AnonymBruker Skrevet 10. mai 2024 #1 Skrevet 10. mai 2024 Vi har enebolig med svær tomt rundt. Hagen er bare en gjengrodd jungel og ubrukelig slik det står nå. Har fått pris for å fikse opp og det vil komme på 1,7 millioner. Da får vi ordnet ordentlig og det blir en stor og flott hage. Er det helt tullete å høyne huslånet med 1,5 millioner for å bygge drømmehagen? Anonymkode: 2aa2f...e3c 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2024 #2 Skrevet 10. mai 2024 Hvem kontakter du for slik? Jeg vil også fikse hagen For litt mindre da, hehe. Tenker det går på om dere har råd og om dere bruker den så mye at dere får «igjen» for det Anonymkode: c6c73...3f2 3
Jaane doe Skrevet 10. mai 2024 #4 Skrevet 10. mai 2024 Det er faktisk mer enn det jeg betalte for hele huset mitt... Så jeg syns det er litt sykt å bruke så mye penger på en hage... 6 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2024 #5 Skrevet 10. mai 2024 Om det legger på tilsvarende verdi på tomt og hus så ja. Med eventuelt basseng og annet så blir det jo eksklusivt Anonymkode: bb8a4...ccb 4
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2024 #6 Skrevet 10. mai 2024 Det kommer jo selvsagt an på hva utganspunktet deres er økonomisk. Hva er huset verdt? Hva er nåværende gjeld på? Hva er inntektene deres? Hvordan er familiesituasjonen? Anonymkode: 15f66...30d 13 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2024 #7 Skrevet 10. mai 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvem kontakter du for slik? Jeg vil også fikse hagen For litt mindre da, hehe. Tenker det går på om dere har råd og om dere bruker den så mye at dere får «igjen» for det Anonymkode: c6c73...3f2 Anleggsgartner. Anonymkode: 2aa2f...e3c 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2024 #8 Skrevet 10. mai 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det kommer jo selvsagt an på hva utganspunktet deres er økonomisk. Hva er huset verdt? Hva er nåværende gjeld på? Hva er inntektene deres? Hvordan er familiesituasjonen? Anonymkode: 15f66...30d Huset er verdt 7 millioner, boliglån på 3 millioner. Samlet inntekt på 1,5 millioner. Anonymkode: 2aa2f...e3c 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2024 #9 Skrevet 10. mai 2024 smurfebuss skrev (10 minutter siden): Ja. Hvorfor? Anonymkode: 2aa2f...e3c
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2024 #10 Skrevet 10. mai 2024 Nei. Ville startet å ordne litt og litt selv. Alt for mye penger å bruke på en hage. Anonymkode: 6e1ae...e9f 7 6
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2024 #11 Skrevet 10. mai 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Om det legger på tilsvarende verdi på tomt og hus så ja. Med eventuelt basseng og annet så blir det jo eksklusivt Anonymkode: bb8a4...ccb Det vil jo øke verdien, men ikke med tilsvarende sum. Skal ikke ha svømmebasseng, selv om det absolutt hadde vært digg 😅 Anonymkode: 2aa2f...e3c 2
Callisto83 Skrevet 10. mai 2024 #12 Skrevet 10. mai 2024 Hager må vedlikeholdes. Jeg synes dette hørtes ekstremt mye ut. Er det ingenting dere kan gjøre selv? 4 4
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2024 #13 Skrevet 10. mai 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei. Ville startet å ordne litt og litt selv. Alt for mye penger å bruke på en hage. Anonymkode: 6e1ae...e9f Alt må planeres ut. Det må svære maskiner inn og jobbe, vi har ikke mulighet til å fikse dette selv. Anonymkode: 2aa2f...e3c 3
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2024 #14 Skrevet 10. mai 2024 Galskap, spør du meg! Ta heller litt og litt og gjør det selv. Gleden over å lage selv er halve gleden over å ha hage. Anonymkode: f9128...411 3 2
Trolltunge Skrevet 10. mai 2024 #15 Skrevet 10. mai 2024 Det var voldsomt. Vi har nok brukt 350000 kr på hagen, men det inkluderer at vi valgte granitt på parkeringsplassen på ca 40 m2, og laget en hagestue. Må dere ta absolutt hele hagen da? Kunne jo begynne med en hyggelig uteplass, og så ta litt og litt. Anleggsgartner virker også å være et dyrt valg. 4
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2024 #16 Skrevet 10. mai 2024 Jeg synes det er for mye å bruke. Selv ville jeg nok brukt penger på planering, og så gjort det meste selv etterpå. Og jeg liker å bruke tid, bo meg litt til mellom prosjektene, så jeg får det som jeg vil og føler ordentlig eierskap til det. Hvis andre skulle designe og ordne det hadde jeg nok følt at det er andres hage. Men om du ikke ønsker det samme, er det jo fint å kunne kjøpe seg ut av jobben. Dersom selve arbeidet ikke vil gi deg glede, høres det ut som en fornuftig løsning. Stor hage er mye jobb, både når den lagen og når den skal vedlikeholdes. Anonymkode: 9a13b...8e5 2
shorty Skrevet 10. mai 2024 #17 Skrevet 10. mai 2024 Hadde aldri tatt opp et så stort lån i disse tider, på en hage. Høres heller ikke ut som dere skal selge, og da er ikke «verdiøkningen» verdt noe sånn sett. Dere tjener godt. Hva med å heller spare i noen år? Slippe å ta opp lån, 3 mill er et ganske behagelig lån å betale ned på med så mye lønn, men renta er ustabil nå, så er ikke en sjans jeg ville tatt for noe sånt. Om dere kan spare, og heller gjøre litt og litt (og dette ikke blir noe særlig dyrere) hadde jeg heller gjort det sånn. 4
Trolltunge Skrevet 10. mai 2024 #18 Skrevet 10. mai 2024 (endret) AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Alt må planeres ut. Det må svære maskiner inn og jobbe, vi har ikke mulighet til å fikse dette selv. Anonymkode: 2aa2f...e3c Hva er anbud på å kun planere ut? Får dere det gjort er jo resten mulig å gjøre litt og litt, og da kan dere gjøre en del selv. Endret 10. mai 2024 av Trolltunge 3 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2024 #19 Skrevet 10. mai 2024 Trolltunge skrev (3 minutter siden): Hva er anbud på å kun planere ut? Får dere det gjort er jo resten mulig å gjøre litt og litt, og da kan dere gjøre en del selv. Ca 1 million. Anonymkode: 2aa2f...e3c
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2024 #20 Skrevet 10. mai 2024 Wow, det var mye ja.. Her bare vi bort steiner og freste og tromlet og sådde plen og lagde dam og plantet absolutt alt selv. Knaskje en mindre hage, da - pluss vi (eller en i familien) er veldig interessert i hage, det hjelper på når det er en hobby - da er det også et livsprosjekt og ikke bare noe man bare skal gjøre unna og få ferdig. For det tar jo grusomt lang tid å gjøre det selv, og det er mye jobb. Men så blir man til gjengjeld mer fornøyd etterpå med noe man selv har laget Når det er sagt, jeg kunne fint brukt 1,7 mill på hage om jeg hadde 1,7 mill. Jeg kan ikke tenke meg dere får alt igjen på salget, men dere skal jo først og fremst bo og trives der selv. Er det verdt de tusenlappene dere betaler ekstra i måneden for å ha en fin hage? Bare du som vet det Anonymkode: 18cfb...0fc 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå