AnonymBruker Skrevet 9. mai 2024 #1 Skrevet 9. mai 2024 Flere som føler seg rett og slett litt skada i topplokket etter at de fikk barn? Jeg pleide å være litt skarp, er utdannet sivilingeniør. Men nå har jeg mista det helt, føler jeg. Den faglige gnisten er borte, jeg sliter med konsentrasjonen og har ikke interesse for å fordype meg i noe som helst. Har ikke lest ut en bok på... husker ikke når. Presterer dårlig på jobb og synes det er veldig ubehagelig. Noen som har vært der? Ble det bedre? 😬 Føler jeg burde jobbe noen timer gratis på helg og kveld for å kompensere for den elendige prestasjonen, men jeg har ikke verken tid eller ork til det helt egentlig. Savner fagpersonen jeg var... Anonymkode: 1eb0d...ce2 3 16
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2024 #3 Skrevet 9. mai 2024 Det er sånn det er. Man mister seg selv når man får barn.. Kanskje du er litt deprimert? Anonymkode: f9529...5b1 3
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2024 #4 Skrevet 9. mai 2024 Jeg og. Er sykepleier og har mindre glede av jobb, mindre omsorg å gi, presterer dårlig rett og slett. Men har ikke dårlig samvittighet for det. Føler det er naturlig. Jeg nattammer fremdeles, og er på minus med søvn. Da er man ikke påskudd. Men jeg føler ikke at jeg har mistet meg selv. Anonymkode: ffe8f...024 2 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2024 #5 Skrevet 9. mai 2024 Samme. Føler jeg mistet en del av hjernen etter hvert svangerskap. Dårligere konsentrasjon, presterer dårligere på jobb og den faglige gnisten er borte. Synes det ble litt bedre etter minste ble rundt 3.5 men ikke like bra som før barn. Har også en jobb der jeg må tenke mye og være på så skammer meg over å tape meg selv. Anonymkode: 7e4a2...eb9 9 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2024 #6 Skrevet 9. mai 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det er sånn det er. Man mister seg selv når man får barn.. Kanskje du er litt deprimert? Anonymkode: f9529...5b1 Kanskje, men det er ikke så mye å gjøre med det i så fall. Må bare vente på at jeg får mer tid til... meg, antar jeg. Anonymkode: 1eb0d...ce2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2024 #7 Skrevet 9. mai 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Samme. Føler jeg mistet en del av hjernen etter hvert svangerskap. Dårligere konsentrasjon, presterer dårligere på jobb og den faglige gnisten er borte. Synes det ble litt bedre etter minste ble rundt 3.5 men ikke like bra som før barn. Har også en jobb der jeg må tenke mye og være på så skammer meg over å tape meg selv. Anonymkode: 7e4a2...eb9 Ja! Rett og slett skamfullt. Man skal tilbake i jobb og fungere som før. Sikkert mange som får til det, men hjernen min fungerer tydeligvis ikke som den gjorde. Jeg håper at det blir litt bedre med tiden her også. Anonymkode: 1eb0d...ce2 9
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2024 #8 Skrevet 9. mai 2024 Hvor gammelt er barnet? Anonymkode: f6042...fe3
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2024 #9 Skrevet 9. mai 2024 Hvor gammelt er barnet ditt? Ammetåke kan i hvert fall føles som om den henger igjen leeenge etter man slutter å amme! Anonymkode: 2f7eb...3cd 5
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2024 #10 Skrevet 9. mai 2024 Det er jo ikke så rart når man bruker mer energi og hjernekapasitet på barna hjemme! Når man ikke har barn trenger man ikke det og har dermed mer energi til å fokusere på jobb. Anonymkode: 16450...245 11
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2024 #11 Skrevet 9. mai 2024 Er i samme situasjon, og barnet ble 2 år i april. Startet i barnehage da han var 17 mnd i høst, og jobbet 100% siden før det plutselig sa stopp i hele kropp og hode 😂 jobber med utvikling- og endringsprosesser i IT som krever litt mer enn å være en «autopilot» 😅 Anonymkode: 59683...7da 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2024 #12 Skrevet 9. mai 2024 Hvor gammelt er barnet ditt? Opplevde det samme etter mine barn, men etter noen år har jeg blitt helt meg selv igjen. Når jeg fikk sove mer, bruke mer tid på meg selv, de ikke krevde alt av meg hele døgnet, osv.. Ja, da ble jeg sakte men sikkert meg selv Anonymkode: 4352e...96e 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2024 #13 Skrevet 9. mai 2024 Jaa, byttet jobb til noe enklere. Føler meg fortsatt "dum". 8 år etter første barnet. Anonymkode: bcc43...5ec 3
