Gå til innhold

Forgiftet av tampong

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har egentlig aldri brydd meg om disse advarslene jeg....

Skrevet

Jeg bytter tampong minst hver 8. time slik det står i vedlegget som følger med tampongene.

Skrevet

Som det også står i advarlsene spiller det jo en rolle hvor lenge man har tampongene i og hvilken type det er, for alt vi vet kan de jo hatt de i ganske lenge.

Men det er overaskende hvor mange det er i Buskerud.

Og nei, jeg bryr meg ikke så mye om advarselen, jeg bytter de forholdsvis ofte å da skal risken ikke være så stor.

Gjest GreenSky
Skrevet

Jepp, og vi kan bli blinde av å gå med kontaktlinser også. Det fulger en risiko med det meste.

Nei, jeg blir ikke noe særlig skremt av det. Følger som regel fornuften.

Skrevet

Det ropes opp om farer ved det meste, og dette bekymrer meg ikke noe mer enn at jeg kan få kreft av å farge håret, altså fint lite.

Gjest Fruktfat
Skrevet

ja,jeg har lest advarslene. leser alltid det som følger med, om det er i tampong pakka eller paracet esken. (glad i å lese, hehehe) det går maks 6 timer mellom tampongbytte, og alltid bind om natta.

Skrevet

Kan kan jo få angst av å lese om bivirkninger som følger pakkevedlegg ved legemidler og apotekvarer også. Jeg bryr meg ikke annet enn at jeg er påpasselig med hva som er anbefalt bruk.

Skrevet

TSS er såpass enkelt å unngå, men meget farlig å få, så ja, jeg er nøye med å følge anbefalingene for bruk av tampong.

Skrevet

Jeg bryr meg om dem i den forstand at jeg bytter tampong ofte og ikke bruker det om natten, men ellers er jeg ikke bekymret i det hele tatt.

Skrevet

Jeg bryr meg såpass at jeg følger det som står. Og hadde jeg fått symptomene, hadde jeg fortet meg til legen!! :overrasket:

Men ikke slik at jeg er redd, slutter ikke med tamponger av den grunn!

Skrevet

Bruker bind om natten og skifter hver 8. time om mulig.

Gjest Gjest_Lilo_*
Skrevet

Blir jo litt skremt når jeg hører slikt siden jeg bruker nesten kun tamponger mens jeg har mensen.

Men jeg leste i tampong "bruksanvisningen" at utav alle som får TSS i Norge er det kun halparten som er menstrurerende kvinner.

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Jeg har lest pakningsvedlegget for lenge siden, og kjenner til hvordan man kan unngå komplikasjoner. Det er sjeldent at noen blir syke av å bruke tamponger, men jeg tar mine forholdsregler.

Skrevet

Jeg bytter hver 5. time omtrent og bruker bind om natten. Siden TSS er så utrolig lett å unngå så tar jeg faktisk advarselene på alvor :) Men jeg har flere venninner som bruker tamponger om natten, og de sier at de har lest/hørt at det ikke er noen fare å få det lengre, at de har trekt tilbake advarselen fordi at det ikke er noen reell mulighet for å få det, men selv om sjansen er liten så er den jo absolutt til stede, og da er det jo bedre å ta noen forhåndsregler.. Det er bedre å være føre var enn etter snar ;)

Skrevet
Jeg har lest pakningsvedlegget for lenge siden, og kjenner til hvordan man kan unngå komplikasjoner. Det er sjeldent at noen blir syke av å bruke tamponger, men jeg tar mine forholdsregler.

Samme her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...