Gå til innhold

Hvor mye bruker dere på utseende per måned? (untatt klær)

AlexandraX

Anbefalte innlegg

AlexandraX skrev (På 10.5.2024 den 21.55):

Så klart bruker man mer den ene måneden og mindre den andre måneden, men hvor mye bruker dere sånn circa i snitt per måned? Uten å telle klær

Jeg budsjeterer for 8000 kr per måned for å ikke bruke for mye. I det inngår frisør, hudpleie, estetisk medisin, vippe extensions, bryn behandling, laser hårfjerning, cellulite massasjer, tannbleking, diverse sånne behandlinger og selvfølgelig kosmetikk. Jeg bruker heldigvis ikke penger på negler og fotpleie :D

Herregud! Det var mye penger og et budsjett som oser av dårlig selvbilde... 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg kjøper sminke for ca 5-600 kr en gang i året. Bruker det bare til spesielle anledninger så tar lang tid før det går tomt.

Kjøper shampoo, balsam og deo når det går tomt. 

Farger håret ca to ganger i året (nå for tiden blir det hjemme).

Det blir vel kanskje ca 2 300,- i året.  Så ca 200 kr i måneden i gjennomsnitt.

Anonymkode: c0093...6a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Trinemor78 skrev (18 minutter siden):

Herregud! Det var mye penger og et budsjett som oser av dårlig selvbilde... 

Ikke meg du siterer.

Er dette med "dårlig selvbilde" og "naturlig" noe dere føler for å slenge ut for å trykke personer som den du siterte ned? Hva er feil med å bare konstatere at du gjør det slik, og akseptere at andre gjør ting annerledes? 

Det er vel i bunn og grunn slike angrep som du kommer med her som oser dårlig selvbilde? 

Anonymkode: 570de...3f2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Ikke meg du siterer.

Er dette med "dårlig selvbilde" og "naturlig" noe dere føler for å slenge ut for å trykke personer som den du siterte ned? Hva er feil med å bare konstatere at du gjør det slik, og akseptere at andre gjør ting annerledes? 

Det er vel i bunn og grunn slike angrep som du kommer med her som oser dårlig selvbilde? 

Det er ytringsfrihet i Norge og du er sikkert en av mange som bruker tusenvis i måneden ... Folk får gjøre som de vil, og det er kanskje en ny trend blant yngre å bruke halve lønnen på utseende... Synes bare det er trist. Og når de blir eldre ser de selv at de egentlig er finere uten alt det falske og heavy sminke.  

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Trinemor78 skrev (4 minutter siden):

Det er ytringsfrihet i Norge og du er sikkert en av mange som bruker tusenvis i måneden ... Folk får gjøre som de vil, og det er kanskje en ny trend blant yngre å bruke halve lønnen på utseende... Synes bare det er trist. Og når de blir eldre ser de selv at de egentlig er finere uten alt det falske og heavy sminke.  

Jeg er eldre - nesten 50. Godt gift på 20. året. 

Ja, jeg bruker mye på hud og hår, og negler. Moderat sminke. For egen del, mannen ser ikke forskjell. 

Hva er feil med det? 

Jeg angriper ikke deg for valg du tar. En ufin personlighet er et veldig dårlig trekk. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, jeg bruker mye på hud og hår, og negler. Moderat sminke. For egen del, mannen ser ikke forskjell. 

Hva er feil med det? 

Jeg angriper ikke deg for valg du tar. En ufin personlighet er et veldig dårlig trekk. 

Må bare legge til at TS har laget 2-3 tråder med noen timers mellomrom om spørsmål om hvorfor menn avviser henne, og hvis man leser svarene der ser man at mye går på nettopp dårlig selvtillit. Dette kommer selvsagt ikke frem i denne tråden, men tenkte jeg skulle nevne det.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg tjener ca en million i året, og tanken på å skulle bruke nærmere 10% av lønna på utseende.. Wow det hadde jeg aldri prioritert. 

Frisør koster vel mest av det jeg gjør. Men vil tippe jeg er godt under 8000 i året. 

Anonymkode: 8bfc3...0e2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Håper du har inntekten for dette ts, for nesten 100 000 i året er jo ekstremt. 

Håper du ser bra ut. 

Celulittbehandling, nesten alle har det, er ikke noe fint men jeg tror egentlig dere blir svindlet. 

Anonymkode: f8a90...94c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I gjennomsnitt rundt 1000-1500 i mnd. 

Negler 650 hver måned, frisør 3 ganger i året 3000 kr per gang og i tillegg produkter til hår, hud og sminke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vet ikke hvor mye jeg bruker, men gjør alt selv for å slippe å være sosial med fremmede. Håret mitt er langt som jeg ønsker, men skulle vært til frisøren for jeg gjør en dårlig jobb 😅 Menn liker håret mitt på tross av at det ikke ser ut, det er det som holder meg igjen fra å klippe det kortere hos frisør for aldri om de lar meg beholde lengden. Går til rumpa. Trenger desperat noe liv og litt stuss. 

Burde tatt botox i en rynke også, men har ikke lyst på fremmedlegemer i kroppen. 

Anonymkode: f8a90...94c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bruker kanskje 4000 per måned. Det meste går i hudprodukter, hudpleie, profhilo Profhilo - bedre hudkvalitet og et naturlig løft til ansiktet (akademikliniken.no) - det fungerer noe sinnsykt enn så lenge, og er veldig greit ettersom overgangsalderen har kommet- og det gjorde et stort innrykk i minsket hudkvalitet. Så det anbefaler jeg. ....og noe sminke. 

Jeg bruker ikke penger på frisør nesten, ettersom jenta mi klipper og striper. Jeg blir aldri fornøyd hos frisør, så det er grunnen. Men det koster med hårprodukter. 

Jeg er snart 48 år, og investerer litt i huden min nå ettersom jeg ikke orker å gå inn i 50 årene med hud som henger, etter å ha arbeidet og vært mor, ofret meg å så mange år for alle andre. Nå er det min tur. Så dette gjør jeg med god samvittighet. Jeg har pengene til det, og prioriterer meg selv endelig. 

Anonymkode: 6b799...a1d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hva er feil med det? 

Jeg er en "bygdedame", og forstår bare ikke prioriteringene, ikke vondt ment. Forklar meg gjerne dette: Om en har en gjennomsnittslønn, så skal en bruke en fjerdedel på utseende? Kan skjønne det om en har fri bruk av penger, slik som rike kapitalfruer. Men når mannen ikke ser forskjell, hvem pynter du deg for da? Deg selv? For å se yngre ut? Venninner? Må du ha plettfrie negler for å føle deg bedre? Jeg dusjer, børster håret og sminker meg litt om morningen... Men her snakker vi en foundaition fra Cubus og Mascara fra Coop...  Da jeg giftet meg nektet jeg å bruke 6.000 på frisør. Så ordnet en rimelig frisyre, kun noen bølger og hårpynt som jeg kjøpte på finn (Var ubrukt). Kjolen lånte jeg med en venninne da jeg likte den godt, betalte bare for renseriet.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tør ikke regne på det 😉. Går ikke til frisør, neglesalong, osv.

Hårfarge, shampo, balsam, hårkur, div hårstyling.

Elsker dusjsåper. Bruker skrubb.

Bruker masse bodylotion. Litt selvbruning vår og høst. Solkrem.

Neglelakk, neglelakkfjerner, olje til neglebånd.

Moderat sminke, men sminker meg daglig. CC-krem, pudder, rouge, øyeskygge...

Driver ikke med disse moderne hudpleierutinene. Bruker fuktighetskrem, maske innimellom, sminkefjerner og rens.

Må alltid ha et bra utvalg parfymer.

Har sikkert glemt noe. Men tipper 500 - 1000 i mnd.

Er over 50, og har råd til det.

Anonymkode: 22b9b...ddd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med alt av sminke, hudpleie, hårpleie og parfyme, blir det vel rundt 300 kr i snitt i måneden. 

Det enkeltproduktet jeg bruker mest penger på er mascara. Det er så vanskelig å finne mascara riktig farge, så jeg bestiller fra USA. Ellers liker jeg gode hårprodukter, velduftende dusjsåper og fargerik sminke, men noen store summer blir det ikke. Hennafarge til håret kjøper jeg billig på innvandrerbutikk, og klipp hos frisør er max to ganger i året. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AlexandraX skrev (På 10.5.2024 den 21.55):

Så klart bruker man mer den ene måneden og mindre den andre måneden, men hvor mye bruker dere sånn circa i snitt per måned? Uten å telle klær

Jeg budsjeterer for 8000 kr per måned for å ikke bruke for mye. I det inngår frisør, hudpleie, estetisk medisin, vippe extensions, bryn behandling, laser hårfjerning, cellulite massasjer, tannbleking, diverse sånne behandlinger og selvfølgelig kosmetikk. Jeg bruker heldigvis ikke penger på negler og fotpleie :D

Botox 3 ganger ca 8000 kr pr ÅR.

Går aldri til frisør (fikser hår selv), tar aldri noe brynsfarge eller solarium,negler osv  ,eller betaler for noe treningsstudio. Det gjorde jeg ikke før jeg begynte med botox i fjor heller. 

Anonymkode: 3ed37...c63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vet ikke sum,men bruker stort sett billig shampo og balsam,som feks Sunsilk. Frisør kanskje annenhver mnd for å klippe tupper. Bruker sminke,kjøper stort sett Maybelline ,Loreal el. Kjøper ofte på Normal,Lyko eller i Sverige. Aldri fiksa hverken bryn, vipper eller negler i salong,eller hatt hair extentions. Bruker en fuktighetskrem som går til ansikt og hender,og kjøper en bodylotion i ny og ne. Av og til en hårkur,og alltid Baby Foot før sommeren!

Bruker jo litt,men laaaaaangt unna 8000 ihvertfall!

Anonymkode: a0373...6c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
Trinemor78 skrev (6 timer siden):

Jeg er en "bygdedame", og forstår bare ikke prioriteringene, ikke vondt ment. Forklar meg gjerne dette: Om en har en gjennomsnittslønn, så skal en bruke en fjerdedel på utseende? Kan skjønne det om en har fri bruk av penger, slik som rike kapitalfruer. Men når mannen ikke ser forskjell, hvem pynter du deg for da? Deg selv? For å se yngre ut? Venninner? Må du ha plettfrie negler for å føle deg bedre? Jeg dusjer, børster håret og sminker meg litt om morningen... Men her snakker vi en foundaition fra Cubus og Mascara fra Coop...  Da jeg giftet meg nektet jeg å bruke 6.000 på frisør. Så ordnet en rimelig frisyre, kun noen bølger og hårpynt som jeg kjøpte på finn (Var ubrukt). Kjolen lånte jeg med en venninne da jeg likte den godt, betalte bare for renseriet.  

Jeg har lyst til å svare på dette. Håper det går greit. 

Om en kvinne har frie midler, hva kan hun da bruke det på? Jeg ser for meg disse: alkohol, snus, mat i kantina, interiør, bøker, reise, streaming, lunsj med venner, og mye annet. 

Jeg synes f.eks alt det over ikke passer med mine prioriteringer. 

Hva bruker du dine penger på? 

Men til det du lurer på. En del pynter seg for menn eller venninner. Eller seg selv. Å pynte seg for seg selv er å ta vare på sin mentale helse. Det kan også være en hobby. Eller kultur. 

Jeg er også fra bygda og jeg både ser det her inne og hører det når jeg er hjemme på besøk og det skrytes av en ikke bruker noe på velvære. Det er butikkshampo og vann i ansiktet om morgenen som det smører spenol over. Og det er det. 

Jeg regner med at dette har noe med at om en jobber på gård og må dusje etter hvert fjøsstell og tilbringer dagene med å bruke kropp og hender på møkk, støv, jord, olje og alt annet en kommer borti i landbruket så er det meningsløst å sminke seg, ta på seg parfyme og sette på lange negler. Kvinner fra gård er fine på en annen måte. De er naturlig brune og naturlig sterke. 

Du lever i en viss kultur. 

Jeg lever i byen og har tatt til meg en annen kultur. Her er man MYE tettere på MANGE flere mennesker enn i byen. Jeg er ikke naturlig sterk og naturlig brun og flott, så jeg kjøper meg det utseende en bykvinne har. Og passer på å lukte godt da jeg må være klint til fremmede på buss og bane. F.eks.

Anonymkode: f18e8...680

Lenke til kommentar
Del på andre sider

600 kr på negler i mnd, 600 kr på brasiliansk voks. 

Farger håret selv. Klipper meg på Cutters hver fjerde mnd. 

Bruker i snitt 100 kr mnd på sminke. 

Butikk sjampo, balsam og kremer. 

kjedelig dyrt: kontaktlinser (klarer bare å bruke engangs) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I det totale kanskje ca 2000 i mnd.

Anonymkode: d273d...c51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Trinemor78 skrev (19 timer siden):

Jeg bruker masse penger på hudpleie nettopp sånn at jeg kan gå uten sminke. 

Noen her har i hodet sitt at man må se ut som Sophie Elise eller noe når man bruker penger på utseendet. 90% av det jeg gjør, gjør bare at huden blir jevn og glødende liksom, at jeg ser sunn og frisk ut, ikke falsk. 

Jo eldre jeg blir, jo mer penger bruker jeg, for i gamle dager glødet huden av seg selv 😅 Pluss jeg har mye mer penger nå.

Anonymkode: cde51...a17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...