Gå til innhold

feildiagnosisert? psykisk helse


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.
Jeg ble diagnosisert med engstelig/unnvikende personlighetsforstyrrelse for et par år siden. Noen år før der igjen var det blandet personlighetsforstyrrelse som ble stemplet i panna mi. 
Jeg har tatt noen psykologiske tester på nett nå, og skåret veldig høyt på borderline personlighetsforstyrrelse. Der sto det også at de som har BPD ofte har annen personlighetsforstyrrelse ved siden av. 

Når jeg har tatt disse testene før sammen med psykologer eller psykiatere har jeg nok ikke svart helt ærlig, for å prøve å oprettholde det lille som er igjen av fasade. Kan det være at jeg faktisk har fått feil diagnose pga uærlighet? Noen andre som har opplevd dette? 

Anonymkode: 6279f...799

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Hei.
Jeg ble diagnosisert med engstelig/unnvikende personlighetsforstyrrelse for et par år siden. Noen år før der igjen var det blandet personlighetsforstyrrelse som ble stemplet i panna mi. 
Jeg har tatt noen psykologiske tester på nett nå, og skåret veldig høyt på borderline personlighetsforstyrrelse. Der sto det også at de som har BPD ofte har annen personlighetsforstyrrelse ved siden av. 

Når jeg har tatt disse testene før sammen med psykologer eller psykiatere har jeg nok ikke svart helt ærlig, for å prøve å oprettholde det lille som er igjen av fasade. Kan det være at jeg faktisk har fått feil diagnose pga uærlighet? Noen andre som har opplevd dette? 

Anonymkode: 6279f...799

Selvsagt kan det skje, de er jo avhengige av din ærlighet for å gi korrekt diagnose. 

Anonymkode: 9caa8...afc

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja psykiatri er mest basert på hva man sier og hvordan man oppfører seg. Det viktigste er at man finner en medisin og behandling som fungerer, men da må man også ha noen lunde riktig diagnose.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

 

Kan det være at jeg faktisk har fått feil diagnose pga uærlighet? 

 

Er du virkelig overrasket? 

Anonymkode: 96920...c72

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fountaine skrev (2 minutter siden):

Ja psykiatri er mest basert på hva man sier og hvordan man oppfører seg. Det viktigste er at man finner en medisin og behandling som fungerer, men da må man også ha noen lunde riktig diagnose.

det er selvsagt sant :) Får prøve å være ærlig med psykologen min neste avtale. 😬

Anonymkode: 6279f...799

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Hei.
Jeg ble diagnosisert med engstelig/unnvikende personlighetsforstyrrelse for et par år siden. Noen år før der igjen var det blandet personlighetsforstyrrelse som ble stemplet i panna mi. 
Jeg har tatt noen psykologiske tester på nett nå, og skåret veldig høyt på borderline personlighetsforstyrrelse. Der sto det også at de som har BPD ofte har annen personlighetsforstyrrelse ved siden av. 

Når jeg har tatt disse testene før sammen med psykologer eller psykiatere har jeg nok ikke svart helt ærlig, for å prøve å oprettholde det lille som er igjen av fasade. Kan det være at jeg faktisk har fått feil diagnose pga uærlighet? Noen andre som har opplevd dette? 

Anonymkode: 6279f...799

Det sier seg selv. Man blir jo diagnostisert på bakgrunn av de svarene man gir under en utredning.

Anonymkode: 1694e...336

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har borderline og engstelig unnvikende og det er en vanlig kombo, men de er jo to motsetninger. De spørsmålene man får under en borderline utredning er blant annet om man har truet med selvmord og har slått folk i sinne, så jeg skjønner godt at man lyver av ren skam der. Er ikke sikkert at diagnosen din er feil, men at du skulle hatt en til slik at du kan få behandling for disse borderline symptomene om du er i stand til å gå i gruppeterapi om du faktisk har engstelig unnvikende.

Anonymkode: c0940...7fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...