Gå til innhold

Hvor mye bruker dere på utseende per måned? (untatt klær)

AlexandraX

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Frisør 1-2 ganger i året: maks 1500kr.

Rens/ansiktskrem fra apote 4 g/året 1000-1200kr.

Sminke når jeg er tom: 1000kr.

Vil si jeg er billig i drift, men det har kostet litt å finne favorittproduktene Bruker nå heller penger på investeringer, selv om jeg er bittelitt jålete: 

Anonymkode: 5c331...aba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Trinemor78 skrev (10 timer siden):

Jeg er en "bygdedame", og forstår bare ikke prioriteringene, ikke vondt ment. Forklar meg gjerne dette: Om en har en gjennomsnittslønn, så skal en bruke en fjerdedel på utseende? Kan skjønne det om en har fri bruk av penger, slik som rike kapitalfruer. Men når mannen ikke ser forskjell, hvem pynter du deg for da? Deg selv? For å se yngre ut? Venninner? Må du ha plettfrie negler for å føle deg bedre? Jeg dusjer, børster håret og sminker meg litt om morningen... Men her snakker vi en foundaition fra Cubus og Mascara fra Coop...  Da jeg giftet meg nektet jeg å bruke 6.000 på frisør. Så ordnet en rimelig frisyre, kun noen bølger og hårpynt som jeg kjøpte på finn (Var ubrukt). Kjolen lånte jeg med en venninne da jeg likte den godt, betalte bare for renseriet.  

Du høres ut som venninna mi som reagerte negativt da jeg hadde kjøpt ny veske til 20 000, selv om hun selv nettopp hadde kjøpt seg spesialutstyr til ski for 30 000.

Det er så enkelt som at folk er forskjellige. Jeg har mer enn nok penger, og det gir meg velvære og glede. Storkoser meg med tiden brukt på sminke og hudpleie, i neglesalongen, eller hos hudpleier. 

Tror du virkelig at det bare er dine valg og prioriteringer som er de riktige i livet? 

Og hvorfor deltar du i det hele tatt på velvære og kosmetikk forumet? 

Anonymkode: 570de...3f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lill3My skrev (På 10.5.2024 den 22.09):

Hårklipp en gang eller to i året = 16-1700

Hudkrem ~ 200 per tube, varer typ 2 mnd, så 1200 i året

Maskara - kjøper kanksje 2-3 hvert år, så 5-600,-

Fuktighetskrem - kanskje 600,- ila ett år 

Kjøper maks en foundation per år, vanlig du en cc-cream. Kanksje 2-300,-

Så om jeg da antar at jeg kanskje har glemt noe og dermed runder opp, ca 4500,- 

Bruker ellers nesten ingenting. (Sjampo, balsam  , såpe osv tenker jeg på som nødvendige hygieneprodukter, og ikke som "estetiske"). Innser og erkjenner at jeg er langt under snittet opptatt av kosmetikk. Har rett og slett bare ikke interesse i det og ettersom både privatlivet og yrkeslivet preges av treningstøy og hyppig aktivitet er det heller ikke noe jeg tenker jeg "gidder" bruke tid på 

Dette ser ut til å oppsummere mitt forbruk godt også 👌 8000 kr i måneden til dill har jeg ikke. I alle fall ikke om jeg vil holde liv i barna og beholde huset. 

Anonymkode: cca4e...bc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg bruker masse penger på hudpleie nettopp sånn at jeg kan gå uten sminke. 

Noen her har i hodet sitt at man må se ut som Sophie Elise eller noe når man bruker penger på utseendet. 90% av det jeg gjør, gjør bare at huden blir jevn og glødende liksom, at jeg ser sunn og frisk ut, ikke falsk. 

Jo eldre jeg blir, jo mer penger bruker jeg, for i gamle dager glødet huden av seg selv 😅 Pluss jeg har mye mer penger nå.

Anonymkode: cde51...a17

Dette er veldig sant, virker som om mange tror at mye penger på utseendet = falskt, og at man gjør det for andre. 

Jeg liker følelsen av å være hårfri, epilerer og fikser selv midt på vinteren når mannen er på reise en uke. Liker glatt hud, også på føttene. Føler meg alltid velstelt når jeg har pene negler på hender og føtter - kom selv hjem fra en reise i går, prioriterte umiddelbart å fikse på litt slitte negler, selv om jeg har to dager på hjemmekontor foran meg nå. Hudpleie og hudpleier gjør at huden ser sunn og jevn ut. Også nyter jeg også tid brukt på dette. 

Selvfølgelig ble penger prioritert på en annen måte da jeg var nyetablert. Og som du sier - alderen krever litt mer. Og som noen andre har påpekt - noe må man bruke pengene sine på, så hvorfor ikke noe som gir velvære og glede? 

Anonymkode: 570de...3f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...