsen.. men så ble det mer og mer direkte. Kjæresten klagde over blåmerker som han fikk under sex pga for liten fettprosent. Min mor klagde høylydt over ben som stakk ut. 

Vel. Jeg startet i behandling, viste seg å vøre k-pstd fra tidligere ekteskap. og kiloene kom sakte men sikkert på igjen. Jeg startet p trene, fettprosenten gikk opp og å gjorde muskelmassen. Alle rundt ble så glade fordi fysikken viste at jeg har det bra. 

Og, jeg stortrives med min nye livsstil. Trener crossfit flere ganger i uken. Og jeg er blitt sterk, sunn og muskuløs. 

Men det er ikke godt nok... 

Nå er jeg for muskulær. For stor, for opptatt av eget utseende. Men helt ærlig, så er jeg stolt selv over hva jeg har klart å opp å. Jeg har gått fea å vøre usunn, ikke få i meg mat, vøre depressiv, til i dag å spise regelressig, sunn og fettrik/proteinrik mat, trene, være en del av et positivt miljø (treningssenteret), begynt å kle meg i stil med humør, som utelukkende er positivt. 

Men, jeg er jo stolt over å ha overkommet mye av hva jeg har slitt med. Og selvfølgelig deler jeg dette med mine nærmeste. Men de blir jo fa%&÷n meg aldri fornøyde. 

Jeg får følelsen av at jeg enten er for tynn, liten, sliten, deprimert, eller for muskulær, for fit, for positiv. 

Dette er egentlig bare et hjertesukk, for akuratt nå føler jeg at uansett hva jeg gjør, så er det aldri godt nok, eller, alltid feil. Og jeg trenger styrke til å ikke gi opp min egen kamp mot å ha det bedre med meg selv, i min kropp, slik jeg vil være, på tross av hva andre måtte mene om  år jeg er på "mitt beste". 

Jeg har nå startet med min healingsprosess med å holde alt for meg selv, og helt ærlig. Jeg følte meg mindre alene når jeg kunne dele hvor elendig alt var. Nå har jeg ingen/få å dele mine oppturer og positivitet med. 

Takk for at du leste. 

 

 

Anonymkode: 00b3d...f18

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Be de holde kjeft! Bli sint!

Anonymkode: 365ab...e01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...