Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2006 #1 Skrevet 10. februar 2006 Hei! Det siste året har jeg vært mye syk, og har brukt 4 egenmeldingsperioder. Nå har jeg fått ny jobb, og lurer på om jeg da starter på 0 ndg egenmeldinger, eller har jeg fortsatt "brukt opp" egenmeldingene?
Gjest baby-E Skrevet 10. februar 2006 #2 Skrevet 10. februar 2006 egenmeldingene følger jobben tror jeg. Altså forkjellige egenmeldinger på forskjellige arbeidsplasser Om du nylig har byttet jobb, så tror jeg du må jobbe der en viss tid før du kanbenytte deg av egenmelding..
liv Skrevet 10. februar 2006 #3 Skrevet 10. februar 2006 Du må jobbe et sted i to måneder før du kan bruke egenmeldinger. Der jeg jobber er det slik at jeg har ikke x antall egenmeldinger i året men at det regnes fra første brukte egenmelding, og så har jeg x antall i et år etter det.
jordbær Skrevet 10. februar 2006 #4 Skrevet 10. februar 2006 Helt riktig det liv sier. Du må jobbe en plass i to mnd før du kan benytte egenmelding. Før dette, må du ha sykemelding. Og egenmelding følger jobben, ikke personen. Fire egenmeldinger i løpet av en periode på ett år, pr. jobb. (Ikke kalenderår.)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå