Gå til innhold

Ingen baby shower


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Babyshower på norsk.

Baby shower på engelsk.

Idiot på norsk.

Idiot på engelsk.

Anonymkode: ff896...9e5

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forstår at det er trist … i min krets er det en selvfølge med babyshower, men det er også flere som har bedt til egen babyfest!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har seks barn født mellom 2003 og 2023. Aldri hatt babyshower. Kjenner heller ingen som har hatt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hatt baby shower, det er ingen tradisjon der jeg bor. Fikk masse gaver og besøk etter at baby var født, satt veldig pris på det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.5.2024 den 20.12):

Hadde ikke, og det stakk dypt. Var sårt. Følte det som ekstra bekreftelse på at jeg er Viggo venneløs.

Anonymkode: a8d4b...d94

Ts her, jeg er litt rar kanskje men jeg er veldig fornøyd med å ikke ha så mange venner etter jo eldre jeg har blitt, fordi jeg har mange andre fine mennesker rundt meg.

Men det stakk litt i hjerte rota når jeg ble spurt i familie selskapet, eller den antok at jeg kommer til å ha det, og da satt det litt langt inne å si at jeg ikke kommer til å ha det. Jeg har heller ikke tenkt på det før jeg ble spurt, fordi jeg har heller ikke brydd meg så mye om det.

Samboeren min har planer om å ordne en baby fest for oss og familien. Det synes jeg er så utrolig koselig, jeg ville egentlig ikke i starten fordi jeg tenkte det var litt teit, men nå synes jeg det bare er super koselig.

Jeg er veldig enig med de fleste her i kommentarfeltet at det er jo tatt fra amerikansk tradisjon, så da er det ikke så viktig egentlig.

Anonymkode: 17f53...f01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, AnonymBruker said:

Ts her, jeg er litt rar kanskje men jeg er veldig fornøyd med å ikke ha så mange venner etter jo eldre jeg har blitt, fordi jeg har mange andre fine mennesker rundt meg.

Men det stakk litt i hjerte rota når jeg ble spurt i familie selskapet, eller den antok at jeg kommer til å ha det, og da satt det litt langt inne å si at jeg ikke kommer til å ha det. Jeg har heller ikke tenkt på det før jeg ble spurt, fordi jeg har heller ikke brydd meg så mye om det.

Samboeren min har planer om å ordne en baby fest for oss og familien. Det synes jeg er så utrolig koselig, jeg ville egentlig ikke i starten fordi jeg tenkte det var litt teit, men nå synes jeg det bare er super koselig.

Jeg er veldig enig med de fleste her i kommentarfeltet at det er jo tatt fra amerikansk tradisjon, så da er det ikke så viktig egentlig.

Anonymkode: 17f53...f01

Baby fest høres jo veldig fint ut. Håper dagen blir bra 😀

Anonymkode: 5baf2...f24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde ingen baby shower med mine 3 første. Tviler på at jeg får det med nr 4… venninna mi derimot har hatt det to ganger, var søstera hennes som ordna det. 

Endret av Babi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke babyshower, trodde egentlig mest det var en amerikansk greie som noen kjendiser her og der hadde adoptert, så tenkte ikke noe over det. Ble invitert i det da ei venninne skulle ha barn og ble egentlig overraska over at det var en ting vanlige folk hadde 😂

Men nei, savnet det ikke. Føler jeg fikk masse nok av gratulasjoner og gaver. Kunne gjerne gjort seg med litt mindre oppmerksomhet egentlig 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner litt på denne. Da jeg gikk gravid så spurte min mor om jeg ønsket babyshower. Jeg sa tvert nei og sa at det  bare er gavetigging. Men innerst inne så tenker jeg at det hadde vært koselig.  Problemet er at jeg har ytterst få til ingen venner så det hadde rett og slett ikke vært noen å be. Har et par barndomsbekjente men vi møtes bare en gang kanskje annenhvert år. 

Sånn er det når både mann og dame er litt sosialt tilbakestående. En perfekt match i guess 🫣

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner kun ei som har hatt baby shower, og det var svigersøster. Hun hadde det kun med familien, ingen venninner.

Anonymkode: f105b...8db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke babyshower. Håpet den gang på at venninnene mine ville ordne med det, men innså at de så på meg som en bekjent og ikke som en venninne. Trist, men sant. Men har heldigvis fått venninner i dag da. 

Anonymkode: da9c0...3f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ingen som har hatt det. Ikke hatt det selv heller. Nei holder med navnefest/dåp. 

Anonymkode: 2ab04...8cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.5.2024 den 15.00):

Jeg er gravid og gleder meg utrolig mye.

Her forleden så var jeg i familie selskap, og da sier ei slektning at det blir stas når venninnene mine skal ordne baby shower.

Men jeg har ikke så mange venner, jeg har ei barndomsvenninne som bor langt unna. Ellers har jeg bare familie og samboer.

Har helt ærlig ikke tenkt så mye på baby shower men merket det stakk litt i hjerte rota når jeg hørte det. Fordi jeg skulle jo så ønske jeg fikk oppleve det.

Ser jo også mange bekjente har hatt baby shower, men har ikke tenkt så mye over det frem til nå.

Er det flere som ikke har hatt baby shower og synes det var helt greit?

Anonymkode: 17f53...f01

Jeg har 3 barn og har aldri hatt babyshower eller ønsket det. Siste barnet ble født i 2021. Jeg skjønner ikke greia, men jeg er kanskje gammeldags. 

Anonymkode: df8c6...f0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde ikke babyshower med og har ikke savnet det.  Ikke så vanlig i min vennekrets eller familie. 

På mannen min sin side så arrangeres det babyshower og syns det er skikkelig herk, men føler jeg må gå siden det er familie. 

Man gir jo gaver til babyen når den er født, men så må man gi gave i forkant i tillegg? Overraskende dyr gaveliste.  I tillegg måtte man ta med mat selv.  Jeg skjønner liksom ikke helt poenget med babyshower?   Mye hyggeligere med besøk når barnet faktisk er født.  Det er jo kun for show off og for å få ekstra gaver? 

Anonymkode: c4e10...c37

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...