Gå til innhold

Grønn plante på badet


Gjest Gentleman59

Anbefalte innlegg

Gjest Gentleman59

Hei,

Kan noen med grønne fingre gi gode råd om hvilke grønne planter som passer og trives på badet? 

/Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har Smaragdpalmer og Svigermors tunge på badet.  Hadde også en Monstera der, men den ble altfor stor etter hvert.  

Det er varmen i golvet som er verst for plantene.  Derfor har jeg ikke plantepottene stående direkte på golvet. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aloevera, orkideer og en som muligens kan være en strelitzia. Har også hatt arekapalme på badet. 

De små står i vinduskarmen og de andre har jeg i krukker med fot/stativ.

Anonymkode: ead59...fdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Gentleman59 said:

Hei,

Kan noen med grønne fingre gi gode råd om hvilke grønne planter som passer og trives på badet? 

/Mvh

De fleste koser seg i den fuktige lufta- spørsmålet her er nok mer hvor mye (naturlig) lys du har i rommet. Vindu- du kan ha det meste der, ingen vindu- da koker det ned til hvilke planer som klarer seg med minimalt med lys. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt smaragdpalme på bad uten vindu. Gikk helt fint. Den vokste og trivdes!

Anonymkode: 23fd5...39b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har svigermors tunge på badet. Den trives veldig godt.

Anonymkode: 79740...850

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har hatt smaragdpalme på bad uten vindu. Gikk helt fint. Den vokste og trivdes!

Anonymkode: 23fd5...39b

Godt valg, en smaragdpalme klarer du neppe å ta livet av selv om du skulle ønske å ha den i klesskapet ☺️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lychees skrev (16 timer siden):

Godt valg, en smaragdpalme klarer du neppe å ta livet av selv om du skulle ønske å ha den i klesskapet ☺️

Jepp, fikk anbefaling fra blomsterbutikk. Har det motsatte av grønne fingre; brune fingre! Smaragdpalmen min lever fortsatt i beste velgående 😄🌱

Anonymkode: 23fd5...39b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ga opp, og har satt inn en bukett med legoblomster. 😅

Anonymkode: 5eedf...1d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigermors tunge, trenger lite vann og er ikke avhengig av mye lys. Det er den eneste planten, av de jeg har hatt på badet, som har stått på badet i snart ett år uten å ha dødd🤭

Anonymkode: 6d62b...782

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...