Gå til innhold

Alenemor på ferie med tre barn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er blitt alene med tre barn og har de 50%. De er 3,6 og 12 år gamle. Det nærmer seg ferie og jeg lurer på om jeg kommer til å klare å være alene på ferie med de . Hvordan løser dere aleneforeldre denne biten? 

Anonymkode: 5ad14...db3

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det klarer du nok fint. Nå har jeg bare 2 barn, men har reist mye med de siden minste var 1 år, og på interrail. 

Og din eldste er så stor, så hen kan jo hjelpe til.

Anonymkode: bcc92...227

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja eldste barnet er stort. Hvordan løser man det ift basseng foreks? Barna ønsker å reise til en plass med basseng. Minste trenger kontinuerlig oversyn, men det gjør jo mellomste også. Men hun springer etter eldste der han er. Ser bare ikke hvordan jeg skal få til å passe på alle sine behov samtidig 😅

 

Hvor reiser dere andre i år? 

Anonymkode: 5ad14...db3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mallorca har noen barnevennlige hoteller med all-inclusive og bassenger på hotellanlegget. Langgrunne strender også.

Anonymkode: aacf0...7d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hva du mener med å «klare det»? Hva er det du ikke klarer?

Anonymkode: 22144...27e

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er blitt alene med tre barn og har de 50%. De er 3,6 og 12 år gamle. Det nærmer seg ferie og jeg lurer på om jeg kommer til å klare å være alene på ferie med de . Hvordan løser dere aleneforeldre denne biten? 

Anonymkode: 5ad14...db3

Hvordan har ferier fungert med mann i hus? Det blir mer på deg, barna må forklares om forventninger, de må være mer tålmodig, den største hjelper litt mer til. 

Anonymkode: 6d1d5...b2e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg skjønner ikke hva du mener med å «klare det»? Hva er det du ikke klarer?

Anonymkode: 22144...27e

Klare det som i at alle overlever bokstavelig talt 😜

Anonymkode: 5ad14...db3

  • Liker 1
  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det klarer du nok fint. Nå har jeg bare 2 barn, men har reist mye med de siden minste var 1 år, og på interrail. 

Og din eldste er så stor, så hen kan jo hjelpe til.

Anonymkode: bcc92...227

Interrail med en ettåring, og alene som voksen… jaja, her er det om å gjøre å skryte på seg pyttisann, alt går sååå fint..

Anonymkode: cdf3f...267

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Klare det som i at alle overlever bokstavelig talt 😜

Anonymkode: 5ad14...db3

Seriøst? 
Jeg skjønner ærlig talt ikke spørsmålet. Hva er det du ikke skulle kunne klare? Betale for det?

Anonymkode: 22144...27e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barna mine er 9, 5 og 4 år, og jeg klarer nå helt fint å reise på ferie med dem alene iallefall. Mye trening på "hør på mamma, se etter hvor mamma er, ikke gå fra mamma" når vi skal på fornøyelsesparker, i byer, på stranda og sånt. Går aldri langt fra yngstebarnet, hender jeg har en hånd på hvert av de yngste. Har alltid med alt jeg trenger for dagen i en sekk. Bil og buss er enkkelt, det verste er om man får et hotellrom som er vanskelig å sikre, spesielt når det er litt for lett å åpne dør eller vinduer... da sover jeg dårlig den natta. Men det ville jeg gjort med en partner tilstede også. Deler alltid rom med de to yngste, for sikkerhets skyld. 

Og så er barna merket med navn og telefonnummer til enhver tid. Eldste på 9 år får lov til å gå alene på "trygge" steder, men kun etter å ha sjekket at mobilen er på plass, med godt batteri og lyden påskrudd. 

Anonymkode: 3b057...762

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner heller ikke hva du ikke skal klare. Var alene med mine tidligere men reiste på ferie likevel. En i hver hånd og eldste så stor at hen klarer seg selv i hovedsak. Er ikke mer stress enn hva du gjør det til selv.

Anonymkode: 30df6...cdb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Seriøst? 
Jeg skjønner ærlig talt ikke spørsmålet. Hva er det du ikke skulle kunne klare? Betale for det?

Anonymkode: 22144...27e

Jeg skjønner problemstillingen med badeferie med to barn som ikke er svømmedyktig når man er alene med dem 

Anonymkode: 9a5eb...219

  • Liker 8
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Skjønner heller ikke hva du ikke skal klare. Var alene med mine tidligere men reiste på ferie likevel. En i hver hånd og eldste så stor at hen klarer seg selv i hovedsak. Er ikke mer stress enn hva du gjør det til selv.

Anonymkode: 30df6...cdb

Kanskje noen gar mer krevende barn enn deg🤷‍♀️

Anonymkode: e34f6...700

  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg skjønner problemstillingen med badeferie med to barn som ikke er svømmedyktig når man er alene med dem 

Anonymkode: 9a5eb...219

Jeg har ingen problemer med å dra på stranda med tre barn under skolealder. De må selvsagt holdes øye med konstant. 

En badeferie blir ikke annerledes på det punktet.

Jeg reiser også mye alene med barna. Den praktiske utfordringen er å komme av og på tog med baggasje og barn som skal leies. Jeg prøver derfor alltid å ha god tid når vi skal bytte tog/buss. Fly er enklere.

Jeg bestiller alltid hotellrom stort nok for oss alle fire. 

Tivoli og Bakken i København er eneste fornøyelsespark jeg har prøvd alene med barn. Det går fint, men er en rolig og barnevennlig parker, særlig sistnevnte.

Anonymkode: 042eb...aa8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg har ingen problemer med å dra på stranda med tre barn under skolealder. De må selvsagt holdes øye med konstant. 

En badeferie blir ikke annerledes på det punktet.

Jeg reiser også mye alene med barna. Den praktiske utfordringen er å komme av og på tog med baggasje og barn som skal leies. Jeg prøver derfor alltid å ha god tid når vi skal bytte tog/buss. Fly er enklere.

Jeg bestiller alltid hotellrom stort nok for oss alle fire. 

Tivoli og Bakken i København er eneste fornøyelsespark jeg har prøvd alene med barn. Det går fint, men er en rolig og barnevennlig parker, særlig sistnevnte.

Anonymkode: 042eb...aa8

Det går selvfølgelig, men det er jo helt klart enklere med 2 voksne som kan være med barna i vannet. Så er unger ganske forskjellige også. 

Anonymkode: 9a5eb...219

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Ja eldste barnet er stort. Hvordan løser man det ift basseng foreks? Barna ønsker å reise til en plass med basseng. Minste trenger kontinuerlig oversyn, men det gjør jo mellomste også. Men hun springer etter eldste der han er. Ser bare ikke hvordan jeg skal få til å passe på alle sine behov samtidig 😅

 

Hvor reiser dere andre i år? 

Anonymkode: 5ad14...db3

Da snakker du med dem slik så reglene er satt før dere kommer dit. Jeg er ofte på tur med mine tre barn alene, og trikset er å snakke med de eldste slik så de forstår at du ikke kan være overalt. Jeg lover dem at vi skal gjøre det alle vil, men ikke på en gang, for jeg er bare en, og de er tre, og alle vil forskjellige ting. Det klarer de å forstå. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg er blitt alene med tre barn og har de 50%. De er 3,6 og 12 år gamle. Det nærmer seg ferie og jeg lurer på om jeg kommer til å klare å være alene på ferie med de . Hvordan løser dere aleneforeldre denne biten? 

Anonymkode: 5ad14...db3

Det klarer du fint :) jeg har alle mine 6 på ferie alene hvert år

Anonymkode: f061a...e46

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kanskje noen gar mer krevende barn enn deg🤷‍♀️

Anonymkode: e34f6...700

Regner med at TS har oppdratt barna til å høre etter, ellers er det jo galskap å dra på badeferie.

Anonymkode: 22144...27e

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Regner med at TS har oppdratt barna til å høre etter, ellers er det jo galskap å dra på badeferie.

Anonymkode: 22144...27e

Ja jøss for det handler selvsagt bare om å høre etter🙃

Anonymkode: e34f6...700

  • Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal til basseng eller sjø så ha på de to minste armringer hele tiden. 12 åring kan ha ansvar for å holde 6-åring i hånden på tur, eller holde i vognen alltid.

Det er bare bra at 12-åring får litt ansvar for de små tenker jeg, så kan du gi ekstra oppmerksomhet når de minste er i seng, f.eks.spille kort.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...