Gå til innhold

Hvordan kle baby i bæresele?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg venter mitt første barn i Oktober og ser for meg at det enkleste er å ha barnet i bæresele når jeg må lufte hunden på kortere turer. Men, hvordan kler jeg barnet best mulig så den ikke blir kald?

Anonymkode: 5c757...76c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde god nytte av bærejakke. Jeg hadde en litt tynn en som jeg kjøpte brukt på finn og brukte mye på høsten. Og så hadde jeg ei ullkåpe, som var veldig dyr, men som kunne gjøres om fra gravidkåpe til bærekåpe for bæring på både rygg og mage til vanlig kåpe. Jeg kjøpte den i første svangerskap, brukte den til begge barna og bruker den fortsatt på vinteren nå som begge barna mine går selv :) Babyene hadde stort sett på tynn eller tykk ull, i 1, 2 eller 3 lag etter hvordan temperaturen var ute. Og så hadde jeg noen skoposer som de hadde på beina, med ullsokker inni. Samt lue etter hvordan temperatur og vindforhold var ute. 

Bæring var superkjekt til turer med hunden, syns jeg. 

Anonymkode: 5cfc7...c0e

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg hadde god nytte av bærejakke. Jeg hadde en litt tynn en som jeg kjøpte brukt på finn og brukte mye på høsten. Og så hadde jeg ei ullkåpe, som var veldig dyr, men som kunne gjøres om fra gravidkåpe til bærekåpe for bæring på både rygg og mage til vanlig kåpe. Jeg kjøpte den i første svangerskap, brukte den til begge barna og bruker den fortsatt på vinteren nå som begge barna mine går selv :) Babyene hadde stort sett på tynn eller tykk ull, i 1, 2 eller 3 lag etter hvordan temperaturen var ute. Og så hadde jeg noen skoposer som de hadde på beina, med ullsokker inni. Samt lue etter hvordan temperatur og vindforhold var ute. 

Bæring var superkjekt til turer med hunden, syns jeg. 

Anonymkode: 5cfc7...c0e

Oi, ullkåpe? Ekte ull? Hvor kjøpte du den? :) 

Anonymkode: f4f12...72a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en bærejakke i softshell fra mamalila, og en vinterbærejakke fra wallaby wombat. Da kan du kle baby som du kler deg selv, og det holder da typisk. Bare husk på å ha på litt ekstra på føtter, hender og hode. Begge kan jeg bruke som gravid også 

Endret av IkkeStudentLenger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har båret alle mine tre i bæresele. Med februarbarnet kunne jeg bruke vinterdunparkasen min de første ukene. Trengte dermed ikke ekstra klær på babyen. Jeg hadde også en bærejakke kjøpt på bon prix (?). Den har jeg brukt veldig, veldig mye. Fordi det kunne komme litt trekk oppunder den, hadde jeg ekstra ull på beina som stakk ut. Det var derimot ikke nødvendig da jeg brukte vinterjakka mi de første ukene.

Anonymkode: 7cfd8...050

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

To lag med ull + dele ytterlag med baby funker i nesten all slags kulde. :) Da får baby varme fra deg også, og så vidt jeg vet er det anbefalt å dele ytterlag med nyfødt. 

Du kan kjøpe en egen bærejakke, men selv har jeg vel så god erfaring med å bare bruke en av mannens jakke (såfremt den er stor nok til deg). Har du en omslagskåpe med god plass kan det funke også, i alle fall når baby er liten. 

Anonymkode: 04733...684

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde bærejakke i softshell fra Bonprix, og kledde baby ca likt meg selv under den. Gjerne noen lange ullsokker på bena i tillegg om jeg hadde bæresele de stakk ut av. Brukte den jakka utrolig mye, funket alle årstider etter hva jeg hadde under. Kan også være gravidjakke, eller rett og slett vanlig jakke uten innlegg i. Tror jeg hadde denne modellen: https://www.bonprix.no/produkt/softshell-mamma-baerejakke-regulerbar-vidde-mork-turkis-967257/#image

Anonymkode: ec4af...83d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...