Gå til innhold

Ditt beste tips til en førstegangsmor

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Venter mitt første barn og vil som folk flest; gjøre alt riktig. Forstår at det ikke er mulig, men hadde satt veldig pris på ulike tips til alt mulig som gjelder spedbarn og barn fra noen med erfaring! Var det noe du gjorde/opplevde/lærte som var nyttig?

Anonymkode: 9af04...b5e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Stol på magefølelsen din, er mitt aller beste råd. 

Anonymkode: f2347...7ce

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Kos deg og husk at det aller meste er normalt/innafor normalen, så slipper du masse bekymringer. 

AnonymBruker
Skrevet

Og ikke les solskinnshistoriene til ulike bloggere og influensere..stol på deg selv.

Anonymkode: e4998...d46

AnonymBruker
Skrevet

Ikke stresse, ikke tenke perfekt, ikke sammenligne barnet og barnets utvikling med andre og ikke minst: Ha det gøy😀 Kos deg i babytiden. Ta ting i ditt eget tempo og nyt det❤️

Anonymkode: cd5ec...e44

• Liker 2
Skrevet

Bruk tid på å bli kjent med barnet ditt. Slapp av. 
Nyt tiden som kommer nå.

Ikke sammenlign deg eller barnet ditt med andre. 

AnonymBruker
Skrevet

Kjøp inotyol salve!! Den hjelper på selv den såreste røde rumpe!

Absolutt must have!! 

IMG_3168.jpeg

Anonymkode: eaf3f...9f6

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Signerer alle over, stol på magefølelsen 😊 En baby trenger hovedsak mat, rene bleier og omsorg. Du kan ikke skjemme bort et barn med omsorg og babyer manipulerer ikke foreldrene ved å skrike fornå få "viljen" sin, gråt er et tegn på et behov som må dekkes.

Anonymkode: 3acbe...89e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ikke glem partneren din i all baby tåken.

Anonymkode: 6c982...10c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Stol på magefølelsen din❤️

Anonymkode: 9d48a...d65

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Legg vekk mobilen og sørg for å skape gode og trygge relasjoner til barna

La babyen bli en del av deres hverdag, innlem babyen i flokken. Jeg gjorde feilen å bruke all barnets våkentid på å leke/underholde barnet og deretter ta husarbeid m.m. mens barnet sov. Det gjorde meg utslitt og barnet lite vant til å leke selv/bidra. Andremann ble tatt med på alt fra starten av, og fikk en helt annen tilværelse

Anonymkode: 7e3d0...8ff

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Legg bort mobilen og vær mye sammen med babyen din. 
ikke prøv å være perfekt men god nok. Relasjon deg og babyen er viktigst av alt 

Anonymkode: 3dece...7d1

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Venter mitt første barn og vil som folk flest; gjøre alt riktig. Forstår at det ikke er mulig, men hadde satt veldig pris på ulike tips til alt mulig som gjelder spedbarn og barn fra noen med erfaring! Var det noe du gjorde/opplevde/lærte som var nyttig?

Anonymkode: 9af04...b5e

Du kjenner ditt barn best. Mitt beste råd er å ikke ta imot alle råd. Alle har en mening om alt, men DU vet hva DITT barn trenger.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

- Ikke hør på hva alle "eksperter" sier, stol på magefølelsen. 

- ikke tenk på at alt skal være perfekt hjemme hos dere. 

- slipp til partner. Om ikke han steller baby på samme måte som deg, er det viktigst at baby er stelt. Når mannen får delta mer, får du også mer pusterom.  Vær rause med hverandre, babytiden kan være tøff. 

- ikke sammenlign deg med andre, alle er forskjellige, store som små. 

- Lag opp mat som dere har i fryseren. 

Anonymkode: 96b99...20c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...