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2024 #14 Skrevet 9. mai 2024 Barna mine er 9 og 11 og jeg jobber i barnehage. Jeg har det dessverre på samme vis fortsatt. Jeg er utdannet barnehagelærer og sliter veldig med å holde meg faglig oppdatert. Det er så mye gråting blant barna på jobb (jeg jobber med ettåringer) og jeg er totalt utmattet, noe som over lang tid har bidratt til at hodet ikke henger med lengre dessverre. Anonymkode: 583b6...7f7 2
Guddla Skrevet 9. mai 2024 #15 Skrevet 9. mai 2024 Ja har vært sånn i mange år. Føler det har tatt seg godt opp igjen siste året kanskje og har mer å yte. Nå er yngste snart 9 år så tok sin tid kan man vel si. Har 2 eldre barn også.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2024 #16 Skrevet 9. mai 2024 Jeg føler det samme. Jeg merker det aller mest ved at jeg ikke klarer å følge godt nok med på nyheter og i samfunnsutviklingen. Jeg føler meg ofte litt dum og uvitende. Anonymkode: ac037...083 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2024 #17 Skrevet 9. mai 2024 Ja sliter veldig, det føles forferdelig. Barnet er 2 år og vi har slitt så mye med søvn (fremdeles). Så her er nok søvnmangel hovedproblemet. Også all logistikken rundt barn og barnehage som er mye for meg.. Slet med organisering og slikt fra før men brukte all kapasiteten jeg hadde til det på jobb, nå går all kapasiteten til barnet... Jeg leser en del bøker da. Men lesing er hobby for meg og jeg merker at jeg bare orker lese lettleste bøker. Leste mye mer "avanserte" bøker før. Anonymkode: 326aa...efd
krieli Skrevet 9. mai 2024 #18 Skrevet 9. mai 2024 Jeg begynte å jobbe veldig tidlig etter barn 2, og begynte til og med i ny stilling hvor alt var nytt. Jeg var veldig distre, og fikk dårlige tilbakemeldinger, og begynte etter hvert å tvile på meg selv. Etter 12 - 18 mnd begynte jeg å føle meg som meg selv igjen, og fikk mye gode tilbakemeldinger. Snakket med jordmor om dette, og det vist helt vanlig at det kan ta opptil et år etter at man har sluttet å amme før hjernen fungerer slik den gjorde tidligere pga hormoner.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2024 #19 Skrevet 9. mai 2024 Kjenner meg igjen i det. Jeg er siviløkonom. Mitt barn er fire. Jeg føler jeg mistet endel av både hjernekapasiteten, hukommelsen og energien etter jeg fikk barn. Har ikke den samme arbeidskapasiteten som jeg hadde før, glemmer ting, glemmer navn, og er mer sliten. Håper det bedrer seg. Og ja, jeg har sjekket alt av vitaminer osv. Anonymkode: 73e77...e91 3
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2024 #20 Skrevet 9. mai 2024 59 minutter siden, AnonymBruker said: Flere som føler seg rett og slett litt skada i topplokket etter at de fikk barn? Jeg pleide å være litt skarp, er utdannet sivilingeniør. Men nå har jeg mista det helt, føler jeg. Den faglige gnisten er borte, jeg sliter med konsentrasjonen og har ikke interesse for å fordype meg i noe som helst. Har ikke lest ut en bok på... husker ikke når. Presterer dårlig på jobb og synes det er veldig ubehagelig. Noen som har vært der? Ble det bedre? 😬 Føler jeg burde jobbe noen timer gratis på helg og kveld for å kompensere for den elendige prestasjonen, men jeg har ikke verken tid eller ork til det helt egentlig. Savner fagpersonen jeg var... Anonymkode: 1eb0d...ce2 Samme her. Jeg er journalist og har stadig skrivefeil etter at jeg fikk barn. Det irriterer meg utrolig mye. Jeg leste flere romaner i måneden før jeg fikk barn. Nå leser jeg kanskje en i året. Så glemmer jeg mye… Fire år med underskudd på søvn gjør noe med deg. Anonymkode: 3bea1...c71
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå