AnonymBruker Skrevet 10. mai 2024 #1 Skrevet 10. mai 2024 Jeg er gravid og gleder meg utrolig mye. Her forleden så var jeg i familie selskap, og da sier ei slektning at det blir stas når venninnene mine skal ordne baby shower. Men jeg har ikke så mange venner, jeg har ei barndomsvenninne som bor langt unna. Ellers har jeg bare familie og samboer. Har helt ærlig ikke tenkt så mye på baby shower men merket det stakk litt i hjerte rota når jeg hørte det. Fordi jeg skulle jo så ønske jeg fikk oppleve det. Ser jo også mange bekjente har hatt baby shower, men har ikke tenkt så mye over det frem til nå. Er det flere som ikke har hatt baby shower og synes det var helt greit? Anonymkode: 17f53...f01 4
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2024 #2 Skrevet 10. mai 2024 Jeg ga klar beskjed til de rundt meg at baby shower var uaktuelt, da det er en av de teiteste skikkene vi har arvet fra USA. Anonymkode: 86f0e...bf9 16 8
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2024 #3 Skrevet 10. mai 2024 Hadde ikke, syns det var helt greit. Syns det er bedre å få besøk etter fødsel når man vet at alt har gått bra 😊 Anonymkode: 2418e...5cf 6 2 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2024 #4 Skrevet 10. mai 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg er gravid og gleder meg utrolig mye. Her forleden så var jeg i familie selskap, og da sier ei slektning at det blir stas når venninnene mine skal ordne baby shower. Men jeg har ikke så mange venner, jeg har ei barndomsvenninne som bor langt unna. Ellers har jeg bare familie og samboer. Har helt ærlig ikke tenkt så mye på baby shower men merket det stakk litt i hjerte rota når jeg hørte det. Fordi jeg skulle jo så ønske jeg fikk oppleve det. Ser jo også mange bekjente har hatt baby shower, men har ikke tenkt så mye over det frem til nå. Er det flere som ikke har hatt baby shower og synes det var helt greit? Anonymkode: 17f53...f01 Babyshower er absolutt ikke så vanlig som det virker at mange tror. Ingen av mine søstre, svigerinner, venninner, bekjente eller meg selv har hatt babyshower. Det er en Amerikansk tradisjon - null niks mer enn det. Anonymkode: bcbad...ac1 12
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2024 #6 Skrevet 10. mai 2024 Jeg hadde ikke baby shower, og du må ikke ha det fordi alle venninnene dine hadde det. Det er bare tull! Glede deg over den lille du som snart kommer og passe godt på deg selv også, kos deg! 🥰 Anonymkode: 6f354...b4b 7
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2024 #7 Skrevet 10. mai 2024 Jeg har bare et par uker igjen av svangerskapet, og har ikke fått babyshower (tviler på at drt skjer). Jeg synes som deg, ts, at det er litt sårt. Samtidig tror jeg det skyldes at vennene mine ikke har tenkt på det, siden de selv ikke har barn (utenom ei). Men ja, synes det er litt trist. Anonymkode: 432f9...fa2 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2024 #8 Skrevet 10. mai 2024 Hadde ikke babyshower, men ser heller ikke poenget med det. Anonymkode: f1eab...780 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2024 #9 Skrevet 10. mai 2024 Jeg er 34 år og har 2 barn, og har mange venninner med barn. Har aldri hatt, eller vært i, babyshower. Anonymkode: fd4ab...75d 3
Gjest lavmålet Skrevet 10. mai 2024 #10 Skrevet 10. mai 2024 (endret) Du må jo ikke ha baby shower, men hvis du har skikkelig lyst til det, er det noen av de du har rundt deg du rett og slett kan spørre om å sette i gang noe? Eller arrangere et selv? Endret 10. mai 2024 av lavmålet
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2024 #11 Skrevet 10. mai 2024 Har ikke fått det. Har ikke så mange venner heller. Helt ok. Anonymkode: 19976...0c2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2024 #12 Skrevet 10. mai 2024 Jeg har kun 1 venninne som har hatt det, og nå er jeg gravid selv og ønsker ikke baby shower. Jeg syns det handler altfor mye om gaver og det kan man heller evt. få når man kommer på barselbesøk. Forstår det føles mer sårt når du sier du ikke har så mange venner, og kanskje føler deg ensom? Men jeg ville heller fokusert på at du kan få mange fine vennskap gjennom f. eks barselgruppe. Spør helsestasjonen din om de arrangerer det. Anonymkode: 192ce...438 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2024 #13 Skrevet 10. mai 2024 Fikk babyshower når jeg var gravid med nr 3. Syns det var skikkelig kleint, og ikke minst så hater jeg overraskelser. Jeg hadde vært på badeland med mine to eldste barn på 2 og 4 år, jeg var kjempetrøtt med mascara nedover kinnene og ville bare sove. Anonymkode: 0adbd...e10 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2024 #14 Skrevet 10. mai 2024 «Alle» rundt meg får shower, men jeg fikk ikke med hverken nr 1 eller nr 2. Litt kjipt, selv om jeg ikke er noe for denne amerikanske greia. Sårt å føle at man er Viggo venneløs i en ellers sårbar periode. Anonymkode: 18bbc...165
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2024 #15 Skrevet 10. mai 2024 Jeg ønsket ikke babyshower da jeg var gravid. Sa ifra til samboer at hvis noen planla så måtte han si at jeg ikke ønsket. Anonymkode: a689a...377 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2024 #16 Skrevet 10. mai 2024 Hadde ikke, og det stakk dypt. Var sårt. Følte det som ekstra bekreftelse på at jeg er Viggo venneløs. Anonymkode: a8d4b...d94 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2024 #17 Skrevet 10. mai 2024 Fikk ikke nabyshower. Ikke at jeg ville ha hatt det heller, det er en merkelig amerikansk import-skikk. Men ja, det er sårt å ikke ha venner. Det er jo ikke egentlig babyshoweren som er det vesentlige her, men at man ikke har venner som KUNNE ha hatt lyst til å organisere det for å glede meg. Kjente på det samme da jeg fylte 30 år. Jeg hadde ingen å invitere, og ingen som kunne ha vært interessert i å feire med meg. Ovenfor kollegaer lot jeg som at jeg ikke VILLE feire dagen, men sannheten var at jeg ikke hadde noen å feire den med. Anonymkode: 0e4fa...225 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2024 #18 Skrevet 10. mai 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Babyshower er absolutt ikke så vanlig som det virker at mange tror. Ingen av mine søstre, svigerinner, venninner, bekjente eller meg selv har hatt babyshower. Det er en Amerikansk tradisjon - null niks mer enn det. Anonymkode: bcbad...ac1 Det kommer sikkert veldig an på kretsen. Jeg kjenner kun én som IKKE hadde det. Synes det er veldig koselig kunne feire graviditeten til venner! Anonymkode: d6f28...1c0
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2024 #19 Skrevet 10. mai 2024 Jeg sa til mine som ville ordne med det, at jeg ikke orker 😬 Du er ikke alene om å ikke ha babyshower Anonymkode: 2dc8d...a8c 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2024 #20 Skrevet 10. mai 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg er gravid og gleder meg utrolig mye. Her forleden så var jeg i familie selskap, og da sier ei slektning at det blir stas når venninnene mine skal ordne baby shower. Men jeg har ikke så mange venner, jeg har ei barndomsvenninne som bor langt unna. Ellers har jeg bare familie og samboer. Har helt ærlig ikke tenkt så mye på baby shower men merket det stakk litt i hjerte rota når jeg hørte det. Fordi jeg skulle jo så ønske jeg fikk oppleve det. Ser jo også mange bekjente har hatt baby shower, men har ikke tenkt så mye over det frem til nå. Er det flere som ikke har hatt baby shower og synes det var helt greit? Anonymkode: 17f53...f01 Vi har tre barn, og aldri hatt babyshower. Ikke savnet det ett sekund. Tror ikke vi visste hva det var, en gang. Vi hadde i stedet barnedåp med 40-50 gjester hver gang. Flott høytid i kirken og flott selskap etterpå hvor alle fikk møte vår nye stolthet. Babyshower er jo ingen norsk skikk. Det avsløres allerede i navnet. Kan vi ikke heller gjøre litt innsats for å ta vare på norske tradisjoner og norske skikker i stedet for å vanne ut kulturen vår ved å drasse inn alle slags merkelige greier fra utlandet? Anonymkode: 53669...c73 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå