Gå til innhold

Hvor mye bruker dere på utseende per måned? (untatt klær)

AlexandraX

Anbefalte innlegg

Gjest Bromance
AlexandraX skrev (På 11.5.2024 den 1.41):

de menene jeg liker vil ikke ha middelmådige jenter... derfor må jeg prøve hardt og bruke mye penger på utseende. selvfølgelig avslører jeg ikke hvor mye jeg gjør med utseende eller hvor mye penger jeg bruker på det

Tenker det er mye mer "middelmådig" å dolle seg opp på en slik måte. De damene som holder på sånn ser jo nesten like ut.

De fleste menn liker best naturlige damer. Syns det bare er trist at noen skal kaste bort så mye penger for å gjøre seg til for menn. Hvis de ikke liker hele dama for den hun er, og kun ser på det ytre, så kan han bare være. Kvinner bør ha litt mer selvrespekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tar botox hver tredje måned da, men det er på Statens regning (og mot kronisk migrene). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Uten å finregne på det, så tenker jeg 5000 kr/mnd kanskje. En periode jeg dreit penger (før jeg kjøpte meg opp i bolig og fikk mye større lån, pluss oppussing å bruke penger på), så tror jeg faktisk jeg brukte greit over 15 000... det er mange spinndyre behandlinger der ute. Og jeg har prøvd dem alle 😅

Det går mye til pleie av ansiktshud i salong. Jeg liker dermapen, diverse lasere og hydrafacial, samt injeksjoner som ikke endrer noe i ansiktet men bare gjør huden penere (prophilo, skinboosters, aquagold). Det er alltid noe hver måned, men jeg må jo spre det litt utover. Bruker også mye på bra hudpleieprodukter. Kjøper ikke så ofte sminke da, bruker stort sett mascara og bb cream. 

Av og til kroppsbhehandlinger, jeg har jo tatt mye hårfjerningslaser, og cellulittbehandlinger.

Bryn og negler fikser jeg selv, ikke at jeg pleier å fikse det så mye da. Vippeløft og pedikyr en gang før hver sommer kanskje. Frisør er jeg ikke noe ofte på, en gang i halvåret.

Anonymkode: cde51...a17

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bruker nok mellom 1000 og 1500. Det aller meste går til frisør. 

Anonymkode: 387ff...e67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fotpleie fordi jeg må av medisinske grunner. Koster 700 annen hver mnd 

Frisør hver 3-4 mnd ca 2000. 

Tror jeg bruker mellom 300-1000 på resten i mnd. Bruker heldigvis ikke Botox osv. 

Anonymkode: b1d7b...108

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er 52 år og bruker dette på utseende mitt:

375,- i mnd medlemskap gym. 

2500,- i året klippekort svømmehall

3000,- i året diverse yogakurs

Så koster vedlikehold av ski og sykkel også. 

Å løpe på fjellet koster litt nå og da. 200,- i mnd kanskje? 

800,- hver tredje mnd på håret. 

Hudpleierutinen bruker jeg ca 8000,- på i året. Jeg trenger kanskje ikke det, men det er mye velvære i en hudpleierutine. 

Vippene mine har naturlig bøy og er lange, så kjøper 2 mascara i året. 

Neglene er korteklipte og lakkerte. Ca 100,- i mnd kanskje. 

Bryna er naturlig fine synes jeg. 

Jeg bruker noe på selvbruning. 200-300,-?

Jeg driver med litt influencing på si og har mer sminke en jeg noen gang vil ha behov for. Jeg tar i mot produkter for 100 000,- i året. 

Jeg går til tannlege annenhver mnd. Jeg er kaffedrikker så jeg må få jevn puss av misfaring. 

Celluliter er naturlige. Det er rart for meg å bruke penger på det. 

Rynker og slapp hud lever jeg veldig fint med. Jeg er da en voksen dame. Fint det. 

Så ja. Jeg synes kroppen min er så fin at min mann kan bare legge puta over hodet mitt, så kan han late som jeg er 25 år. 

Jeg har Multippel Sklerose og tenker at det er viktig å ha en velduftende og sprek kropp. Det er lett å hate en kropp med handikapp. 

Anonymkode: f18e8...680

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 10.5.2024 den 22.06):

Kjøper sjampo og balsam og hårkur for kanskje 50 i mnd? Bruker ikke en hel flaske i mnd.

Negler og håret ordner jeg helt selv.

Hudpleie - noen 100 :) 

Anonymkode: 14ef9...e81

men produktene du bruker koster vel noe? 

Jeg gr til frisør hver 6 uke, og det er ca 3000 hver gang - så ca 2000 år mnd 
Hudpleie fra Zo Medical er dyre i innkjøp men varer minst 6 mnd, mine koster 6000 i innkjøp så ca 1000 kr mnd
farger vipper og får ordnet bryn hos hudpleier hver 6 uke, det er 600, ellers bruker jeg ikke sminke.. 
Shampoo, balsam, kur, varmespray osv ca 1000 kr pr mnd 

Anonymkode: d1290...7fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner ikke trening som penger brukt på utseendet, det er for helsa. Dem posten er betydelig større hos meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En rens, toner, serum, fuktighetskrem, solkrem + litt sminke + såpe, krem, tannpasta + hårprodukter + parfyme varer jo lenger enn en måned, så jeg kjøper ikke noe hver eneste måned. 

Anonymkode: 23ecd...f98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Samfunnsengasjert skrev (På 11.5.2024 den 1.19):

Nei, det må du ikke. Det kan for noen menn fremstå veldig overfladisk at noen kvinner bruker tusenvis i mnd på utseendet. De vil heller ha naturlige jenter som ikke er så opptatt av det ytre 

Menn har ingen anelse hvordan en FAKTISK kvinne ser ut.

De vil ikke ha naturlig kvinner, de vil ha kvinner som SER naturlige ut.

Anonymkode: 23ecd...f98

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sikkert rundt 500 kr. På hårfarge, sminke og hudpleieprodukter. 
Skulle gjerne hatt råd til månedlige hudpleietimer hos hudterapeut og å fått fikset neglene, men det har jeg dessverre ikke. 

Anonymkode: ce1bd...520

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker 200kr i gjennomsnitt :) Da inngår det hårfarge, og kremer/hudpleie/tannkrem jeg må kjøpe fra en tid til annen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vipper annenhver uke er 900 kr. Annet enn det bruker jeg ikke no fast sum per måned. Har tatoverte bryn som må opprettholdes en gang i året, det er 2-3000 kr. Hudpleie kjøper jeg når det er tomt, kjøper som regel i middels prisklasse... 

Si 1500 kr. i mnd. om man regner et gjennomsnitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Om jeg tar godt i, så maks 500 kr/mnd. Har hudpleieprodukter og noe sminke, men bruker ikke foundation og slikt. Mascara, øyeskygge, eyeliner og noe til leppene som brukes sporadisk. Hårfarge kanskje hver 4.-5. måned. Klipper meg som oftest selv, kanskje frisør hvert annet år. Ingen kosmetiske behandlinger.

Anonymkode: 28277...cd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ca 60 kr i måneden, vil jeg tro, men siden jeg nå har godt med både neglelakk, sminke og diverse, blir det nok enda mindre fremover. Jeg går aldri til hud-, hårsalong eller liknende. Klipper og farger håret hjemme ca 2-3 ganger i året. Bruker stort sett bare maskara, øyenbrynsblyant og solpudder om jeg sminker meg til daglig, og legger til litt øyenskygge til fest. Har kanskje behov for en ny maskara og øyenbrynsblyant i løpet av dette året, men ellers har jeg egentlig ikke behov for å kjøpe noe nytt på årevis. Og må kjøpe ny solkrem også, forresten.

Anonymkode: 2316c...531

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Havner nok på ca det samme som ts i snitt, noen mnd mindre, andre mer 

Anonymkode: eb0aa...fde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Bruker 1000 - 1500kroner cirka i mnden i snitt, og hoveddelen av det er frisør.  I tillegg litt fuktighetskrem og serum.  Syns egentlig det er mer enn nok.  Unner meg en sjelden gang hudpleie/fotpleie/massasje (2 ganger i året), men det er mest for å unne meg selv noe og ikke noe jeg gjør fast.   Jeg tjener godt, så har god råd, men det er jo penger rett ut vinduet. 

Problemet med en del sånne ting er jo at har man først begynt så må man fortsette for å opprettholde det.   Sånn som det er med håret mitt som jeg farger.   Så det er jo et nesten evigvarende forbruk som kunne vært brukt på noe mer fornuftig som   sparing. Og som bare vil øke med årene om man vil opprettholde standarden.   Hadde man investert de pengene hver måned - så ville man hatt et rimelig stort beløp på konto etter ti år.  Skal sies jeg også sparer mye - men prøver å finne rett balanse mellom sparing og forbruk.  

Anonymkode: 34973...aa4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymus Notarius

Det er nok ikke mange kronene. Bruker lite sminke, stort sett bare maskara, og den varer ganske lenge. Vasker hår, kropp og ansikt med produkter fra dagligvarebutikken. Har langt hår uten noen spesiell frisyre, så går ikke til frisør, mannen min klipper det innimellom. Barberer legger og armhuler med vanlig høvel, napper brynene med pinsett. Har aldri gjort noe mer med neglene enn å klippe dem, eier ikke engang negllakk. 

Å bruke 8000 på utseendet sitt per måned høres helt sinnssykt ut for meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hmm jeg er usikker. Tar botox 2-3 områder hver andre mnd ca, har tatt profhilo (x2) og skal ta sunekos under øynene nå til helga. Tok fillers for 2 år siden i leppe, hake og marionetter men har ikke tatt påfyll. Kommer nok til å ta sculptra etterhvert, muligens skinbooster. Bruker også litt på hudpleie, men har funnet relativt rimelige produkter. Tretinoin på resept blant annet. Er sjeldent til frisøren og stusser stort sett. Farger bryn og vipper selv. Fikser neglene selv.

Anonymkode: f5f45...662

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AlexandraX skrev (På 10.5.2024 den 21.55):

Så klart bruker man mer den ene måneden og mindre den andre måneden, men hvor mye bruker dere sånn circa i snitt per måned? Uten å telle klær

Jeg budsjeterer for 8000 kr per måned for å ikke bruke for mye. I det inngår frisør, hudpleie, estetisk medisin, vippe extensions, bryn behandling, laser hårfjerning, cellulite massasjer, tannbleking, diverse sånne behandlinger og selvfølgelig kosmetikk. Jeg bruker heldigvis ikke penger på negler og fotpleie :D

Det er ikke rare greiene tror jeg 😆. Liker å være så naturlig som mulig. Trives best med det. 

Hender jeg får en Raptus innimellom, og stikker bort til lokalfrisøren og farger det, men det er ikke ofte.....

Bruker hverken penger på negler, vippe extensions, bryn behandling og slike ting.

Hvis jeg skal prioritere meg selv for velvære så er det massasje jeg først og fremst unner meg, og akupunktur 💕🪷. Det er det som gir meg velvære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...