Gå til innhold

ta en øl etter trening

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei, jeg var og trente styrke i dag, men siden er kristi himmelfart så tenkte jeg at jeg kunne unne meg en halvliter øl til middag. Vil dette ødelegge mye av utbyttet? Jeg trente ca kl 12-14, og har spist en god lunsj osv før dette.

Anonymkode: ce546...a78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Takk. Ja nei vil ikke si jeg har et veldig høyt alkoholforbruk. Trener ca annenhver dag, styrke primært. Men jeg unner meg kanskje en 3-4-5 enheter totalt i løpet av en helg.  Livet handler jo om mer enn bare trening, man skal jo kose seg litt ellers også 😄

Anonymkode: ce546...a78

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bygger du muskler så bygger du muskler,  en øl gjør ingenting fra eller til.  Måte på hysteri. 

Anonymkode: ffa62...f6f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blåmonster

Øl er ikke så heldig ,men man skal jo leve litt , dette er ikke pga kaloriene men fordi kroppen da nedprioriter restitusjons prosessenes. Om jeg skal ta 1-2 øl så er det i helgen for da har jeg 2 restitusjon dager til neste økt og ikke kun 1.  drikker ikke alkohol midt i eller på slutten av en trening syklus heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi hadde tung styrkeøkt i går, dro hjem, dusjet og stelte oss, også dro vi ut og drakk utepils og spiste pizza i sola 🍻☀️

Det er jo ikke hver dag, som andre nevner her. Alt med måte 😊 Ulempen med tung styrkeøkt og øl og så tung mat etterpå er at vi ble stuptrøtte på øl nr 3 😂 Lesson learned! Så da var det bare å dra hjem og kose oss hjemme uten alkohol resten av kvelden. 

Anonymkode: 55b3a...8e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Vi hadde tung styrkeøkt i går, dro hjem, dusjet og stelte oss, også dro vi ut og drakk utepils og spiste pizza i sola 🍻☀️

Det er jo ikke hver dag, som andre nevner her. Alt med måte 😊 Ulempen med tung styrkeøkt og øl og så tung mat etterpå er at vi ble stuptrøtte på øl nr 3 😂 Lesson learned! Så da var det bare å dra hjem og kose oss hjemme uten alkohol resten av kvelden. 

Er flere ulemper du ikke tenker på, men man lever kun 1 gang🤪

Anonymkode: c0dd1...387

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Er flere ulemper du ikke tenker på, men man lever kun 1 gang🤪

Anonymkode: c0dd1...387

Hvilke ulemper? Oppriktig nysgerrig altså 😊 Selv ser jeg ingen andre ulemper enn det jeg skrev over, med mindre man tenker på - som nevnt av noen over - restitusjonsevne, eller kalorier etc. Men det er jo mer en selvfølge, vil jeg si, når man velger å drikke øl og spise pizza en treningsdag (eller hvilken som helst dag). Et offer man gjør, eller "unner seg litt" av og til. 

Ølen og pizzaen var gode de, altså, men det er, og blir ikke, en hverdagsgreie. Og kanskje ikke så lurt, for vi ble virkelig, virkelig trøtte og sløve 😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bedre å ta en øl etter man har vært flink og trent, enn å ta en øl uten å trene først!

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blåmonster
isw skrev (42 minutter siden):

Det er bedre å ta en øl etter man har vært flink og trent, enn å ta en øl uten å trene først!

Tja. Betyr fint lite, er ukentlige kalorier inn og ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåmonster skrev (6 minutter siden):

Tja. Betyr fint lite, er ukentlige kalorier inn og ut.

Det stemmer jo, men hvis målet er å leve sunt, så er det bedre å bygge kroppen, forbrenne kalorier og deretter ta seg en øl, enn å bare ta seg en øl uten å ha vært sunn først :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blåmonster
isw skrev (19 minutter siden):

Det stemmer jo, men hvis målet er å leve sunt, så er det bedre å bygge kroppen, forbrenne kalorier og deretter ta seg en øl, enn å bare ta seg en øl uten å ha vært sunn først :)

Har ingen ting å si på sunnhet om du tar Ølen på treningsdagen. Drikk øl om dere vil ha øl, men å trene for så belønne seg selv er en dårlig modell.  Jeg unner meg selv en øl fra tid til annen , helst tar jeg den på ikke treningsdag pga restitusjon, men det betyr fint lite. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du bare vil bygge muskler har det ikke så mye å si. 

Men om du ønsker å redusere fett, er det litt anderledes. Om du har alkohol i blodet, vil leveren stoppe å prosessere fett og heller prioritere å fjerne alkoholen fra blodet. Du vil derfor få en lavere fettforbrenning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blåmonster
mlifjeld skrev (21 minutter siden):

Men om du ønsker å redusere fett, er det litt anderledes. Om du har alkohol i blodet, vil leveren stoppe å prosessere fett og heller prioritere å fjerne alkoholen fra blodet. Du vil derfor få en lavere fettforbrenning. 

Ja blir fort sånn , kroppen prioriter å få ut all gift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
mlifjeld skrev (På 10.5.2024 den 14.19):

Men hvor mye ødelegger en øl etter trening, som en engangshendelse?

At ett jevnlig og/eller stort alkoholinntak bremser fettforbrenning er greit, men en øl?

Og nei, leveren stopper ikke prosessere fett bare på grunn av en øl. Leveren reduserer fettforbrenningen litt, i noen timer.

Anonymkode: 3079a...50c

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Drikker ofte vin. Like slank👀🤭

Anonymkode: aacd7...2b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...